וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן ביקש להחריג מוסדות חינוך חרדיים מהגבלות הקורונה - וסורב

15.3.2020 / 8:58

לוואלה! NEWS נודע כי שר הבריאות פנה לנתניהו בבקשה לאפשר לימודים בחלק ממוסדות החינוך החרדיים, אך נתקל בהתנגדות משרד החינוך. בניגוד להנחיות, ‏הרב קנייבסקי, ממנהיגי הציבור הליטאי-חרדי, הורה כי הלימודים בישיבות יתקיימו. המשטרה הגיעה לתלמודי תורה שנותרו פתוחים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

בניגוד להנחיות, שר הבריאות יעקב ליצמן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת בבקשה להחריג חלק ממוסדות החינוך החרדיים, בהם ישיבות, ולאפשר להם להמשיך בקיום לימודים בשגרה, זאת למרות התפשטות נגיף הקורונה - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS.

נתניהו ובן שבת סרבו לקבל החלטה כזו, והפנו את ליצמן לשר החינוך רפי פרץ. את הבקשה הראשונה העלה ליצמן בשיחה שנערכה בהשתתפות השניים עם גורמים נוספים ביום חמישי, אך מאז העלה ליצמן את הבקשה פעם אחת נוספת. בקשת ליצמן לא התקבלה, ורוב המוסדות החרדיים אינם ממשיכים בשגרת הלימודים, בהתאם להנחיות שהתקבלו.

בלשכתו של ליצמן סירבו להגיב.

ראש הממשלה, שר הבריאות, ר' המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, 11 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
ביקש להחריג את הישיבות מההנחיות להתמודדות בקורונה. השר ליצמן/פלאש 90, פלאש 90

משרד החינוך פרסם הודעה נפרדת וחריגה לפיה "אין לימודים בכלל מוסדות החינוך החרדים", והבהיר שוב כי "בניגוד לפרסומים המופיעים ברשתות החברתיות, מוסדות החינוך החרדיים כולם כאחד לא ילמדו" וכי "יש להתעלם מכל פרסום אחר".

בניגוד להנחיות, ‏הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור הליטאי-חרדי הורה כי הלימודים בישיבות, בכוללים ובתלמודי תורה שסרים למרותו יתקיימו היום כרגיל, תוך הקפדה על כללי זהירות.

הבוקר, משטרת ירושלים הגיעה לשלושה תלמודי תורה חרדים שנותרו פתוחים בעיר, למרות ההנחיות של משרד הבריאות, ובהתאם להוראת הרב קנייבסקי מאמש. המשטרה איימה בפתיחת הליכים פליליים נגד מנהלי המוסדות, וחלקם טענו בתגובה כי לא מדובר בהחלטה שכפתה על ההורים להביא את ילדיהם ללימודים, אלא בהחלטה יזומה ורצויה שלהם.

עוד בוואלה!

אילו שירותים יופסקו, ומה עומד מאחורי ההנחיות? המדריך למגבלות הקורונה

לכתבה המלאה
הרב חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק. ראובן קסטרו
הורה כי הלימודים בישיבות יתקיימו כסדרם, בניגוד להנחיות. הרב קנייבסקי/ראובן קסטרו

בניגוד לקנייבסקי, הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, פרסמו במהלך הלילה קריאה לציבור לפיה "חובה לשמור על הנחיות משרד הבריאות כפי שהם, כל הנחיה בריאותית היא ההלכה בעת הזו. הרבנים מקיימים דיונים ובדיקות מול גורמי המקצוע לגבי חופות, תפילה במניין, הלוויות וענינים נוספים וברגע שתתקבל הכרעה היא תפורסם מיד". הרבנים הראשיים קראו "לכל בית ישראל יחד עם שמירת ההנחיות הבריאותיות להרבות בתפילה ובתחינה להשם שיסיר מאיתנו את המגיפה הזו במהרה".

ברוב הריכוזים החרדים שמרו בסוף השבוע על כללי משרד הבריאות, ובין היתר, בחסידויות גדולות, לא נערכו תפילות בבתי המדרש לאור האיסור על ההתקהלויות במרחב הציבורי. נתניהו יקיים היום בצהריים דיון מיוחד עם ‏הרבנים הראשיים, מזכירי מועצות גדולי התורה של יהדות התורה וש"ס, ראשי הסיעות החרדיות ויו"ר ועד הישיבות בישראל.

(עדכון ראשון: 7:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully