וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: ההגבלות שהטלנו היום - כדי למנוע סגר עוד שבועיים

6.7.2020 / 20:35

שר הבריאות הצהיר שהמטרה היא לשטח את עקומת התחלואה, והבהיר שבעלי עסקים יתוגמלו בשל הפגיעה בהם. בנוסף, הודיע על מינוי מנהל מיוחד נגד המגיפה, והציג מערכת חדשה לקטיעת שרשרת ההדבקה. "אני בטוח שתוך שבועות נוכל להסיר את ההגבלות ולאפשר אורח חיים סביר בצל הקורונה"

צילום: רוני כנפו

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הערב (שני) כי ההגבלות על הציבור, עליהן החליטו השרים מוקדם יותר היום, נעשו כדי לצמצם את היקף התחלואה בנגיף הקורונה. "הצעדים הלא פשוטים שעשתה הממשלה נותנים תקווה שבעוד שבוע או שבועיים לא נצטרך להכריז על סגר למשך תקופה ארוכה", מסר. במסיבת העיתונאים שקיים במשרד הבריאות בירושלים, הוסיף אדלשטיין כי "אנחנו לומדים את המגיפה, ונערכים גם לגל נוסף וקשה יותר בחורף".

"אני מאוד מקווה שכתוצאה מההחלטות הלא פשוטות שקיבלנו נוריד את התחלואה" הוסיף. "כתוצאה מפעילות משרד הבריאות והתנהגות הציבור - נוכל לנצח את המגיפה. אנו מקבלים החלטות בהתאם למצב, אבל אני סמוך ובטוח שביחד, תוך כמה שבועות, נוכל להסיר את ההגבלות, להשתלט על ההדבקות שיהיו - ולאפשר אורח חיים סביר בצל הקורונה".

הצהרת שר הבריאות, יולי אדלשטיין בעקבות העלייה בתחלואה 6 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
"תוך שבועות נוכל להסיר את ההגבלות". אדלשטיין במהלך ההצהרה, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

עוד אמר שר הבריאות כי "יש יישובים שלאורך כמה ימים מוגדרים 'יישובים אדומים', קרי עם מספר רב של מאובחנים. אנחנו בהחלט שוקלים פעילות בצורת סגר בכמה מהאזורים הללו".

"כדי להציל את המשק, אנחנו חייבים לשטח את העקומה", הוסיף. "מצב המשק והמצב הבריאותי קשורים זה בזה, ואנחנו חיים בין שניהם. המשוואה פשוטה - ירידה בתחלואה תביא לחיזוק המשק, ועלייה בתחלואה תביא לנזק ממשי".

לדבריו, "לכל סעיף וסעיף בהחלטה יש השפעה על הפרנסה ועל אורח החיים. אין להקל בכך ראש, ואכן, חלק בלתי נפרד מהחלטת הממשלה הוא מתן סיוע לעסקים שייפגעו, ואני שמח שראש הממשלה הנחה את שר האוצר להציג תכנית מעשית תוך 48 שעות".

עוד אמר אדלשטיין כי החליט למנות מנהל מיוחד למאבק בנגיף הקורונה, ושיודיע בקרוב על בחירתו. "תפקידו יהיה לתכלל את הנושא - החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף", הסביר.

בנוסף, אלדשטיין התנצל בפני האזרחים שלא קיבלו מענה במוקדים הטלפוניים של משרד הבריאות, והודיע כי הם יתוגברו באופן משמעותי. "על מנת לתת מענה לאלפים שנמצאים בבידוד בשל האיכון הטלפוני, בהמשך השבוע פיקוד העורף יתגבר במאות חיילים נוספים את המוקד ומשך ההמתנה יתקצר בצורה משמעותית מאוד", אמר.

לדבריו, "אנחנו מתגברים כל הזמן גם את מערך החקירות האפדמיולוגיות כדי לקצר את שרשראות ההדבקה. לתגבור זה נוסף כלי עזר חשוב שפותח על ידי מערך המחשוב שלנו. מדובר במערכת חכמה עם בינה מלאכותית שמסוגלת להתחקות אחר כל שרשראות ההדבקה שנחקרו. המערכת נכנסת לפעולה בימים אלו".

הצהרת שר הבריאות, יולי אדלשטיין בעקבות העלייה בתחלואה 6 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
"שוקלים להטיל סגר בכמה 'יישובים אדומים'". שר הבריאות, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

על פי החלטת הממשלה, ישנן כמה מגבלות שייכנסו לתוקף בכפוף לצו משרד הבריאות. בין ההגבלות יהיו התקהלות של עד 19 איש בבתי תפילה, הפעלת בית הספר של החופש הגדול וקייטנות רק לגילאי גן עד כיתות ד', צמצום מתכונת העובדים במשרדי ממשלה וחברות ציבוריות, וכן הגבלת התקהלויות עד 20 משתתפים - תוך חבישת מסיכות ועמידה במרחק של שני מטרים בין אדם לאדם.

כמו כן, הוחלט כי בכפוף לאישור הכנסת, ייסגרו אולמות האירועים, המועדונים והברים - באופן מיידי. בנוסף, כמות הנוסעים בתחבורה הציבורית תצומצם ל-20, תוך הצבת מחיצות ונסיעה עם חלונות פתוחים. בכפוף לאישורה של הכנסת, ייסגרו גם חדרי הכושר ובריכות השחייה הציבוריות. גם מופעי התרבות לא ייפתחו, ואילו פעילויות הספורט המאורגנות יתקיימו ללא קהל. הכנסת צפויה לאשר את פעילות המסעדות עם מגבלה של עד 50 לקוחות - מתוכם 20 סועדים בתוך המסעדה ו-30 סועדים מחוצה לה.

כחלק מסגירת הברים, גם הברים שבתוך בתי המלון ייסגרו. כמו כן, הוחלט כי חדרי אוכל ומסעדות בבתי המלון יוגבלו לעד 20 סועדים. עם זאת, שר התיירות אסף זמיר התנגד להחלטה, ויקיים דיונים בנושא הרחבת מספר הסועדים. על פי החלטת הממשלה, בריכות בתי מלון יישארו פתוחות.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
"אנו נערכים לגל נוסף וקשה יותר בחורף". מעבדת קורונה בפתח תקווה/אלעד מלכה

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 816 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-30,162. אתמול התקבלו תוצאות עבור 18,946 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.3%. מספר החולים הפעילים הוא 11,856. בבתי החולים מאושפזים היום 354 חולים, מתוכם 32 מונשמים ו-90 חולים קשים. נכון להיום מתו 332 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

(עדכון ראשון: 19:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully