וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות משרדו: ליצמן השתתף בתפילה בבית חסיד גור

לפי עדויות שפורסמו בחדשות 12, במהלך ימי המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, השתתף שר הבריאות בתפילה ציבורית שנערכה בבית של חסיד גור, זאת לאחר שהמשרד שבראשו הוא עומד אסר על כך. ליצמן הכחיש: "הכפשות שווא ללא בסיס"

צילום: ערוץ כנסת, טל עוז - משרד הביטחון, יואב איתיאל, מאיה הורודניצ'אנו, משטרת ישראל,החברה לביטחון- עיריית ראשל״צ עריכה: אביחי ברוך

שר הבריאות יעקב ליצמן הפר את התקנות של המשרד למלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה. לפי עדויות, השר ליצמן השתתף בתפילה בשבת האחרונה בביתו של חסיד גור. מלבד זאת, עשרות מתפללים נצפו בימים האחרונים, בבית כנסת "בית ישראל" בירושלים הסמוך לבית. העדויות פורסמו הערב (חמישי) בחדשות 12.

כמה מהמתפללים העידו כי "ליצמן היה בבית הכנסת ביום שני האחרון והשתתף בתפילה בבית פרטי בשבת". אירועי אלו התקיימו כמה ימים לאחר שמשרד הבריאות אסר על תפילות במקומות סגורים ובבתי כנסת. בסביבת שר הבריאות הכחישו בתוקף את הטענות.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
שר הבריאות יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

ליצמן הכחיש בתוקף את הפרסום. "מדובר בהכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי", מסר השר. "מתוך אחריות לאומית הקפיד שר הבריאות ליצמן על כל הנחיות משרד הבריאות, ביטל את כל לוחות הזמנים ושיגרת יומו לאורך כל התקופה וסירב לפגוש אנשים שלא לצורך פעילות משרד הבריאות במצב החרום.

עוד הוסיף שר הבריאות כי "יש לדחות את הניסיונות לערב לחצים פוליטיים בזמן חירום לאומי ועולמי, במטרה להשפיע על המו"מ הפוליטי שמתנהל במקביל. יודגש, כל הוראות משרד הבריאות נשמרו על ידי השר, בתפילות, בפעילות השוטפת בחמ"ל הארצי ובלשכתו".

יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, מסר בעקבות הפרסום כי "אם ביבי לא מפטר את ליצמן מתפקידו עוד הערב אין לממשלה הזאת את התוקף המוסרי לנהל את משבר הקורונה".

ליצמן ביקש להחריג מוסדות חינוך חרדיים

לפני כשבועיים, פורסם בוואלה! NEWS כי שר הבריאות ליצמן ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת להחריג חלק ממוסדות החינוך החרדיים, בהם ישיבות, ולאפשר להם להמשיך בקיום לימודים בשגרה, למרות התפשטות נגיף הקורונה.

נתניהו ובן שבת סרבו לקבל החלטה כזו, והפנו את ליצמן לשר החינוך רפי פרץ. בקשת ליצמן לא התקבלה, ורוב המוסדות החרדיים אינם ממשיכים בשגרת הלימודים, בהתאם להנחיות שהתקבלו. בלשכתו של ליצמן סירבו להגיב.

משרד החינוך פרסם הודעה נפרדת וחריגה לפיה "אין לימודים בכלל מוסדות החינוך החרדים", והבהיר שוב כי "בניגוד לפרסומים המופיעים ברשתות החברתיות, מוסדות החינוך החרדיים כולם כאחד לא ילמדו" וכי "יש להתעלם מכל פרסום אחר".

בניגוד להנחיות, ‏הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור הליטאי-חרדי הורה כי הלימודים בישיבות, בכוללים ובתלמודי תורה שסרים למרותו יתקיימו היום כרגיל, תוך הקפדה על כללי זהירות. אחרי שמשרד הבריאות הוציא כעבור יומיים צו מיידי המורה על הפסקת הלימודים במוסדות החינוך החרדיים, בביתו של הרב חיים קנייבסקי הבהירו כי "אין כל שינוי בהחלטתו" להמשיך בלימודים בתלמודי תורה, ישיבות וכוללים, בהתאם להוראות של משרד הבריאות.

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully