וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,395 חולי קורונה אובחנו השבוע - עלייה של כ-4%

26.6.2020 / 15:52

ביממה האחרונה התווספו למניין המאובחנים 499 בני אדם, ובסך הכל עלה מספר החולים המאומתים ל-22,638. חמישה בני אדם מתו מהנגיף תוך 24 שעות - נתון זהה למספר המתים בשבוע שעבר כולו. שיעור גידול משמעותי בתחלואה נרשם בעיר נהריה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

2,395 בני אדם אובחנו בשבוע האחרון כחולים, עלייה של 11.83% מיום שישי שעבר - כך עולה מנתוני משרד הבריאות המתפרסמים היום (שישי). שיעור שינוי החולים השבוע הוא גבוה מאשר בשבוע שעבר, אז הוא עמד על 7.7%. קצב הגידול עלה, אם כן, ב-4.1%.

ביממה האחרונה התווספו למניין המאובחנים 499 בני אדם, ובסך הכל עלה מספר החולים המאומתים על 22,638. עוד עולה מהנתונים כי חמישה בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה, ומספרם מתחילת המגיפה עלה ל-313. בסך הכל מתו בשבוע האחרון תשעה בני אדם - נתון כמעט כפול מאשר בשבוע שעבר, אז מתו כתוצאה מהנגיף חמישה בני אדם.

חרף הגידול במספר המאובחנים, מספר החולים קשה עלה בשיעור נמוך יותר מאשר בשבוע שעבר, ומספר המונשמים נותר זהה. מנתוני המשרד עולה כי שיעור גידול משמעותי בתחלואה נרשם בנהריה, שם מספר המאובחנים עלה ב-6.78%. נתונים מדאיגים נוספים מבחינה זאת נרשמו גם בבאקה אל-גרביה (4.94%), כפר קאסם (3.85%), דבוריה (3.03%), נוף הגליל (2.78%), לוד (2.7%) וטבריה (2.61%)

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
ביממה האחרונה התווספו למניין המאובחנים 499 בני אדם. מעבדה לבדיקות קורונה/אלעד מלכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הנחה היום את צה"ל להיענות לבקשת משרד הבריאות ולהמשיך את תגבור כוח האדם במעבדות הבדיקה לקורונה. גנץ אמר כי "חיילי צה"ל, כמו תמיד, יתגייסו למאמץ הלאומי במעבדות, בפריסה בשטח בערים השונות, במלוניות הקורונה, ובכל מקום שיידרש".

ברקע העלייה בתחלואה, תתכנס ביום ראשון ועדת חוקה לדיון מקדים בבקשת הממשלה להאריך את התקנות לשעת חירום, כדי להאריך את הכרזת "אזור מוגבל" על כמה אזורים בארץ, שעתידות לפקוע בעוד שמונה ימים. הדיון צפוי להיות ארוך, ויימשך כשש שעות.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, הורה לזמן לדיון את כלל הגורמים האחראים, המל"ל, משרד הבריאות, רח"ל, פיקוד העורף ועוד, כמו גם כל ראשי הרשויות המתמודות בימים אלה עם "אזור מוגבל" בתחומם, וכן את ראשי הרשויות שהתמודדו עם אירוע דומה בגל הקודם, כדי לשמוע את טענותיהם והערותיהם בנושא, וכדי לבחון את האפשרויות למנוע את התפשטות המחלה מבלי להזדקק להטלת סגר מלא.

משטרה אוכפת הגבלות באשדוד - 26 ליוני 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
דיונים לקראת המשך הגבלות. המשטרה אוכפת את ההגבלות באשדוד, היום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ח"כ אשר אמר כי "הוועדה לא תמהר לאשר שוב את התקש"ח בטרם ייקבעו פרמטרים ותנאים ברורים להכרזת סגר על יישוב כלשהו, דבר הגורם סבל רב לתושבים שחשים כי היד קלה מדי על הדק הסגר". הוא הוסיף כי "הוועדה תדרוש לקבל אופציות חלופיות להטלת סגר ותדרוש שהדבר יתבצע רק אם נעשו כל הצעדים הנדרשים האחרים ורק כצעד של אין ברירה".

שורת מגבלות נכנסה לתוקפה החל מהבוקר בערים אשדוד ובת ים, זאת ברקע העלייה התחלואה בנגיף הקורונה. כמו כן, הסגר שהוטל בשכונה 2 בערערה יימשך עד 1 ביולי. בהמשך צפוי מנכ"ל הבריאות, חזי לוי, לחתום על הגבלות ביישובים נוספים ברחבי הארץ.

על פי המגבלות שאושרו אתמול על ידי ועדת השרים לענייני אזור מוגבל, באשדוד נסגרו מוסדות חינוך ונאסרה התקהלות מעל עשרה אנשים ברובעים ג', ז', ו-ח'. בבת ים נסגרו מוסדות החינוך החל מכיתה ה', נאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים, וכן תבוצע אכיפה מוגברת בחתונות. לעומת זאת, בשכונת עג'מי ביפו וברהט, שהיו מוקדי התפרצות קורונה משמעותיים, יוסרו ההגבלות, אך תוגבר בהן אכיפת ההנחיות.

(עדכון ראשון 13:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully