וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נערכים לפתיחת השמיים ב-1 באוגוסט כתלות במצב התחלואה

ראש הממשלה נפגש עם ראש ממשלת יוון, והשניים ואמר כי הטיסות בין המדינות צפויות לשוב בעוד פחות מחודשיים, כחלק ממהלך שהוביל משרד החוץ. המנהיגים חתמו על שלושה מזכרי הבנות בתחומי הסייבר, החקלאות והתיירות. "המפגש משקף את מאבקנו המוצלח נגד הקורונה", אמר נתניהו

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיטסוטקיס, והשניים אמרו כי בכוונתם לפתוח ב-1 באוגוסט את השמיים בין המדינות. "הכול תלוי במצב התחלואה בקורונה", הדגישו. המהלך הוסכם לאחר שמשרד החוץ הוביל את היוזמה לחידוש הטיסות לישראל וממנה.

"אנחנו מדברים פה על תאריך יעד של 1 באוגוסט לפתיחת השמיים, ליעדים יוון וקפריסין. זה תלוי גם מה יקרה עם מגיפת הקורונה, אבל אם המספרים יאפשרו זאת זהו תאריך היעד לפתיחת השמיים. זוהי בשורה חשובה מאוד", אמר ראש הממשלה.

מיטסוטקיס נחת הבוקר בישראל לביקור בן יומיים, ושר החוץ גבי אשכנזי קיבל את פניו ואת פני המשלחת בנתב"ג. הוא ייפגש גם עם שר הביטחון בני גנץ והשר אשכנזי. הוא מלווה במשלחת של שרי ממשלתו, בהם שר ההגנה, החוץ, התיירות, איכות סביבה והאנרגיה, הפיתוח והשקעות, הממשל הדיגיטלי והסייבר וסגן השר לחדשנות, והם ייפגשו עם מקביליהם במהלך הביקור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיטסוטקיס במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. 16 ביוני 2020. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
פגישת נתניהו וראש ממשלת יוון, היום/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

נתניהו אמר בפתח הפגישה כי הגעתו של מיטסוטקיס "משקפת את מאבקנו המוצלח נגד הקורונה ואת היחסים הנפלאים בינינו". ראש ממשלת יוון אמר כי "זה תמיד תענוג לבוא לישראל, וזה ביקורי הראשון בחו"ל מאז פרוץ הקורונה". הפגישות, שהתקיימו במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, עסקו בעיקר בנושא התיירות ובשאיפה לחדש את התיירות בין ישראל ויוון בצל המאבק בקורונה.

גם שר החוץ אשכנזי נועד עם מקבילו היווני, ניקוס דנדיאס. בפגישה דנו השניים ביחסים בין המדינות, בהם קשרי התעופה, וכיעד לתאריך פתיחת השמיים, נקבע ה-1 באוגוסט כתלות במצב הבריאותי. אשכנזי הודה לעמיתו על "תמיכתה של יוון במדינת ישראל והוסיף כי בכוונתו להמשיך ולפעול על מנת לחזק את השותפות האמיצה בין המדינות". כמו כן, במסגרת המפגש הבין ממשלתי, חתמו שתי המדינות על הצהרת כוונות לקידום שיתוף פעולה בתחומי הסייבר, האנרגיה, החקלאות והתיירות.

במוקד הפגישות עומד גם נושא הסיפוח והחלת הריבונות. יוון נחשבת לאחת החברות הידידותיות ביותר כלפי ישראל באיחוד האירופי, שם מתכננים צעדי תגובה וענישה במידה וישראל תקדם את החלת הריבונות. נושא נוסף שיידון בפגישות הוא צינור הגז המשותף לישראל, יוון וקפריסין והמשך שיתופי פעולה בחשמל אנרגיה וסייבר. בשבוע הבא גם נשיא קפריסין ניקוס אנסטייסידס יגיע לביקור בישראל בליווי משלחת שרים דומה.

עוד בוואלה!

שר החוץ הגרמני לנתניהו וגנץ: יש מדינות באירופה שיטילו סנקציות בשל הסיפוח

לכתבה המלאה
פגישת שר החוץ, גבי אשכנזי ועמיתו היווני ניקוס דנדיאס 16 ביוני 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
אשכנזי ושר החוץ של יוון ניקוס דנדיסאס, היום/אתר רשמי, משרד החוץ

המשלחת היוונית תשהה בישראל במשך יומיים, כשלראשונה מאז התפרצות הקורונה אורח רשמי בינלאומי יישאר לישון בארץ. מוקדם יותר היום, ובמסגרת שהות ממשלת יוון, נועד גנץ עם שר ההגנה היווני, ניקולאוס פנגיוטופולוס. בפגישה שוחחו השניים על חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני המתקיים בין המדינות, בדגש על ההגנה על המרחב האווירי והימי "מפני גורמים רדיקליים וקידום פרויקטים משותפים לתעשיות הצבאיות". עוד דנו השניים בקשר בין צה"ל לצבא יוון ודרכים לקידומו.

גנץ הדגיש בפני השר כי ישראל רואה ביוון שותפה אסטרטגית וידידת אמת והודה לו על תמיכתה בישראל בנושאים שונים במסגרת המוסדות הבינלאומיים.

שר הביטחון בני גנץ נפגש עם שר ההגנה של יוון, ניקולאוס פנגיוטופולוס. 16 ביוני 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
גנץ בפגישתו עם שר ההגנה של יוון, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

כמו כן, במהלך היום מערך הסייבר הלאומי חתם על שיתוף פעולה בתחום הסייבר עם יוון, במסגרתו יתקיים שיתוף פעולה הדדי בחיזוק ההגנה בתחום, ואף שיתוף בידע להקמת מרכזי שליטה וניטור. בד בבד, ראש ממשלת יוון מיטסוטקיס, נפגש עם היזם ויו"ר קרן JVP אראל מרגלית, שמוכר כיום כאחד ממשקיעי הסייבר המובילים בעולם. התרחשויות אלו באות לאחר שהשבוע הודיע שירות המודיעין היווני על גיוס 80 האקרים לשורותיו להתמודדות מול מתקפות סייבר.



(עדכון ראשון: 13:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully