וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הקורונה אישרה: החל ממחר - עד 50 איש בברים, מועדונים ואירועים

ההגבלות החדשות האוסרות התקהלות במקומות בילוי ובתי תפילה אושרו בכנסת, וייכנסו לתוקפן מחר ב-08:00. סגן שר הבריאות הזהיר כי "אנחנו בגל השני, והוא קשה מקודמו", והדגיש: "מטרת ההגבלות - מניעת סגר". יו"ר ארגון בעלי האולמות אירועים: "תנו לנו אוויר לנשימה"

צילום: ערוץ כנסת

ועדת הקורונה בכנסת אישרה היום (ראשון) את הצו שאוסר התקהלות של יותר מ-50 איש באולמות וגני אירועים, בברים, במועדונים, וכן בתי תפילה והלוויות. זאת, בהתאם לצו שאישרה הממשלה בשבוע שעבר. על פי הסיכום עם הגורמים המשפטיים, הצו ייכנס לתוקף מחר בשעה 8:00 בבוקר, ולא באופן מידי. הוועדה לא דנה בסוגיית המסעדות - והנושא צפוי לעלות לשולחן הדיונים מחר.

במהלך הדיון בוועדה הזהיר סגן שר הבריאות יואב קיש כי ישראל מצויה בגל שני של תחלואה בקורונה, והוא קשה יותר מהראשון, והתריע כי יש עלייה מובהקת באחוזים של חולים מאומתים. "עוד לא הגענו לשיא מהגל הראשון אבל ללא ספק אנחנו בדרך לשם", אמר. "הגל השני יותר קשה ומסוכן יותר. אנחנו רואים עלייה בכל הפרמטרים כולל בחולים הקשים. אנחנו במלחמת התשה ארוכה".

סגן שר הבריאות, יואב קיש בוועדת הקורונה, 5 ביולי 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מטרת ההגבלות היא למנוע סגר". דיון בוועדת הקורונה/אתר רשמי, דוברות הכנסת

סגן השר קיש הדף את הביקורת נגד משרד הבריאות, לפיה הוא מבקש להגביל את הפעילות במשק יתר על המידה. "אנחנו על גלים ולא יכול להיות שתאשימו אותנו בכך שאנחנו רוצים להרוס את הכלכלה", אמר. "כדי לשמור על הכלכלה, כדי שלא נצא מכלל שליטה - היום חייבים לעשות צעדים יותר משמעותיים ממה שחשבנו. אם לא נעשה את זה היום, המחיר שנשלם בעוד שבועיים עשוי להיות יותר דרמטי. המטרה של ההגבלות היא למנוע סגר".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ההחלטה. "50 איש בהיכל נוקיה ו-50 איש במתנ"ס זה לא אותו סיכון. אין שום הגיון בהנחיה להגביל ל-50 אנשים בכל מקום", אמר. "ההנחיה הייתה צריכה להתקבל לפי גודל המקום, אבל אף אחד בממשלה העצלנית הזאת לא בא לעבוד. גוזרים קריסה כלכלית למאות אלפי אנשים".

סגן שר הבריאות, יואב קיש בוועדת הקורונה, 5 ביולי 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אנחנו במלחמת התשה ארוכה". סגן שר הבריאות קיש/אתר רשמי, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון (הליכוד), דרשה מהמשתתפים בדיון לנהוג בחרדת קודש בעת קבלת ההחלטה, זאת מאחר שהיא צפויה להשפיע על ענף שלם במגזר העסקי וכן על זוגות רבים ששילמו ממיטב כספם לקראת יום חתונתם. היא הוסיפה כי "צריך שיהיו סנקציות אמיתיות כדי שיוכלו לאכוף את ההגבלות שאנחנו הולכים לאשר כאן. אנחנו מכירים את התופעה של חתונות בשוק האפור אבל אנחנו בד בבד צריכים לתת פתרון לבעלי האולמות, האירועים וכל מי שנפגע".

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) טען כי כמות המשתתפים לא חשובה כמו התנהגות הציבור. "אם בסוף 50 איש ירקדו יחד במועדון או בחתונה, צפופים אחד לשני, זה לא באמת יעזור, וזה בדיוק כמו כמות של 250 איש", אמר. "צריכים למצוא פתרונות שיאפשרו את המשך שגרת החיים אבל גם כאלה שישמרו על בריאות הציבור. נעמוד על כך שהמשק לא ייעצר כי זו תהיה קטסטרופה כלכלית".

יו"ר ארגון בעלי אולמות האירועים קרא לחברי הוועדה להתחשב בזוגות שהשקיעו את כספם באירועים המתכוננים להמשך השבוע. "תחשבו על הכסף שיירד לטמיון", אמר. "תנו לנו אוויר לנשימה".

סגר בלוד, 2 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"צריכים למצוא פתרונות שיאפשרו את המשך שגרת החיים". אכיפת הסגר בלוד/ראובן קסטרו

ההגבלה על התקהלויות שונות במתחמים סגורים ל-20 איש נכנסה לתוקפה כבר ביום שישי בבוקר, והמשטרה ביצעה מבצע אכיפה רחב היקף בכל הארץ במהלך סוף השבוע. מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה על הקמת שמונה מפקדות בכל אחד ממחוזותיה, זאת לקראת הגברה משמעותית של אכיפת ההגבלות. המפקדות יאפשרו את הרחבת האכיפה גם לתחבורה הציבורית, בתי עסק, מסעדות ובאולמות האירועים - בהם עולה כי מידת הפצת הנגיף גבוהה במיוחד.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 803 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-29,366. אתמול התקבלו תוצאות עבור 16,342 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.2%.

מספר החולים הפעילים הוא 11,189. בבתי החולים מאושפזים 335 חולים, מתוכם 29 מונשמים ו-86 חולים קשה. נכון להיום מתו 330 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

לקראת הדיון בוועדה בכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי המשכן יידרש לייעל את הליך החקיקה. "ביקשתי להביא לכאן את יו"ר הכנסת יריב לוין ואת ראש ועדת חוקה ומשפט יעקב אשר כדי לעמוד עמם על חומרת המצב", אמר בפתח ישיבת הממשלה. השניים הגיעו לישיבה באופן חריג, כדי לנסות לזרז את אישור הליכי החקיקה. ככלל, יו"ר הכנסת אינו נוהג להשתתף בישיבות הממשלה או לקחת חלק בהחלטות הרשות המבצעת.


(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully