וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

47 בחורי ישיבה נדבקו בקורונה כי הרב "אסר להיבדק"; עיריית בני ברק הטילה סגר

1.7.2020 / 18:01

העירייה תאפשר מעבר לדיירי הרחוב בלבד, ולטענת גורמים האזור ייפתח עד שיושלם פינוי כלל המאובחנים למלוניות. הורים לתלמידים בישיבה: הרב אסר על חלק מהתלמידים להיבדק למרות שפיתחו תסמינים

בווידאו: יו"ר ועדת חוקה על העלאת קנסות הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

עיריית בני ברק הטילה סגר היום (רביעי) על רחוב סלנט בעיר, והודיעה כי לא תותר גישה אליו שלא לצורך, זאת בעקבות "אירוע תחלואה חריג במוסד חינוכי" הממוקם בו. מדובר בישיבת בית מתתיהו, אחת מהישיבות היוקרתיות בעולם הליטאי במגזר החרדי שבו נמצאו בימים האחרונים כ-47 בישיבה כחיוביים לנגיף קורונה.

לפי העירייה, "יתאפשר מעבר לדיירי הרחוב" בלבד זאת "על מנת למנוע סכנה מיותרת". ברחוב הוצבו כוחות משטרה לאזור לשמירה על שלום הציבור. גורם בעירייה טען כי ההגבלות יהיו בתוקף עד להוצאתם של כל הבחורים מהישיבה למלוניות או למקומות אחרים שיועדו לצורך שהייתם.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 4 באפריל 2020. ראובן קסטרו
סגר בעקבות תחלואה. שוטרים בבני ברק באפריל/ראובן קסטרו

לפי תחקיר שערך חמ"ל החירום בבני ברק, 20 מהמאובחנים נדבקו למרות שלא שהו במתחם המוסד בתקופה האחרונה. חמישה מהתלמידים כבר פונו למלוניות ההחלמה. יתר 22 התלמידים השוהים במוסד יפונו מחר.

הורים לתלמידים בישיבה ששוחחו עם וואלה! NEWS, טענו כי הסיבה לתחלואה הגבוהה בישיבה נובעת מכך שראש הישיבה, הרב ברוך ויסבקר, אסר בשבועות האחרונים על חלק מהתלמידים להיבדק למרות שפיתחו תסמינים שמעלים חשד לכך שנדבקו בנגיף.

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבני ברק 13 באפריל 2020. ראובן קסטרו
רוב הציבור נשמע להנחיות. בני ברק באפריל/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים רוב הציבור החרדי נשמע להוראות ולהנחיות של משרד הבריאות אך קבוצות מסוימות התעלמו במופגן מהצורך להיבדק למרות שחלק מהן פיתחו תסמינים. סגן שר החינוך מאיר פרוש הודה הבוקר בראיון לרדיו "קול ברמה" כי התופעה הזו קיימת. ברקע הגילויים על התחלואה הגבוהה בישיבה בבני ברק, אמר: "האם כל אחד חושב שכשהוא לא מרגיש טוב אז תפקידו ללכת להיבדק כדי שיהיה עוד מספר? לא. אני יודע שיש הנחיות כאלה שאומרים 'אם לא מרגישים טוב - להישאר בבית, להישאר בחדר'. התוצאה שזה מביא עלינו אחר כך, סגרים וכדומה - לא כולם שלמים עם זה".

את תגובתו של הרב ויסבקר לא ניתן היה להשיג.

"20% מהתחלואה השבוע - מקורה בריכוזים חרדיים"

באמ"ן הזהירו גם ממגמת העלייה בתחלואה ביישובי המגזר החרדי, כשבמוקד השכונות החרדיות באשדוד והערים בני ברק וביתר עילית. "מבדיקה של שישה יישובים מרכזיים - בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית והשכונות החרדיות בבית שמש ובאשדוד - עולה כי ריכוזים אלה תרמו כ-20% מכלל התחלואה השבועית במדינת ישראל".

לפי הנתונים, בשבוע האחרון נרשמו 673 חולים חדשים ביישובים אלה, ויש בהם 707 חולים פעילים. בדוח צינו כי שיעור הבדיקות החיוביות מכלל האוכלוסייה בשבוע האחרון עמד על 3.4%, ו"מכאן, ששיעור החיוביים בקרב האוכלוסייה בריכוזים החרדיים שנבחנו - כפול משיעור החיוביים בכלל האוכלוסייה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully