וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנפגש עם מפקד מג"ב שנדבק בקורונה: השר אוחנה נכנס לבידוד

השר לביטחון הפנים השתתף בטקס הענקת דרגות יחד עם ניצב יעקב שבתאי, שנמצא חיובי לנגיף. אוחנה עדכן כי הוא ערך בדיקת קורונה ונמצא שלילי, אך טען: "לא לוקחים סיכונים". ריבלין, גנץ וכוכבי נפגשו אף הם עם מפקד מג"ב, אך הוחלט כי הם אינם מחויבים להיכנס לבידוד

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, נכנס היום (שבת) לבידוד לאחר שנפגש עם מפקד מג"ב, ניצב יעקב שבתאי, שנמצא חיובי לנגיף הקורונה. זאת, לאחר שהשניים השתתפו יחד בטקס הענקת דרגות במשרד לביטחון הפנים. "גם אני בבידוד", כתב אוחנה, ועדכן כי "ביצעתי במהלך סוף השבוע בדיקת קורונה - ונמצאתי שלילי".

לדבריו של אוחנה, הוא נפגש עם מפקד מג"ב פעמיים בשבועיים האחרונים, אך לזמן קצר, כשהיה במרחק הגדול משני מטרים ממנו. "יחד עם זאת, בעצה אחת עם מנכ"ל משרד הבריאות ואנשיו אותם עדכנתי במלוא הפרטים - החלטנו כי אכנס לבידוד", אמר השר. "לא לוקחים סיכונים, בעיקר בהתחשב בטיב הפגישות שלי".

השר הוסיף כי ישראל עומדת בפני פרשת דרכים בכל הנוגע למשבר הקורונה. "או שנגיע למחוזות הקטסטרופה - קצב הפצת הנגיף ייצא משליטה, יהיו סגרים מלאים, הנזק לכלכלה יהיה אדיר והציבור ירגיש זאת קשה מאוד - או שאנחנו לוקחים אחריות על חיינו", אמר אוחנה. "המסיכה וכללי הגבלת ההתקהלויות הם הדרך היחידה להשאיר משק מתפקד, גם אם לא באופן מלא". השר הוסיף כי "הקורונה לא עתידה לעזוב אותנו בחודשים הקרובים".

חנוכת תחנת משטרה בטירה בנוכחות השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, 30 ביוני 2020. ראובן קסטרו
נכנס לבידוד כדי למזער סיכונים. השר אוחנה/ראובן קסטרו

שבתאי השתתף לפני יומיים גם בטקס האזכרה לחללי צוק איתן בהר הרצל שבירושלים, לצד ראש הממשלה החליפי בני גנץ, נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי. לאחר חקירה אפידמיולוגית, נמצא כי אף אחד מהשלושה אינו חייב בבידוד.

מפקד מג"ב נמצא חיובי לקורונה מוקדם יותר היום, וממג"ב נמסר כי מצבו הבריאותי של שבתאי בן ה-55 טוב. בשל כך, הוחלט כי מתחם בדיקות מיוחד יוקם לכל הקצונה בכירה במשמר הגבול, ולמי שבאו במגע עם הניצב, ככל הנראה במפקדת היחידה שבלוד. עד כה, לפחות שלושה בכירים במשטרה שבאו עמו במגע עודכנו כי עליהם להיכנס לבידוד, בהם ניצב אבשלום פלד, ראש אגף ההדרכה, ניצב אמנון אלקלעי, ראש אגף שיטור אבטחה וקהילה, ודובר מג"ב, רב פקד ברוך הוניג.

עוד בוואלה!

במהלך סוף השבוע: כ-1,500 מאובחנים חדשים בקורונה, חמישה נוספים מתו

לכתבה המלאה
מפקד מג"ב יעקב שבתאי (במרכז) בטקס החלפת מפקד החטיבה הטקטית של משמר הגבול, 29 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
מתחם בדיקות מיוחד יוקם לקצונה הבכירה. ניצב שבתאי בטקס החלפת מפקדים/דוברות משטרת ישראל

בשבועיים האחרונים שבתאי לקח חלק בטקסים רבים, ובמג"ב מבהירים כי כל מי ששהה בקרבתו במרחק של פחות משני מטרים ובמשך יותר מרבע שעה מתבקש להיכנס לבידוד.

ב-30 ביוני השתתף בטקס החלפת פיקוד מג"ב איו"ש, ויום לפני כן בדיון במכללה, בטקסי החלפת פיקוד בעוטף ים ובחטיבה הטקטית. שבוע לפני כן היה בטקס סיום קורס מ"כים, בסיור בבסא"ר, בביקור במפקדה משימתית מג"ב דרום ובטקס הענקת דרגות ומינויים במשרד לביטחון הפנים.

לאחר שנודע על הידבקותו, שבתאי עדכן גם את לוחמי ומפקדי מג"ב על מצבו. "בשבועות האחרונים אנו עדים לעליה הולכת וגוברת של הידבקות בנגיף הקורונה. המגמה הזאת אינה פוסחת על החיל", כתב מפקד מג"ב. "ביום שישי לאחר בדיקה שעשיתי התברר לי שאני נושא את הנגיף וברצוני לעדכן אתכם שאני נמצא בביתי, חש בטוב וממשיך יחד עם סגל הפיקוד של מג"ב לנהל את החיל תחת ההגבלות הנדרשות".

שבתאי הוסיף כי הוא מבקש מהלוחמים "להמשיך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות בכל הנוגע לשמירה על ריחוק חברתי, עטיית מסיכות והיגיינה אישית ומאחל לכם בריאות ובשורות טובות".

הרמטכ"ל אביב כוכבי, שר הביטחון בני גנץ והנשיא ראובן ריבלין בטקס האזכרה השנתי לחללי צוק איתן, 2 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
לא ייכנסו לבידוד. ריבלין, גנץ וכוכבי בטקס האזכרה לחללי צוק איתן/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במהלך סוף השבוע האחרון 1,490 בני אדם אובחנו כנשאי קורונה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מאז שישי בבוקר נוספו 14 חולים קשים, והמספר עומד כעת על 84 בני אדם. כמו כן, חמישה נוספים נזקקו להנשמה בסוף השבוע, ומספר המונשמים עלה ל-32. בנוסף, חמישה בני אדם נוספים מתו מקורונה מיום שישי, ומניין המתים עלה ל-330.

סך הנדבקים המאומתים בישראל עומד על 29,032 בני אדם. אתמול התקבלו תוצאות עבור 20,912 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.5%. מספר החולים הפעילים הוא 10,929. בבתי החולים מאושפזים 296 חולים. מספר המחלימים מהנגיף עד כה הוא 17,773.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully