וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-200 תלמידים אובחנו בישיבה בבני ברק, בהם גם הרב שנטען כי אסר להיבדק

5.7.2020 / 12:59

כ-80 מתלמידי הישיבה פונו למלונית למבודדי קורונה בצפון, ושאר המאובחנים יפונו ביומיים הקרובים. ראש הישיבה, הרב ברוך ויסבקר, אובחן אף הוא, לאחר שהורים לתלמידים טענו כי הנחה שלא להיבדק למרות התסמינים. "אם לא ייתנו לנו מענה מיידי, המספרים רק יעלו"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: מבצע האכיפה המשטרתי בסוף השבוע)

יותר מ-200 תלמידים בישיבת בית מתתיהו שבבני ברק אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה מאז סוף השבוע, כשליש מתוך 650 הלומדים בה. בין המאובחנים, גם ראש הישיבה, הרב ברוך ויסבקר. מתוך כלל החולים, כ-80 פונו למלונית בכפר תבור, בעוד השאר צפויים להתפנות במהלך היומיים הקרובים. "אם ימשיכו ככה ולא ייתנו לנו מענה מיידי, המספרים רק יעלו עוד ועוד", התריע אחד התלמידים.

ביום רביעי, אז התגלתה ההתפרצות, הורים לתלמידים בישיבה אמרו לוואלה! NEWS כי הסיבה לתחלואה הגבוהה נובעת מכך שהרב ויסבקר אסר בשבועות האחרונים על חלק מהתלמידים להיבדק אף על פי שפיתחו תסמינים המעלים חשד להידבקות. מנגד, בסביבתו של הרב טוענים כי הוא התכוון למקרה בודד של תלמיד שבדיקתו "התעכבה במשך יומיים".

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 4 באפריל 2020. ראובן קסטרו
גם רב הישיבה נדבק. סגר בבני ברק באפריל/ראובן קסטרו

ישיבת בית מתתיהו נחשבת לאחת מהיוקרתיות בעולם הליטאי. בעקבות התחלואה עיריית בני ברק הכריזה על סגר ברחוב סלנט בעיר, והודיעה כי לא תותר גישה אליו שלא לצורך. לפי העירייה, "יתאפשר מעבר לדיירי הרחוב" בלבד "על מנת למנוע סכנה מיותרת". ברחוב הוצבו כוחות משטרה לאזור לשמירה על שלום הציבור. גורם בעירייה טען כי ההגבלות יהיו בתוקף עד להוצאתם של כל הבחורים מהישיבה למלוניות או למקומות אחרים שיועדו לצורך שהייתם.

גהה ציר ז'בוטינסקי חסום,  בני ברק, 5 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מרבית התלמידים הועברו למלונית. סגר בבני ברק באפריל/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים רוב הציבור החרדי נשמע להוראות ולהנחיות של משרד הבריאות אך קבוצות מסוימות התעלמו במופגן מהצורך להיבדק למרות שחלק מהן פיתחו תסמינים. סגן שר החינוך מאיר פרוש הודה בריאיון בשבוע שעבר לרדיו "קול ברמה" כי התופעה הזו קיימת. ברקע הגילויים על התחלואה הגבוהה בישיבה בבני ברק, אמר: "האם כל אחד חושב שכשהוא לא מרגיש טוב אז תפקידו ללכת להיבדק כדי שיהיה עוד מספר? לא. אני יודע שיש הנחיות כאלה שאומרים 'אם לא מרגישים טוב - להישאר בבית, להישאר בחדר'. התוצאה שזה מביא עלינו אחר כך, סגרים וכדומה - לא כולם שלמים עם זה".

(עדכון ראשון: 08:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully