וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מג"ב אובחן כחולה קורונה אחרי שנכח בטקס עם ריבלין וגנץ

ניצב יעקב שבתאי השתתף בשבועיים האחרונים השתתף באירועים רבים, בהם טקס האזכרה השנתי לחללי צוק איתן והענקת דרגות יחד עם השר אוחנה. עשרות שוטרים, בהם שני ניצבים, הוכנסו לבידוד. במקביל, אלוף פיקוד מרכז נכנס אף הוא לבידוד לאחר שבא במגע עם חולה

עריכה: ירדנה עבודי פוקס

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי, אובחן היום (שבת) כחולה בנגיף קורונה. ממג"ב נמסר כי מצב בריאותו של שבתאי בן ה-55 טוב, וכי כעת נערכת בדיקה אפידמיולוגית לאיתור מי שהיה איתו במגע על מנת לערוך בדיקות נוספות.

כמו כן, הוחלט כי מתחם בדיקות מיוחד יוקם לכל הקצונה בכירה במשמר הגבול, ולמי שבאו במגע עם הניצב, ככל הנראה במפקדת היחידה שבלוד. עד כה, לפחות שני בכירים במשטרה שבאו עמו במגע עודכנו כי עליהם להיכנס לבידוד, בהם ניצב אבשלום פלד, ראש אגף ההדרכה, נכנס לבידוד לאחר שהתראה עם שבתאי, כמו גם ניצב אמנון אלקלעי, ראש אגף שיטור אבטחה וקהילה. גם דובר מג"ב ברוך הוניג הוכנס לבידוד לאחר ששהה בסמוך לניצב שבתאי.

שבתאי השתתף לפני יומיים בטקס האזכרה לחללי צוק איתן בהר הרצל שבירושלים, לצד ראש הממשלה החליפי בני גנץ, נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי. לאחר חקירה אפידמיולוגית, נמצא כי אף אחד מהשלושה אינו חייב בבידוד. טקס נוסף בו השתתף הוא הענקת דרגות במשרד לביטחון הפנים יחד עם השר אמיר אוחנה.

מפקד מג"ב יעקב שבתאי (במרכז) בטקס החלפת מפקד החטיבה הטקטית של משמר הגבול, 29 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
הקורונה לא פסחה על כוחות הביטחון. שבתאי/דוברות משטרת ישראל

בשבועיים האחרונים שבתאי לקח חלק בטקסים רבים, ובמג"ב מבהירים כי כל מי ששהה בקרבתו במרחק של פחות משני מטרים ובמשך יותר מרבע שעה מתבקש להיכנס לבידוד.

ב-30 ביוני השתתף בטקס החלפת פיקוד מג"ב איו"ש, ויום לפני כן בדיון במכללה, בטקסי החלפת פיקוד בעוטף ים ובחטיבה הטקטית. שבוע לפני כן היה בטקס סיום קורס מ"כים, בסיור בבסא"ר, בביקור במפקדה משימתית מג"ב דרום ובטקס הענקת דרגות ומינויים במשרד לביטחון הפנים.

לאחר שנודע על הידבקותו, שבתאי עדכן גם את לוחמי ומפקדי מג"ב על מצבו. "בשבועות האחרונים אנו עדים לעליה הולכת וגוברת של הידבקות בנגיף הקורונה. המגמה הזאת אינה פוסחת על החיל", כתב מפקד מג"ב. "ביום שישי לאחר בדיקה שעשיתי התברר לי שאני נושא את הנגיף וברצוני לעדכן אתכם שאני נמצא בביתי, חש בטוב וממשיך יחד עם סגל הפיקוד של מג"ב לנהל את החיל תחת ההגבלות הנדרשות".

שבתאי הוסיף כי הוא מבקש מהלוחמים "להמשיך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות בכל הנוגע לשמירה על ריחוק חברתי, עטיית מסיכות והיגיינה אישית ומאחל לכם בריאות ובשורות טובות".

הרמטכ"ל אביב כוכבי, שר הביטחון בני גנץ והנשיא ראובן ריבלין בטקס האזכרה השנתי לחללי צוק איתן, 2 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
כוכבי, גנץ וריבלין בטקס האזכרה לחללי צוק איתן, השבוע/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במקביל, המשטרה ממשיכה במבצע האכיפה הנרחב של הגבלות הקורונה בעקבות העלייה בתחלואה. יותר מ-3,000 דוחות חולקו אתמול לעסקים ואזרחים ברחבי הארץ בגין הפרות שונות של המגבלות. במסגרת הפעילות חולקו 3,079 דוחות על אי עטיית מסיכה. עוד 7 דוחות חולקו למפעיל מקום הכנסה או מתן שירות לאדם שאינו חבש מסיכה.

שלשום ניתנו 96 אזהרות לבתי עסק, ב-45 בתי עסק בוצע דילול קהל, 15 בעלי עסקים זומנו לשימוע ונסגרו שני בתי עסק שפעלו בניגוד לתקנות. כמו כן, נרשמו 823 דוחות בגין הפרות שונות של בעלי העסקים ואזרחים, מרביתן בגין אי עטיית מסיכה. בנוסף, שמונה דוחות ניתנו למפרי חובת בידוד ביתי, וארבעה דוחות נוספים ניתנו לאזרחים שהפרו את הבידוד אליו נשלחו במלוניות.

פקח אוכף את נהלי הקורונה בבת ים, 24 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
יותר מ-3,000 דוחות ביממה. אכיפה בבת ים/ראובן קסטרו

לצד האכיפה, 1,090 בני אדם אובחנו אתמול בקורונה. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-27,542. זאת הפעם הראשונה במספר המאובחנים ביממה חוצה את רף האלף. אתמול התקבלו תוצאות עבור 24,491 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.5%.

במהלך השבוע האחרון אובחנו 4,904 בני אדם כחולים בנגיף הקורונה, יותר מפי שניים מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 2,395. מספר החולים הקשים עלה מ-43 בסוף השבוע הקודם ל-70, אך מספר המונשמים נותר דומה, ואפילו ירד מ-28 ל-27. 12 בני אדם מתו כתוצאה מהמחלה בשבוע החולף.

קורונה בצמרת צה"ל

נגיף הקורונה לא פסח גם על צה"ל. מפקד פיקוד מרכז אלוף נדב בדן וקצין בכיר מהפיקוד נכנסו לבידוד לאחר שבאו במגע עם חולה מאומת. מדובר צה"ל נמסר כי "המפקדים חשים בטוב, ללא תסמינים, וייבדקו בזמן הקרוב".

בחודש שעבר שלושה אלופים בצה"ל הונחו להיכנס לבידוד. ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, ומפקדים נוספים מהאגף נכנסו לבידוד לאחר שנכחו בקרבת חייל צה"ל שאובחן כחיובי לנגיף. יום קודם לכן מפקד פיקוד המרכז הנכנס אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי ומפקדים נוספים קיבלו הנחיה דומה בעקבות חשיפה לאיש קבע בצה"ל שאומת גם הוא כנשא של הנגיף.

(עדכון ראשון: 11:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully