וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישיבה שתלמידיה נדבקו בקורונה: "שמועה לא נכונה, ראש הישיבה הורה להיבדק"

5.7.2020 / 22:14

לאחר הפרסומים על ההתפרצות בישיבת בית מתתיהו שבבני ברק בה אותרו יותר מ-200 נדבקים, ושהרב העומד בראשה הורה לבחורים שלא להיבדק, בישיבה מכחישים את הטענות. בכיר שם טען כי מדובר בשמועה, אך התקשה להסביר את המקור להתפרצות. "אין לי את המספר אבל צריך לשאול בשמיים"

צילום: יותם רונן

(בווידאו: שר הבריאות ביקר בחמ"ל הקורונה של עיריית בני ברק, ביוני)

יותר מ-200 בחורים בישיבת בית מתתיהו בבני ברק חלו בקורונה, ובעקבות הטענות על כך שראש הישיבה, הרב ברוך ויסבקר, הורה לבחורים שלא להיבדק, בישיבה מגיבים לראשונה ומתייחסים לטענות. הרב יהושע רביץ, בכיר בצוות החינוכי בישיבה, הכחיש היום בשיחה עם אחד מתלמידיו כי ראש הישיבה אסר להיבדק.

בשיחה, שתוכנה הגיע לידי וואלה! NEWS, טען הרב רביץ כי "מי שאמר את זה, אמר דבר לא נכון. אף בחור לא אמר לי, 'הראש ישיבה אמר לא להיבדק'". לדבריו, "מישהו הפיץ את השמועה הזו, שמועה לא נכונה. לכולם בלי יוצא מהכלל, ראש ישיבה הורה להיבדק, וכולם נבדקו". כשנשאל איך הגיע מספר החולים המאומתים בישיבה ליותר מ-30% מכלל התלמידים הלומדים בה, ענה כי "אין לי את המספר אבל צריך לשאול בשמיים. אולי בגלל שכולם נבדקו. במקומות שלא נבדקים - המספרים לא מגיעים לכזו כמות".

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבני ברק 13 באפריל 2020. ראובן קסטרו
יותר מ-200 נדבקו. בני ברק, באפריל/ראובן קסטרו

עד כה, כ-80 תלמידי הישיבה הועברו למלונית בידוד. הרב רביץ נשאל האם המדינה התעכבה עם העברת הבחורים מהישיבה למלוניות, ובכך נגרמה ההידבקות ההמונית. הוא השיב כי "לא הספיקו להעביר את כולם. אני לא הולך להאשים פה מישהו. אנחנו בני אדם, ויש מגבלות. מה שיכלו - העבירו. מחר יעבירו עוד". בסוף השבוע התברר כי גם ראש הישיבה, הרב ברוך ויסבקר, חלה בקורונה, ולפי הרב רביץ, מצבו השתפר.

ההתפרצות בישיבה התגלתה ביום רביעי, אז אמרו הורים לתלמידים כי הסיבה לתחלואה הגבוהה נובעת מכך שהרב ויסבקר אסר בשבועות האחרונים על חלק מהתלמידים להיבדק למרות שפיתחו תסמינים שמעלים חשד להידבקות. כאמור, בסביבתו ובישיבה מכחישים זאת.

ישיבת בית מתתיהו נחשבת לאחת מהיוקרתיות בעולם הליטאי. בעקבות התחלואה, הכריזה בשבוע שעבר עיריית בני ברק על סגר ברחוב סלנט בו ממוקמת הישיבה, והודיעה כי לא תותר גישה אליו שלא לצורך. אולם, בפועל, העירייה לא אכפה את החלטתה. לפי העירייה, "יתאפשר מעבר לדיירי הרחוב" בלבד "על מנת למנוע סכנה מיותרת". ברחוב הוצבו כוחות משטרה למשך כמה שעות אך אלה גם התפנו מהמקום כעבור מספר שעות.

עוד בוואלה!

יותר מ-200 תלמידים אובחנו בישיבה בבני ברק, בהם גם הרב שנטען כי אסר להיבדק

לכתבה המלאה
פעילות פיקוד העורף בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"הסמכות לפנות את התלמידים נמצאת בידי פיקוד העורף". פעילות צה"ל בעיר, באפריל/ראובן קסטרו

מעיריית בני ברק נמסר כי היא "דורשת מפיקוד העורף להשלים את פינוי התלמידים מישיבת בית מתתיהו לאלתר וללא דיחוי נוסף. נכון לשעה זאת, נותרו לפי הערכות גורמים בישיבת בית מתתיהו עוד כ-100 תלמידים המחכים לפינוי בהקדם על ידי פיקוד העורף. מוקדם יותר, פונו 70 מתלמידי הישיבה למלוניות".

בעירייה הוסיפו כי "עיריית בני ברק חוזרת ומדגישה, כי הסמכות לפנות את תלמידי הישיבה נמצאת אך ורק בידי פיקוד העורף. לפיכך, אנו דורשים מפיקוד העורף לסיים את הסחבת בהקדם האפשרי ולפנות את יתר התלמידים".

בחודשים האחרונים נשמע רוב הציבור החרדי נשמע להוראות ולהנחיות משרד הבריאות אך קבוצות מסוימות התעלמו במופגן מהצורך להיבדק למרות שחלק מהן פיתחו תסמינים. סגן שר החינוך מאיר פרוש הודה בריאיון בשבוע שעבר לרדיו "קול ברמה" כי התופעה הזו קיימת. ברקע הגילויים על התחלואה הגבוהה בישיבה בבני ברק, אמר כי "האם כל אחד חושב שכשהוא לא מרגיש טוב אז תפקידו ללכת להיבדק כדי שיהיה עוד מספר? לא. אני יודע שיש הנחיות כאלה שאומרים 'אם לא מרגישים טוב - להישאר בבית, להישאר בחדר'. התוצאה שזה מביא עלינו אחר כך, סגרים וכדומה - לא כולם שלמים עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully