וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זכאי ובאיזה אופן מקבלים החזר: מדריך הפיצויים למחזיקי רב-קו

קינן כהן, כתבנו לענייני תחבורה ותעופה

26.5.2020 / 16:32

משרד האוצר ומשרד התחבורה הגיעו להסדר, לפיו מחזיקי כרטיס הנסיעה שרכשו מינוי חופשי חודשי, יוכלו לקבל פיצויים עבור הזמן בו הופסקה התחבורה הציבורית בשל נגיף הקורונה. במסגרת ההסדר, הזכאים יוכלו לבחור בין שלוש דרכים לקבל את הפיצויים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: חנוכת קו הרכבת המהיר לירושלים)

משרד התחבורה והאוצר הגיעו להסכם אתמול (שני), במסגרתו הושג מתווה פיצוי לנוסעים שרכשו מינוי חופשי חודשי לחודש מרץ במסגרת כרטיסי הרב-קו לנסיעה בתחבורה הציבורית.

עם כניסת המשק להסגר במהלך חודש מרץ, כחלק מצעדי ההתגוננות מהתפשטות נגיף הקורונה, צומצמו משמעותית גם שירותי התחבורה הציבורית. והפעילות הופחתה עד לשיעור של 25% מהיקפה בימי שגרה. כתוצאה מכך, נפגעו נוסעים שרכשו כרטיס רב-קו, ולא היו יכולים לממש אותו בפועל. מי זכאי לקבל את הפיצוי, וכיצד ניתן לעשות זאת?

פרטים נוספים מופיעים באתר הרב-קו

לבדיקת זכאות לקבלת פיצוי

השורות הראשונות באוטובוסים של חברת "דן" נחסמו לישיבה לאור ההנחיות החדשות של משרד התחבורה במלחמה בנגיף הקורונה. 9 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
הנוסעים יקבלו פיצוי. אוטובוס בזמן משבר הקורונה/אתר רשמי, ללא

הרב-קו שלי היה טעון בחוזה עם הפסקת התחבורה הציבורית, איזה פיצוי אוכל לקבל?

הפיצוי לו זכאים מחזיקי רב קו שהיה בתוקף עם הפסקת התחבורה הציבורית כולל למעשה החזר על החלק היחסי מחודש מרץ (מחצית החודש), בתאריך שבו הופסקה התחבורה הציבורית.

אילו סוגי פיצוי אפשר לקבל?

בפני הנוסעים עומדות שלוש אפשרויות: קבלת חופשי חודשי לשבועיים בחינם, רכישת חופשי חודשי בהנחה של 50% או הטענת "ערך צבור", המאפשר נסיעה בקווים שונים בסכום של רבע מעלות חוזה החופשי חודשי המקורי. ההנחה תינתן לגבי כל השירותים שהיו טעונים בכרטיס לפני הפסקת הנסיעות, באוטובוסים וברכבות.

חיטוי תחנת אוטובוס בכפר חב"ד 18 במרץ 2020. -, פלאש 90
רכישת חופשי חודשי בהנחה. חיטוי תחנת אוטובוס בימי משבר הקורונה/פלאש 90, -

באיזה מסלול כדאי לבחור?

המסלול תלוי באופן השימוש בתחבורה הציבורית, במידה ושבתם לעשות שימוש קבוע ויומיומי, האפשרויות של שבועיים חינם או הנחה של 50% הן המתאימות יותר. אם בתקופה הקרובה הנסיעות שלכם מזדמנות -הסדר ערך צבור יהיה המסלול העדיף.

איך אני מקבל את הפיצוי בפועל?

על מנת לממש את הפיצוי, לרשות הנוסעים מספר מסלולים. דרך אפליקציות הטעינה של הכרטיס, דוגמת "רב קו", "רב קו אונליין" או "הופ און". באמצעות טוען הכרטיסים או באמצעות טלפונים חכמים המצוידים בטכנולוגיית NFC, המאפשרת תקשורת נתונים ותשלום מאובטח.

כמו כן, ניתן יהיה להזמין את הפיצוי באינטרנט ולממש אותו בעמדות הטעינה של הכרטיס וגם באמצעות הטלפון עבור ציבורים שאינם עושים שימוש או נגישים לאינטרנט במספר 03-7207406.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully