וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7,500 שקל לכל עובד שיחזור: המתווה המסתמן של האוצר לעידוד תעסוקה

26.5.2020 / 18:15

בתזכיר חוק שהופץ לציבור מפורטת תכנית בהיקף שישה מיליארד שקלים, שנועדה לסייע לתמרץ את המשק לאחר משבר הקורונה. בכפוף לאישור הממשלה, לכל עסק יינתן מענק עבור כל עובד שיוחזר לעבודתו. השר כץ: "המענק מיועד להחזיר למעלה ממיליון מובטלים לשוק העבודה"

צילום: שלומי גבאי, לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד האוצר, עריכה: ניר חן

משרד האוצר הציג היום (שלישי) מתווה למענק עידוד תעסוקה בהיקף של שישה מיליארד שקלים. במטרה לתמרץ מעסיקים להחזיר את העובדים לעבודה בהקדם, הפיץ שר האוצר ישראל כץ את תזכיר החוק, הכולל מענק בסך 7,500 שקלים שיינתן לעסקים עבור כל מועסק שישוב לעבודתו החל מ-1 ביוני. כמו כן, יינתן מענק בסכום של 3,500 עבור עובדים שהוחזרו לתעסוקה מאז 1 במאי.

על פי המתווה, המענק יינתן בארבע פעימות שוות בכל חודש בגין כל עובד. הוא ישולם למעסיקים החל מחודש יולי בגין משכורת חודשים מאי ויוני. בהמשך יועבר המענק מיד לאחר תשלום המשכורת לעובד ואחרי דיווח לשירות התעסוקה על ידי המעסיק והמועסק. במטרה לעודד העסקה גם של עובדים במשרות חלקיות, סף השכר החודשי שממנו יינתן המענק עבור עובד נקבע ל-3,300 שקלים.

המענק לעסקים על פי המתווה לעידוד תעסוקה שהוציא משרד האוצר. 26 במאי 2020. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
המענק לעסקים על פי המתווה לעידוד תעסוקה שהוציא משרד האוצר. 26 במאי 2020/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

סעיפים נוספים בתזכיר החוק מציינים כי לא תחול מגבלה על היקף החזרת העובדים ועל הסכום שיקבל העסק. המשמעות היא שככל שייקלטו בעסק יותר עובדים - סכום המענק יגדל. בנוסף לכך, יוקצו 500 מיליון שקלים עבור הכשרות מקצועיות בענפי תעשייה בעלי פריון גבוה. תזכיר החוק צפוי לעבור לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב, כדי לקדם את הצעת החוק ולאשר בהתאם את תיקון חוק יסוד משק המדינה.

עוד בוואלה!

מי זכאי ובאיזה אופן מקבלים החזר: מדריך הפיצויים למחזיקי רב-קו

לכתבה המלאה
הכנה לפתיחת הקניון הגדול בפתח תקוה לאחר החלטת הממשלה לאשר פתיחה ברקע נגיף הקורונה 6 במאי 2020. ראובן קסטרו
תמריץ לעסקים להחזיר את עובדיהם. הכנות לפני פתיחת הקניונים, החודש/ראובן קסטרו

השר כץ בירך על גיבוש התכנית. לדבריו, "מדובר במענק פשוט, ישים ואפקטיבי שנועד להחזיר למעלה ממיליון מובטלים לשוק העבודה מהר ככל האפשר במטרה להביא את המשק לצמיחה מהירה". עוד הוסיף כי עם אישורו, המתווה יחל לפעול באופן מידי ויעניק ודאות לעסקים בהחזרת עובדים.

התכנית מצטרפת לצעדים נוספים שניתנו לעסקים בעקבות משבר הקורונה. בין ההקלות ניתנו קרנות הלוואה בערבות המדינה בגובה של 20 מיליארד שקלים, מענק החזר הוצאות קבועות לעסקים בהיקף של 5.2 מיליארד שקלים, שתי פעימות עצמאים בהיקף של כ-3.8 מיליארד שקלים, פטור מארנונה עסקית לשלושה חודשים בהיקף של כ-2.85 מיליארד שקלים, דחיית אגרות ותשלומי מסים.

התאחדות התעשיינים: "המתווה יניע גל פיטורים"

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר מתח ביקורת על המתווה, וטען כי מתן המענק רק למעסיקים שהוציאו עובדים לחל"ת משדר מסר שלילי לחברות שהתאמצו לשמור על העובדים או להחזירם מהר כלל הניתן. "אנו מודים לשר האוצר על אישור הצעותינו להקצאת 500 מיליון שקלים לחיזוק ההון האנושי בתעשייה הישראלית", אמר.

עם זאת, תומר הזהיר כי "המסלול שהוצע עלול לגרום לתוצאה הפוכה ולהניע גל פיטורים משמעותי בחברות, אשר סובלות מירידה חדה בהזמנות ובנזילות בשל המשבר ויווכחו לגלות שממשלת ישראל אינה מתכוונת לפצותן בכלל. מאות אלפי עובדים עלולים לאבד את מקום עבודתם".

(עדכון ראשון: 17:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully