וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום במערכת המשפט: מועד הדיון בתיקי נתניהו צפוי להידחות

15.3.2020 / 1:46

שר המשפטים בממשלת המעבר אמיר אוחנה הכריז במהלך הלילה על הקפאת הפעילות בבתי המשפט ל-24 שעות. אם הצו יוארך, המשמעות היא ככל הנראה דחיית משפטו של ראש הממשלה, שצפוי להיפתח ביום שלישי. לדברי אוחנה, הצעד התקבל בתיאום עם הנהלת בתי המשפט

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

שר המשפטים אמיר אוחנה הכריז הלילה (ראשון) על מצב חירום במערכת המשפט בשל התפשטות נגיף הקורונה. המשמעות היא הקפאת הפעילות בבתי המשפט השלום והמחוזי ל-24 שעות. אם הצו יוארך, יידחה מועד פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמתוכנן להתקיים ביום שלישי הקרוב בבית המשפט המחוזי בירושלים. לדברי אוחנה, הצעד התקבל בתיאום עם מערכת המשפט.

בהתאם להכרזה, יערכו מחר דיונים רק בעניינים שלא סובלים דיחוי כגון מעצר ושחרור, עתירות דחופות לבג"ץ, וסעדים בהולים בהליכים אזרחיים. כמו כן, תושבת הפעילות ברשות האכיפה והגביה, הפרקליטות והסנגוריה הציבורית. התנהלות בית המשפט העליון תימשך כרגיל. רק בימים האחרונים נכנסה לתוקף התקנה עליה חתם אוחנה, המאפשרת לו לעשות זאת.

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
רק בימים האחרונים נכנסה לתוקף התקנה המאפשרת לו לעשות זאת. אוחנה/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

נכון לעכשיו, תוקף ההכרזה על מצב החירום הוא אך ורק להיום. אולם, כאמור, אם השר יחליט להאריכו - המשמעות הכמעט ודאית תהיה גם דחיית פתיחת משפטו של נתניהו. מחר צפויה הממשלה לדון בסדרה של תקנות לשעת חירום, שצפויות להשפיע גם על בתי המשפט.

עוד בוואלה!

אילו שירותים יופסקו, ומה עומד מאחורי ההנחיות? המדריך למגבלות הקורונה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 14 במרץ 2020. -, אתר רשמי
יידחה משפטו? נתניהו, אתמול/אתר רשמי, -

לדברי אוחנה, ההחלטה התקבלה לאור המלצות משרד הבריאות ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זאת, בהמשך להנחיות החדשות להתמודדות עם נגיף הקורונה שהוכרזו אמש, בהן איסור על כל התכנסות של יותר מעשרה אנשים במרחב אחד.

במכתב שהפיץ מנהל בתי המשפט, ד"ר יגאל מרזל, לנשיאי בתי המשפט, נכתב כי אם תוארך ההשבתה מעבר למחר, בכוונתו לגבש רשימת עניינים שיוחרגו ויידונו בכל זאת - כפי שמאפשר לו החוק.

"עומד בסתירה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו"

בתגובה להכרזת השר אוחנה, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ודרשה להקפיא את תקנות השר. "מדובר בשר זמני בממשלה זמנית אשר לא קיבלה מעולם את אמון הציבור", נכתב. "מדובר בתקנות העומדות בסתירה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, העשויות לעלות כדי פגיעה קשה וחוקתית בזכויות אזרח ואדם, ואשר לא הובאו לאישור הכנסת ועל כן בטלות מעיקרן".

(עדכון ראשון: 01:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully