וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מחסומים, אלפי שוטרים: העיר בני ברק תחת הסגר

עשרות מחסומים ואלף לוחמי מג"ב נפרשו בעיר, זאת לאחר אישור הממשלה את תקנות החירום החדשות על הגבלות נוספות. התושבים לא יורשו לצאת מהעיר למעט מקרים מיוחדים. במקביל, ספקי מזון, שיטור ורפואה יוכלו להיכנס בהתאם לצורך. "מבינים את גודל השעה, זו הבריאות של כולם"

צילום: שלומי גבאי, קובי ריכטר/TPS עריכה: שאול אדם

עשרות מחסומים ויותר מאלף שוטרים הוצבו הבוקר (שישי) בעיר בני ברק, לאחר שהוכרזה כ"אזור מוגבל" והוטל עליה סגר. זאת, לאחר אישור הממשלה אתמול את תקנות החירום החדשות בשל התפשטות נגיף הקורונה, הכוללות הגבלות נוספות בשל אחוז התחלואה הגבוה במיוחד בעיר. השוטרים עושים שימוש ברחפנים ותצפיות לשליטה ואיתור חריגים.

על פי החלטת הממשלה, תושבי העיר לא יורשו לצאת ממנה למעט במקרים מיוחדים כמו צורך רפואי. כמו כן, ספקי מזון שיטור ורפואה יוכלו להיכנס בהתאם לצורך, וכן אדם יורשה לצאת להלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, או העברת קטין שהוריו חיים בנפרד אל הורה המתגורר מחוץ לאותו אזור.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באםריל 2020. ראובן קסטרו
"מבינים את גודל השעה". שוטרים מוצבים בבני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו
בני ברק תחת הסגר בשל העלייה בתחלואה בקורונה, הבוקר 3.4. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
משתמשים ברחפנים ותצפיות לאיתור חריגים. בני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

נראה כי התושבים משתפים פעולה עם לוחמי מג"ב. חיים, בעל חנויות באזור, אמר לוואלה! NEWS: "תצלמו ותראו לאנשים שהרחוב ריק. הבני ברקים משתפים פעולה ומבינים את גודל השעה. יש קבוצה קטנה של קיצוניים שלא שייכת לבני ברק, והגיעה לכאן על מנת לערער את הסדר, אנחנו נלחמים בהם יום יום - זו הבריאות של כולם".

שלום, תושב העיר מדבר על הצפיפות במקום שעשויה להגדיל את התחלואה: "בבניין אחד תוכל למצוא יותר נפשות מחצי רחוב בתל אביב. כאן משפחה ממוצעת היא 9 נפשות. חרדים שמפרים את ההנחיות זה מצטלם טוב יותר מחילונים שמטיילים בפארק הירקון או על חוף הים".

מנחם, אינסטלטור שעובד בבני ברק זעם: "אני משעה מוקדמת מנסה להגיע לבתים של אנשים לתקן סתימות ולא מצליח שלחו אותי למשטרה להביא אישור שאני עובד חיוני. אני מבין את המצב, אבל מה רוצים שאנשים יתפוצצו? איך אפשר לעבוד כך?".

אחד מלוחמי מג"ב שהוצב באזור גם מתאר שיתוף פעולה מהיר ויעיל של התושבים. "אנשים כאן משתפים פעולה, לא נתקלנו בהתנגדויות. ברור שיש אנשים מתוחים יותר אבל בסך הכול, הדברים מתנהלים בצורה מסודרת".

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
חייל מג"ב בבני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

ברחבי העיר תלתה העירייה שלטי הסבר לצורך העלאת המודעות לנגיף הקורונה והשפעותיו, בה היא מפרטת על כללי ההיגיינה והזהירות. "ארץ ישראל כולה מתמודדת בימים אלה עם מגיפת הקורונה וסכנותיה המרובות. הצעדים המרובים של מערכת הבריאות הם כל כולם בניסיון להדוף את המגיפה, למנוע הידבקות המונים ולהציל חיי אדם".

עוד קורא השלט כי "אין צורך להיכנס לפאניקה חלילה, אך חובה לעשות את צעדי ההשתדלות הבסיסיים על פי ההלכה". בין צעדי הזהירות המפורטים: "בתי הכנסת ובתי המדרשות יקפידו על חלוקה למניינים קטנים של עשרה מתפללים בלבד", זאת, בניגוד להוראות משרד הבריאות שאסר לחלוטין על תפילה במניין.

ההכרזה על אזור מוגבל לא תעלה על שבעה ימים, והממשלה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של 5 ימים בכל פעם, עד ל-21 יום בסך הכול. באישור הוועדה לענייני קורונה, הממשלה תורשה להאריך את המצב באזור לתקופות נוספות.

הסגר בעיר בני ברק זאת לאחר אישור תקנות החירום בשל העלייה בתחלואה בקורונה, 3.4. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שוטרים פרושים בבני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בתוך כך, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) פנה היום לשר לבטחון פנים גלעד ארדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, בדרישה למנוע החזקת רובים על ידי השוטרים בבני ברק. לדבריו, "נוכחות השוטרים מיועדת להשלטת סדר בלבד ואין שום צורך מבצעי בנשיאת נשק באופן בולט כמו במחסומים בעוטף עזה ובשטחים. אני מצפה מאנשי כוחות הביטחון לרגישות גבוהה כדי למנוע תחושות לא נוחות בציבור ויצירת שיתוף פעולה יעיל עם התושבים".

שוטרים מציבים מחסומים בכניסה לבני ברק לאחר הטלת הסגר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מחסומים בבני ברק בשל הסגר, הבוקר/ראובן קסטרו

גורם במשטרה אמר היום כי חולה קורונה מאובחן התפלל אמש בישיבת פוניבז' בעיר ושהו במקום 17 מתפללים נוספים בניגוד להנחיות משרד הבריאות. לדברי אותו גורם, כוחות הגיעו למקום ופיזרו את התפילה. הוא הבהיר כי אם יהיו הפרות ניכנס בכוחות גדולים לבני ברק.

בני ברק נמצאת במקום השני ברשימת הערים בעלות מספר החולים הגבוה ביותר, עם 900 חולים, כך שאחד מכל שבעה חולי קורונה בישראל - הוא תושב העיר. כמו כן, כל נבדק שלישי בבני ברק נמצא חיובי לנגיף. במקום הראשון נמצאת ירושלים, בה 6,211 נדבקים בנגיף. בסך הכול, ארבע מתוך עשר הערים עם מספר החולים הגבוה ביותר הן בעלות רוב או שיעור גבו של אוכלוסייה חרדית.

שלטים שהציבה עיריית בני ברק בשל התפשטות נגיף הקורונה בעיר - ה-3 לאפריל 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
השלט המטעה שתלתה עיריית בני ברק ברחבי העיר/אתר רשמי, אתר רשמי
בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באםריל 2020. ראובן קסטרו
בני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון נפתלי בנט גיבשו אתמול מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בבני ברק, לאור המשך התפשטות הקורונה. בשיחה השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, נציגי האוצר והמל"ל. הנושא אושר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הסיכום, תועבר אוכלוסיית הקשישים (מגיל 80 ומעלה) בבני ברק לבידוד במלוניות שיופעלו על ידי פיקוד העורף.

מדובר על כ-4,500 אנשים, שימופו על ידי משרד הפנים והרשות המקומית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון שקלים, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר. בנוסף הוחלט כי האוכלוסייה הבוגרת (גילאי 60-80) תישאר בבידוד ביתי הרמטי ככל האפשר, במקביל להקפדה על כללי הזהירות בקרב כלל האוכלוסייה בכל הגילאים. במקביל, יצביעו שרי הממשלה בישיבת הממשלה הטלפונית באשר להטלת מגבלות נוספות על העיר, במסגרת תקנות לשעת חירום.

(עדכון ראשון: 07:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully