וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התעקש, והקנס על אי עטיית מסכות צפוי לעלות השבוע ל-500 שקלים

5.7.2020 / 15:35

גובה הקנס יעלה עם אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה וראש המל"ל התנגדו להפחתת הסכום, חרף סירובם של חברי ועדת החוקה לאשר את הצעת החוק בנושא. סביבת נתניהו: "זו עמדת הממשלה כולה שהצביעה פה אחד"

צילום: ערוץ כנסת

הקנס על אי עטיית מסכות צפוי לעלות השבוע ל-500 שקלים, עם אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. לוואלה! NEWS נודע כי המהלך ייצא לפועל לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת הביעו היום (ראשון) התנגדות לכך שהקנס על אי עטיית מסכות במרחב הציבורי יירד לסכום נמוך יותר.

כמו כן, במסגרת הצעת החוק, על השוטרים תוטל חובה חוקית להפעיל שיקול דעת במהלך האכיפה. כך, לפני מתן קנס, יוכלו שוטרים להזהיר ולדרוש עטיית מסיכה מאזרחים שיימצאו בלעדיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
סירב להפחית. נתניהו/פול צלמים, מארק ישראל סלם

הממשלה אישרה לאחרונה את העלאת את גובה הקנס מ-200 ל-500 שקלים, אך חברי הכנסת בוועדת החוקה, ובראשם יו"ר הועדה ח"כ יעקב אשר, סרבו לאשר את ההצעה. ח"כ אשר אמר בפתח הדיון כי הוא "לא מתכוון להצביע או לתמוך בהעלאת הקנס לגובה של 500 שקלים זה מוגזם. בכוונתי לבחון מה כן אבל המספר הזה לא יהיה וגם לא 499 שקלים. מה שכן צריך להיות זה הגברת היכולת לאכוף את הדבר הזה בכל רחבי הארץ. בתקופה זו ובמספרים שאנחנו רואים, צריך לתת יותר סמכויות לפקחים".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מנהל דיונים עם ח"כים מהאופוזיציה על גובה הקנס בגין אי-עטיית מסיכה, 1 ביולי 2020. ללא, אתר רשמי
התנגדו להעלאת הקנס. חברי ועדת החוקה, בשבוע שעבר/אתר רשמי, ללא

הח"כים דרשו להוריד את גובה הקנס או להשאיר אותו על 200 שקלים, ואף ניהלו דיאלוג על כך עם חלק ממשרדי הממשלה. למרות זאת, נתניהו ובן שבת הבהירו בדיונים פנימיים כי המסיכות יכולות למנוע באופן משמעותי את העלייה בתחלואה והבהירו כי הם מתנגדים להורדת גובה הקנס.

בסביבת ראש הממשלה אמרו היום כי זו לא רק עמדתו אלא "עמדת הממשלה כולה שהצביעה על כך פה אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully