וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "קורא לגנץ, ליברמן ופרץ להקים ממשלת חירום לאומית"

ראש הממשלה הדגיש במסיבת עיתונאים את משבר הקורונה ואת רצונו להימנע מבחירות נוספות. גורם בכחול לבן: "נשאף לדון עם צוותי נתניהו בהצעתו תוך זמן קצר". ליברמן קרא לממשלת אחדות לאומית שתורכב מהליכוד וכחול לבן

צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב הערב (שבת) על קריאתו להקמת ממשלת חירום לאומית. הוא הסביר כי לצורך המהלכים הכלכליים שלהם יזדקק המשק בעקבות משבר הקורונה, יש להקים את הממשלה במהירות האפשרית. "נצטרך גם משאבים, עד לרגע זה הצלחנו להישאר במסגרת התקציב, אבל זה לא צפוי להימשך כך". הוא הבהיר כי "נצטרך להשקיע כסף גדול וזה יחייב אותנו בתקציב מיוחד לקורונה. את זה קשה מאוד לקבל בממשלת מעבר. קראתי אתמול לממשלת חירום לאומית". לדבריו, "אסור לללנו לבחירות, זה בלתי אפשרי ולא רצוי מלכתחילה: אנחנו צריכים ממשלת חירום לאומית".

נתניהו הוסיף: "אני קורא לגנץ, ליברמן, עמיר פרץ - להקים ממשלת חירום לאומית". הוא המשיך ואמר כי "אתם רואים מה קורה בעולם, אנחנו במשבר עולמי שלא היה כמותו מאז 1918. אנו מוכנים כבר הערב לעשות את זה. צריך להשיל את כל הציניות, את כל הספקנות וללכת יחד".

גורם בכחול לבן אמר בתגובה כי "נשאף לקיים פגישה ולדון עם צוותי נתניהו בהצעתו תוך זמן קצר, כפי שהצענו כבר ביום חמישי". במפלגה הוסיפו כי "כרגע לא ברור לנו מה ההצעה שעל הפרק. בכל מקרה נתמוך בכל מהלך נכון של הממשלה בנושא הקורונה גם מבחוץ".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 14 במרץ 2020. -, אתר רשמי
"צריכים ממשלת חירום לאומית". נתניהו, הערב/אתר רשמי, -

בסוף השבוע לא חלה כל התקדמות במגעים בין הליכוד וכחול לבן על הקמת ממשלת חירום, והצדדים נמצאים כרגע בנתק. ביום חמישי בערב שוחחו גנץ ונתניהו לראשונה מאז הבחירות פעמיים, נתניהו הזמין את גנץ לפגישה אך גנץ דורש לקיים קודם פגישת הכנה של צוותי המו"מ. בליכוד טרם נענו לדרישתו של גנץ ומתעקשים קודם כל על פגישת בין ראשי המפלגות.

ברקע הדברים, קרא הערב גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להקמת ממשלת חירום שתורכב מהליכוד ומכחול לבן בלבד, ותטפל במשבר הקורונה בלבד. בפוסט שפרסם ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, כתב כי "‏בעת הזאת, ישראל ביתנו תעמוד לצד הממשלה בכל הנדרש למאבק בקורונה".

הוא הוסיף כי "לאור המצב ועל מנת להקל על תהליכי קבלת ההחלטות, אנו קוראים להקים ממשלת חירום שתורכב מהליכוד ומכחול לבן בלבד, שתטפל אך ורק במשבר הקורונה". הוא הבהיר כי "תמיכתנו בממשלה תהיה מובטחת גם בלי להיות חלק ממנה".

עוד בוואלה!

נתניהו הזמין את גנץ לפגישה; גנץ: נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן בישיבת סיעה, 11 במרץ 2020. ראובן קסטרו
קרא לממשלת חירום. ליברמן/ראובן קסטרו

קריאתו של נתניהו היום לכונן ממשלת חירום, מצטרפת לקריאתו ביום חמישי האחרון, אז שוחח נתניהו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועדכן אותו כי הזמין את יו"ר כחול לבן בני גנץ להיפגש במטרה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם.

בעקבות זאת, שוחח הנשיא ריבלין עם גנץ וחזר באוזניו על תמיכתו בהקמת ממשלה להתמודדות עם המשבר הלאומי בהקדם האפשרי.

בתגובה אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ כי "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור". הוא הוסיף כי "לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully