וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה רביעית מרחובות חלתה בקורונה, ובעירייה נאבקים: "משרד הבריאות נגדנו"

26.5.2020 / 18:22

הורי התלמידים בבית הספר "נבון" בעיר קראו לגבש מתווה להתפרצות במוסדות חינוכיים, אחרי שעד כה נמצאו ארבעה תלמידים וארבעה מורים שנדבקו בנגיף. "הכול מסורבל, למה עד היום לא עשו נוהל מסודר?", הם תקפו. נציג העירייה: "דורשים בדיקות לכל השכונה כדי להרגיע את המערכת"

צילום: יותם רונן

הורים לתלמידים בבית הספר נבון שברחובות מותחים ביקורת היום (שלישי) נגד משרד הבריאות, זאת לאחר שהתברר כי מורה רביעית חלתה בקורונה. הם קראו למשרד הבריאות לגבש מתווה מסודר למקרי התפרצות במוסד חינוכי, אחרי ש-22 תלמידים התווספו ל-90 שכבר נמצאים בבידוד.

נדב כהן, אב לילד בכיתה ב' בבית הספר, טוען כי במסגרת אותו מתווה יש לוודא שהתלמידים והמשפחות ייבדקו לפחות שלוש פעמים, כדי לאפשר זיהוי התפרצות של המחלה גם בשלב מאוחר יותר. "עשינו ביום ראשון בדיקות, רק כ-70% קיבלו את התוצאות", סיפר כהן, שבנו שוהה בבידוד כבר 11 ימים. "ההליך נורא מסורבל, ביום שלישי עשינו בדיקות שהעירייה ממנה בכללית וקיבלנו תשובות תוך שש שעות, ואז במשרד הבריאות נזכרו לעשות בדיקות לכל המשפחות. מאז עברו כבר 48 שעות. זה אבסורד. הכול מסורבל".

כהן הסביר כי לטעמו, כל אדם שבא במגע עם חולה מאומת במקום כמו בית הספר, מחייב להיבדק לפחות שלוש פעמים. "העובדה היא שאחרי הבדיקה הראשונה התגלו שני תלמידים, ועוד מורים אחרי הבדיקה השנייה", נימק. "התסמינים לא מופיעים מיד, צריך לעשות נוהל מסודר. למה לא עשו את זה עד היום?".

בית הספר נבון ברחובות, שנסגר בעקבות הידבקות מורה בקורונה. 15 במאי 2020. יותם רונן, אתר רשמי
בית הספר "נבון" ברחובות/אתר רשמי, יותם רונן

הוא תקף את משרד הבריאות, על התנגדותו לבדוק את 22 התלמידים שבאו במגע עם המורה שאובחנה היום. "הם גם עד היום לא נתנו לנו הנחיות מדויקות לגבי בידוד באופן כללי", טען. "אף משפחה שנכנסה לבידוד לא קיבלה הנחיה מדויקות. אני קיבלתי צעקות מהרופאה המחוזית שאני ממש לא מחויב בבידוד. כל התהליך עצמו הוא הזוי. ממה שהבנתי ממנה, אני לא צריך לשהות בבידוד, אך כשביקשתי מסמך בנושא, אמרו לי שאי אפשר".

לדברי כהן, התושבים והעירייה ממלאים את הפער שנוצר. "ביום שישי כל התושבים אספו כסף וקנו זרי פרחים לכל המשפחות שבבידוד", סיפר. "אנחנו כל הזמן מקבלים מתנות מהעירייה. כקהילה אנחנו בסדר גמור, אבל יש לחץ והוא טבעי. יש לנו מזל שיש לנו עירייה נפלאה והנהגה טובה ואחראית".

עוד בוואלה!

חיסונים מחוץ לקופה ואשפוז ביתי: התכנית של מכבי להתמודדות עם גל קורונה שני

לכתבה המלאה
בית הספר נבון ברחובות, שנסגר בעקבות הידבקות מורה בקורונה. 15 במאי 2020. יותם רונן, אתר רשמי
בית הספר "נבון" ברחובות/אתר רשמי, יותם רונן

סגן ראש עיריית רחובות זוהר בלום, המחזיק בתיק החינוך, אמר כי בעירייה נאבקו במשרד הבריאות לביצוע בדיקות אחרי התפרצות הנגיף בשלוש כיתות שונות. "אמרנו שכל השכונה כל כך צפופה שלכל המשפחות יש ילדים במוסדות החינוך בשכונה. הרגשנו שהמשרד נאבק נגדנו לאורך כל הדרך", אמר בלום. "בסוף הם הסכימו לערוך בדיקות, אבל רק לשלוש כיתות וצוות המורים. אז בואו בשביל הרוגע ותעשו לכולם את הבדיקות. כבר הבאתם את מד"א, שיכול לעשות באותו היום בדיקות לאלף אנשים".

לדבריו, גם בעת ביצוע הבדיקות, "הם תקפו אותנו שלא צריך, שאנחנו נכנעים ללחצי התושבים ושזה לא יקרה יותר". כעת, עם הגילוי על המורה הנוספת שנדבקה בקורונה, בעירייה ממשיכים להיאבק כדי שהתלמידים שנחשפו אליה ייבדקו. "עכשיו אנחנו נאבקים שיעשו לילדים שלה בדיקה כדי שלא ידביקו בתי ספר אחרים, וגם ל-22 התלמידים האחרים ובני משפחותיהם, והם מסרבים. אנחנו דורשים שיערכו בדיקות סקר לכל השכונה כדי להרגיע את המערכת שאמורה לחזור ללימודים ביום ראשון".

משרד הבריאות: "קיים מתווה מסודר של כניסה לבידוד"

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "קיים מתווה ברור של משרד הבריאות שלפיו כל מגע של חולה מאומת חייב להיכנס לבידוד ל-14 יום מאז המגע האחרון עם החולה. המורה החולה היית במגע עם 22 ילדים, חלקם ב-13 במאי וחלקם ב-14 במאי. לפיכך, על הילדים להיכנס לבידוד עד ל-27 ו-28 במאי בהתאם. לגבי ביצוע בדיקות נוספות - תתקבל החלטה לאחר קבלת כל התשובות של 505 הנסקרים שנבדקו ב-24 במאי".

התפרצות הקורונה ברחובות מצטרפת לשורת מקרים של הידבקות בנגיף במוסדות מערכת החינוך בשבועות האחרונים, מאז ההכרזה על החזרה ללימודים אחרי משבר הקורונה. היום, מחנכת בכיתת פעוטות במעון מפוקח לגיל הרך של נעמ"ת בצפון תל אביב נמצאה אף היא כנשאית של הנגיף. ההודעה נמסרה להורים. המעון, שנמצא בשכונת בבלי, נסגר בהוראת משרד הבריאות עד ל-7 ביוני, וכל מי ששהו בו הונחו להיכנס לבידוד עד ל-22 במאי.

(עדכון ראשון: 16:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully