וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנזקי הקורונה: זינוק בבני נוער בסיכון שסבלו מאלימות ונותרו ללא קורת גג

דיווחי בני הנוער בסיכון על דיכאון, חרדה ואלימות בבית עלו בעשרות אחוזים בחודשים מרץ עד מאי, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מדוח של עמותת עלם, שבחן את השפעות תקופת הקורונה, עולה כי חלה עלייה של 5% בפניות אליהם. "זה רק יגבר ולא ייעלם", הבהירו

צילום: אשדוד נט, עריכה: ניר חן

(בווידאו: סגר בכמה שכונות באשדוד בעקבות עלייה בתחלואה בעיר, השבוע)

עלייה של עשרות אחוזים נרשמה בדיווחים על אלימות בבית, דיכאון וחרדה בקרב בני נוער בסיכון בחודשים מרץ עד מאי, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מדוח שפרסמה היום (שני) עמותת עלם. בדוח, שבחן את השפעות תקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה על נוער בסיכון, נמצא גם כי חל זינוק בבני נוער שנותרו ללא קורת גג. בתוך כך, היום תדון הוועדה לזכויות הילד בכנסת בקשיים במתן מענים לנוער בסיכון בעת המשבר.

4,800 פניות נרשמו בחודשים אלה בעמותה, עלייה של 5% מהשנה שעברה. בעת ההנחיות על סגר כמעט מוחלט, 251 בני נוער דיווחו כי נותרו ללא קורת גג - עלייה של 47% מהתקופה המקבילה אשתקד, ו-145 בני נוער נוספים דיווחו כי ברחו מהבית בשל מצוקה.

כמו כן, 232 נערים ונערות ניסו לפגוע בעצמם. "כשכולם אמרו שהבית זו הסביבה הכי בטוחה, עבור הילדים והנוער שלנו הבית הוא ממש לא סביבה בטוחה ושום קורונה לא תשנה את זה", אמר ראש תחום עבודת רחוב בעלם, רועי חומרי.

רחובות דרום תל אביב ריקים מאנשים בעקבות הנחיות משרד הבריאות 
17 במרץ 2020. דני מרון, דני מרון
עלייה של 5% בפניות. רחובות דרום תל אביב ריקים מאנשים במשבר הקורונה/דני מרון, דני מרון

מהדוח עולה גם כי 336 מבני הנוער דיווחו על אלימות בבית לעומת 195 בשנה שעברה, ו-160 סבלו מאלימות מינית לעומת 83 בשנה שעברה. כמו כן, כ-40% מבני הנוער דיווחו על חרדה, דכאון, משברים או בדידות - פי ארבעה מאשר ב-2019. בעמותה ציינו כי השוואת הנתונים נעשתה על סמך הערכה יחסית של התקופה המקבילה אשתקד.

עוד בוואלה!

"הופכים אותם לעבריינים": סגירת מעונות לנוער בסיכון מובילה למעצרם

לכתבה המלאה

בעלם סיפרו כי הפעילים פגשו את בני הנוער הן בשטח והן ברשתות החברתיות, והתברר להם כי הקשיים והבעיות של רבים מהם החריפו בתקופת הקורונה, בשל השהות הארוכה בבית. "אם היה בית שהיו בו מתחים ואלימות, זה רק התעצם. אם יש בית שההורה פוגע ביומיום, אז עכשיו הוא גם לא בעבודה והילד לא יכול ללכת לבית הספר, אז יש מקום להתעצמות הפגיעה", אמר חומרי.

הוא הוסיף כי גם בני נוער עם קשיים שמצאו פתרונות בשגרה, נתקלו כעת במצוקה. "הם רגילים ביומיום למשל ללכת לישון אצל חברים ובני משפחה, אבל עכשיו אי אפשר לנדוד. אז היתה עלייה דרמטית של בני נוער שאין להם איפה להיות, והם ברחו או נזרקו מהבית ונותרו ללא קורת גג". לדבריו, הצפי הוא שהמצב יחמיר וכי "ייקח זמן עד שניחשף לממדים המלאים של הפגיעות שהיו בבני נוער וצעירים בתקופה הזו".

עוד הוסיף חומרי כי "כנראה שיהיו עוד בני נוער שיצטרכו להיות בבית, עוד הורים מובטלים ופחות מפגשים פרונטאליים עם בני נוער, ולדעתי זה רק יגבר ולא ייעלם".

"ההשלכות החברתיות והנפשיות בקרב בני הנוער יישארו לזמן רב"

הדוח הוגש אתמול לנשיא המדינה ראובן ריבלין ולשר העבודה והרווחה איציק שמולי. "לאחרונה, בני הנוער יצאו לחופשת הקיץ, ועם החשש לפריצת הגל השני של הקורונה בתקופה מאתגרת זו, אין ספק שההשלכות החברתיות והנפשיות בקרב בני הנוער שלנו יישארו אתנו לזמן רב", אמרה ענבל דור קרבל, מנכ"לית עמותת עלם. "אנו נמשיך לעשות הכל כדי להיות שם עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully