וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמחה בוועדת החוץ והביטחון נדבק בקורונה, היו"ר האוזר ייכנס לבידוד

ח"כ האוזר הודיע כי החליט "לנקוט משנה זהירות" ולהיכנס לבידוד, לאחר ששהה בסביבתו של מתמחה בלשכה המשפטית שנדבק בקורונה. ניצב יוסף גריף הודיע לכל באי המשכן כי מי שבא במגע עמו צריך להיכנס לבידוד עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות, ובהמשך תיערך בדיקה מקיפה

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: משרד הבריאות מסביר את הטעות בנתונים בטבריה בוועדת החוקה, בשבוע שעבר)

מתמחה של היועצת המשפטית של ועדת החוץ והביטחון נמצא חיובי בבדיקה שביצע לנגיף הקורונה - כך הודיע היום (שישי) קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף. בעקבות זאת, יו"ר הוועדה ח"כ צבי האוזר ייכנס לבידוד.

גריף מסר בפנייה מיוחדת לכל באי המשכן כי על כל מי שבא במגע עם המתמחה או שהה בקרבתו בעת האחרונה, להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות. כמו כן, הודגש כי כפי שנעשה במקרים דומים בעבר, שבהם התגלה אדם מאומת לנגיף הקורונה בכנסת, גם הפעם תיערך בדיקה מקיפה וחקירה אפידמיולוגית בשיתוף עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות.

האוזר הודיע כי החלטתו להיכנס לבידוד התקבלה לאחר התייעצות עם משרד הבריאות, ועל מנת לנקוט "משנה זהירות". בהודעה מטעמו נמסר כי "המתמחה שהה בסביבתו של ח"כ צבי האוזר בזמן הדיונים על הצעת החוק הסמכת השב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות נגיף הקורונה ביום שני האחרון".

צבי האוזר (כחול לבן) במהלך דיון בועדת הכנסת 20 במאי 2019. הדס פרוש / Flash90, פלאש 90
"המתמחה שהה בסביבתו". האוזר/פלאש 90, הדס פרוש / Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב שלא לזלזל בהנחיות הקורונה מאחר ומספר הנדבקים מכפיל את עצמו. בפוסט בפייסבוק כתב נתניהו כי "מספר החולים הקשים עלה ב-50%, ומספר החולים הכללי עלה ב-100%. אנחנו חייבים לעצור את ההתפרצות וכולנו חייבים לשמור על ההורים ועל כל מי שנמצא בקבוצות סיכון".

נתניהו הוסיף, "יהודים וערבים, דרוזים ובדואים, חילונים ודתיים וחרדים, מכל חלקי החברה הישראלית ומכל קצוות הקשת הפוליטית - נשמור בקפדנות על ההנחיות, נשמור באדיקות על החיים, וביחד ננצח. אני מאמין בכם. אני מאמין בעם שלנו. עמדנו באתגרים גדולים. בעזרת השם ובעזרתכם, נעמוד גם באתגר הזה".

לפני כחודש, הודיע ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) כי הוא נדבק בקורונה, וקרא לכל מי שבא עמו במגע להיכנס לבידוד ולהיבדק. הוא נדבק בנגיף כמה ימים לאחר שנהגו אובחן כחולה. "קיבלתי את תוצאת בדיקת הקורונה שעשיתי היום - התוצאה חיובית", אמר אבו שחאדה.

עוד בוואלה!

האכיפה התחדשה: הכנסת אישרה את חידוש התקנות לשעת חירום

לכתבה המלאה
וועדת החוץ והביטחון, 30 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת החוץ והביטחון בכנסת/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת
הערכות הכנסת לקראת השבעת הכנסת ה-23 
15 במרץ 2020. עדינה ולמן - דוברות הכנסת, אתר רשמי
פעולות חיטוי בכנסת, בחודש מרץ/אתר רשמי, עדינה ולמן - דוברות הכנסת

חבר הכנסת הוסיף כי "אני מבקש מכולם להקפיד על הוראות משרד הבריאות, על כולנו להפנים שהמערכה עדיין לא הסתיימה. הווירוס קיים עדיין בינינו והחזרה כביכול לשגרה עוזרת לווירוס להתפשט בצורה גדולה ומהירה. מאחל המון בריאות לכולנו".

בעקבות זאת ולאחר הערכת מצב, הורה מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' על פתיחה בחקירה אפידמיולוגית שתוודא היכן שהה ח"כ אבו שחאדה במשכן. במקביל, עובדי הכנסת הונחו שלא להגיע למשכן אם עבודתם אינה חיונית.

אבו שחאדה אינו חבר הכנסת היחיד שנדבק בנגיף מאז פרוץ הקורונה בישראל. בחודש אפריל, שר הבריאות דאז יעקב ליצמן ורעייתו נדבקו במחלה. השר בן ה-71 שהה בבידוד והחלים כעבור כ-20 ימים. לפי עדויות, ליצמן הפר את תקנות הבריאות כשהשתתף בתפילה בביתו של חסיד גור.

(עדכון ראשון: 15:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully