וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ חידש את האיכונים - אך אזרחים שביקשו לערער נותרו ללא מענה

4.7.2020 / 21:52

המעקבים הסלולריים אחר אזרחים ששהו בקרבת חולי קורונה התחדשו, ובימים האחרונים הם קיבלו הודעות כי עליהם להיכנס לבידוד. אולם, התברר כי מוקד משרד הבריאות אינו פועל בשבת או בלילה. גם במשרד הבריאות מודים: "זמני ההמתנה גבוהים בעקבות איכוני שב"כ"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

איכוני השב"כ לטלפונים הסלולריים של חולי ומבודדי קורונה חזרו לפעול בסוף השבוע האחרון, לאחר אישור החוק המאפשר שימוש בפלטפורמות הארגון כדי לסייע במאבק בהתפשטות המגיפה. בימים האחרונים, ישראלים רבים קיבלו הודעות הדורשות מהם להיכנס לבידוד בשל קרבה לאדם שנמצא חיובי לקורונה, אך כשרצו לערער על ההחלטה - נותרו ללא מענה. זאת, משום שמוקד משרד הבריאות אינו פועל בסופי שבוע או בלילות.

לפי התהליך שסוכם בין שב"כ למשרד הבריאות והכנסת, צוותי האיכון מסמנים את האזרחים ששהו בקרבתו של חולה קורונה, ומעבירים את המידע למשרד הבריאות. לאחר מכן, אותם אנשים מקבלים שיחת טלפון או הודעה שעליהם לשהות בבידוד ובמקרה שהם חווים תסמינים לעבור בדיקת קורונה. כל אדם שקיבל הודעה על חובת בידוד בשל קרבה לנשא קורונה, רשאי לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבחינה חוזרת של הנתונים. במקרה כזה, משרד הבריאות אמור לערוך חקירה אפידמיולוגית ולראות אם אכן חובת הבידוד מוצדקת.

סגר בלוד, 2 ביולי 2020. ראובן קסטרו
אזרחים שהונחו להיכנס לבידוד נותרו ללא מענה. אכיפת ההנחיות בלוד/ראובן קסטרו

במקרים רבים, אנשים מקבלים הודעה ממשרד הבריאות גם אם לא באו במגע עם מאובחנים בקורונה. חלקם מתגוררים באותו בניין עם חולה מאומת, אך אינם חשופים אליו. שב"כ אחראי רק על האיכון, ולא על החקירה האפידמיולוגית שנועדה לברר מי בדיוק מהמאוכנים בא במגע עם החולה. לכן, ביקורות רבות מופנות כלפי משרד הבריאות, שאמור להשלים את התהליך עם ביצוע חקירות אפידמיולוגיות בכדי לא להכניס אנשים לבידוד מיותר.

גם במשרד הבריאות מודים כי מורגש עומס בפניות בעקבות חידוש איכוני שב"כ. המשרד מסר כי "החל מיום חמישי נשלחים מסרונים רבים ממשרד הבריאות בעקבות איכוני השב"כ. כתוצאה מכך מתקבלות פניות רבות בנושא זה במוקד קול הבריאות 5400* וזמני ההמתנה גבוהים מאוד". משרד הבריאות הוסיף כי הוא פועל לשיפור הזמינות ורמות השירות בהקדם, והדגיש: "קבלת מסרון מחייבת כניסה מידית לבידוד ויש לנהוג בהתאם עד קבלת אישור רשמי אחר".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: 977 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה, 4 נוספים מתו

לכתבה המלאה
סגר באשדוד, 2 ביולי 2020. פלאש 90, פלאש 90
"מחכים שמוקדי ההדבקה יתרבו כדי להעיבר סמכות למשרד הביטחון"/פלאש 90, פלאש 90

במקביל, גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על התנהלות משרד ראש הממשלה, שלטענתם מתעקש שלא להעביר סמכויות לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון על מנת לסייע במאבק בנגיף הקורונה. הגורמים טוענים כי הצבא יכול להועיל במאמצי משרד הבריאות, כמו מוקד שיפעל בכל שעות היממה ויענה לפניות האזרחים, סיוע בגדיעה של מוקדי הדבקה בערים וביישובים ועוד.

אחד הגורמים אמר ביום שישי בשיחה עם וואלה! NEWS כי "הם מחכים שמוקדי ההדבקה יתרבו כדי להעביר את האחריות למשרד הביטחון. צריך להפיק לקחים מהגל הראשון של הקורונה ולא לחכות. משרד הבריאות לא יודע לנהל את האירוע ללא צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully