וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון תפתח את שעריה כמעט לכל מדינות העולם. ישראל לא ברשימה

הרשויות במדינה מתכננות לאפשר כניסת תיירים דרך הים והאוויר כבר מיום רביעי הקרוב. לפי התקשורת המקומית, המהלך לא כולל תשע מדינות שבהן יש שכיחות גבוהה של נגיף הקורונה - ובהן ישראל. גם ברשימה דומה שפרסם האיחוד האירופי ישראל אינה צפויה להיכלל

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: פגישת ראשי הממשלות של יוון וישראל)

יוון מתכננת לפתוח את שערי המדינה לתיירים כבר ב-1 ביולי. בתאריך זה מתכוונות הרשויות ביוון את שדות התעופה במדינה, והיא תתיר לכל מדינות העולם להיכנס אליה, מלבד 9 מדינות בלבד, ביניהן ישראל - כך דווח היום (שישי) בתקשורת היוונית.

לפי הדיווחים בתקשורת במדינה, המדינות שאזרחיהן לא יורשו להיכנס למדינה, מלבד ישראל, הן: בריטניה, שבדיה, ארצות הברית, רוסיה, קטאר, איחוד האמירויות, סעודיה ומקדוניה הצפונית. הסיבה לכך היא שכיחות נגיף הקורונה במדינות השונות, וקריטריונים נוספים המבוססים על נתונים אפידמיולוגיים.

בשלב זה לא נמסרה הודעה רשמית של ממשלת יוון, אלא מדובר בחשיפה של אחד מהעיתונים הגדולים ביוון, המקורב למפלגת השלטון "דמוקרטיה חדשה".

מתרחצים בחוף הים לאחר הקלת הנחיות הקורונה באתונה, יוון, 16 במאי 2020. רויטרס
מתרחצים בחוף הים באתונה לאחר הקלת הנחיות הקורונה, בחודש שעבר/רויטרס

לפני כשבועיים נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיטסוטקיס, והודיעו כי בכוונתם לפתוח ב-1 באוגוסט את השמיים בין המדינות. "הכול תלוי במצב התחלואה בקורונה", הדגישו. המהלך הוסכם לאחר שמשרד החוץ הוביל את היוזמה לחידוש הטיסות לישראל וממנה.

"אנחנו מדברים פה על תאריך יעד של 1 באוגוסט לפתיחת השמיים, ליעדים יוון וקפריסין. זה תלוי גם מה יקרה עם מגיפת הקורונה, אבל אם המספרים יאפשרו זאת זהו תאריך היעד לפתיחת השמיים", אמר אז ראש הממשלה.

כעת, לאור העלייה בנתוני התחלואה בימים האחרונים, במסגרתו אובחנו 2,395 חולי קורונה בשבוע האחרון, לא ברור מה יייקבע ביחס לסיכום בין הצדדים. מיטסוטקיס נחת בישראל לביקור בן יומיים, והוא לווה במשלחת של שרי ממשלתו, בהם שר ההגנה, החוץ, התיירות, איכות סביבה והאנרגיה, הפיתוח והשקעות, הממשל הדיגיטלי והסייבר וסגן השר לחדשנות. השרים היווניים נפגשו עם מקביליהם הישראלים במהלך הביקור.

עוד בוואלה!

לא ציפינו למחירים כאלה: כמה יעלה לנו לטוס ליוון וקפריסין באוגוסט?

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיטסוטקיס במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. 16 ביוני 2020. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
לא ברור מה יעלה בגורל הסיכום. פגישת ראשי הממשלות של יוון וישראל/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

מוקדם יותר החודש, נוסעים בטיסת "קטאר איירווייס" נדבקו בנגיף הקורונה, מה שהניע את יוון לסיים את כל הטיסות מחברת התעופה הקטארית למדינה. 12 מתוך 91 נוסעי אותה טיסה נדבקו בנגיף ונאלצו לשהות בסגר של שבועיים במלון. גם הנוסעים שלא נדבקו בנגיף נאלצו לשהות בסגר של שבעה ימים לפני שנבדקו שוב על ידי גורמי הבריאות.

ב-1 ביולי מתכוונים ביוון להתיר גם כניסת תיירים מחו"ל דרך הים לנמלי יוון. בדרך זו תותר גם כניסת מטיילים מאיטליה. כל הנוסעים ליוון ישלימו עם הגעתם או לפני היציאה לדרך טופס אלקטרוני דרך האינטרנט או על הנייר, שיכיל את פרטי הקשר שלהם ביוון.

בדיקות מדגמיות של קורונה יבוצעו, ויהיו גם מלונות סגר בבירות המחוז, שם מי שיידבק בנגיף, יישאר 14 יום. נכון לעכשיו, אזרחים של 29 מדינות יכולים להיכנס ליוון ללא בדיקות חובה והסגר, אך זה צפוי להשתנות ב -1 ביולי.

גם באיחוד האירופי מגבשים רשימת "מדינות ירוקות"

בתוך כך, גם בחדרי הישיבות בבריסל מתלבטים בימים אלה גורמים בכירים בשאלה מי יורשה להיכנס לאיחוד האירופי ב-1 ביולי, כשהגבולות בין מדינות הגוש אמורים להיפתח. בניגוד ליוון, בדיונים נערכות שתי רשימות, אחת למדינות שיתקבלו ואחת לאלו שלא. גם כאן, אזרחי ישראל לא צפויים להיכלל ברשימת במאושרים לכניסה.

הרשימות האלו כבר עוררו מחלוקת בעבר, לאחר שמקורות חשפו כי ארצות הברית - המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר בעולם מנגיף הקורונה, עם יותר מ-2.4 מיליון מקרי הידבקות, נמצאת ברשימה האחרונה.

גבר מתיישב על המזח בנמל פיראוס באתונה, יוון 25 במאי 2020. AP
התיירים יחזרו השבוע? גבר יושב על המזח בנמל פיראוס/AP

אתמול לא הצליחו הרשויות באירופה להגיע להחלטה בשאלה על אזרחי אילו מדינות ייאסר להיכנס ליבשת לאחר פתיחת הגבולות החיצוניים של הגוש, כשדיפלומט של האיחוד האירופי אמר כי הגורמים הרשמיים "לא יכולים להגיע להסכם", וכי השיחות יימשכו גם היום.

רשימת הטיוטה המלאה של המדינות שלגביהן גבולות אירופה יהיו פתוחים דלפה מידיהם של מקורות דיפלומטיים באיחוד האירופי, והיא יכולה לאשר את הדיווחים המוקדמים, לפיהם ברזיל, קטאר, ארצות הברית ורוסיה אינן ברשימת המדינות המאושרות. גורמים באיחוד האירופי אף הטילו ספק במועד הפתיחה המחודש של הגבולות החיצוניים ביבשת, שנקבע ב-1 ביולי, וטענו כי הגבולות לא בהכרח ייפתחו בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully