וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-36, שיעור האבטלה עלה ל-24.9%

בועז אפרת, יניר יגנה, אלי אשכנזי אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

2.4.2020 / 23:33

מספר הנדבקים בישראל עלה ל-6,857, מתוכם 108 במצב קשה. אחד מכל ארבעה עובדים מובטל. רה"מ הנחה לחלק מענק גם לאוכלוסיית הנכים. הממשלה אישרה להטיל מגבלות תנועה על ערים. סינוואר: אם נדקק למכשירי הנשמה - הישראלים לא ינשמו. עדכונים שוטפים

מערכת וואלה!

מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה היום (חמישי) ל-36. כמו כן, מספר החולים עלה ל-6,857, מתוכם 108 במצב קשה. לאחר שנכחו בסביבתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שנדבק בקורונה - בכירי משרד הבריאות, בהם המנכ"ל משה בר סימן טוב, נכנסו לבידוד. שיעור האבטלה במדינה עלה ל-24.9%. ברקע מקרי ההידבקות הראשונים בקורונה ברצועה, איים מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, כי "אם העם שלנו יזדקק למכשירי הנשמה וציוד רפואי ניקח אותם מישראל, המתנחלים הישראלים לא יוכלו לנשום".

התפשטות הנגיף נמשכת גם ברחבי העולם, ובספרד מניין המתין חצה את העשרת אלפים. באיראן מתו 3,136 עד כה ובארצות הברית נרשם מספר שיא של מתים - 928 בתוך יממה, בהם גם תינוק בן שבעה שבועות מאזור הרטפורד שבמדינת קונטיקט. מושל המדינה, נד למונט מסר כי התינוק לא הגיב כשנלקח לבית החולים ומת זמן קצר לאחר שפונה מביתו. הוא נבדק במהלך נתיחת גופתו לאחר המוות, ונמצא כי נדבק בנגיף הקורונה. לפי גורמי הרפואה, לא ידוע אם התינוק סבל ממחלות רקע כלשהן.

שוטרים מלזיים מבצעים חיטוי בבירה, קואלה לומפור. 31 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
שוטרים מלזיים מבצעים חיטוי בבירה, קואלה לומפור/רויטרס, רויטרס

23:59 - שר האוצר ומנכ"ל משרד האוצר עברו בדיקות קורונה שיצא תקינות

שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד נבדקו הערב בבדיקה לגילוי נגיף הקורונה בעקבות שהייתם בסמוך לשר הבריאות יעקב ליצמן שנדבק בנגיף. הבדיקות נמצאו תקינות, והם לא חלו בקורונה.

23:56 - שישה נשאים נגיף הקורונה בבית אבות אחד בנהריה

שישה נשאים של נגיף הקורונה אותרו בבית האבות הותיק "בית הורים הבונים החופשיים" בנהריה. ארבעה מהם דיירים ושני עובדים. המנהל, מיקי סייג, מסר לוואלה! NEWS כי לאחר שנתגלה השבוע חולה ראשון בין הדיירים, נמסרה הודעה לבני משפחה ואפוטרופסים של כולם, נערכה שלשום בדיקה לכולם וכן לכל אנשי הצוות, והיום כשחזרו הבדיקות התברר כי בין הדיירים יש לושה נשאים נוספים של הנגיף. "אין להם סימפטומים", אומר סייג, "זה מה שהדהים את כולם".

23:33 - ראש הממשלה נתניהו עבר בדיקת קורונה שיצאה תקינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביצע היום בדיקת קורונה שיצאה תקינה (שלילי לקורונה). נתניהו קיבל היום הנחיה להישאר בבידוד עד יום רביעי לאור פגישותיו עם שר הבריאות יעקב ליצמן.

22:43 - ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן הודיע שחלה בקורונה

ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן הודיע כי חלה בקורונה. בהודעה שפרסם כתב כי נבדק לאחר שבמשך ימים לא חש טוב. "ברגע זה אני נמצא בביתי, מרגיש טוב וכמעט ללא תסמינים. שמרנו על המרחקים והכללים במשרד, כך שלפי הבנתי אף אחד מצוות המועצה לא אמור לשהות בבידוד. בכל אופן במידה ונקבל הנחיה אחרת מגורמי הרפואה, נעדכן אתכם", כתב.

22:22 - מניין המתים מהקורונה בישראל עלה ל-36

מספר המתים בארץ עלה ל-36, לאחר מותם של שני קשישים שנדבקו בנגיף. בבית החולים שערי צדק בירושלים, מת מטופל בן 84 שאושפז לפני כמה ימים במצב בינוני, עם מחלות רקע רבות. ביומיים האחרונים מצבו הדרדר במהירות והוא הונשם, אך לבסוף הצוות נאלץ לקבוע את מותו. במקביל, גם גבר בן 91, שסבל ממחלות רקע רבות, מת בבית החולים השרון.

22:05 - הממשלה אישרה תקנות לבידוד מטעם המדינה

הממשלה החליטה כי ניתן לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה לחוזרים מחו"ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר. עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו"ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר.

תינתן אפשרות להגיש השגה ועתירה כנגד ההחלטות בדבר מקום השהיה בבידוד כאמור. המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ונקיון. במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו"ל או אדם המצוי בבידוד, שהפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה - עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5,000 שקלים.

21:52 - הממשלה אישרה: יוטל סגר על בני ברק ואזורי תחלואה

הממשלה אישרה בישיבת ממשלה טלפונית את תקנות החירום החדשות, הכוללות הגבלות נוספות על העיר בני ברק. השרים אישרו את ההגבלות על כניסה ויציאה מהעיר לצרכים חיוניים בלבד - ולפי שעה אין כוונה להטיל סגר מלא על העיר.

לפי התקנות החדשות, אזור העיר בני ברק הוכרז כ"אזור מוגבל" בעקבות התפשטות המגיפה. ההכרזה על אזור מוגבל לא תעלה על 7 ימים, והממשלה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של 5 ימים בכל פעם, עד ל-21 יום בסך הכול. באישור הוועדה לענייני קורונה, הממשלה תורשה להאריך את המצב באזור לתקופות נוספות.

21:23 - מספר הנדבקים בקורונה בארץ עלה ל-6,857

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-6,857. מתוכם, 108 במצב קשה. עד כה מתו 34 בני אדם כתוצאה מהנגיף בישראל.

20:47 - סינוואר: אם נדקק למכשירי הנשמה - הישראלים לא ינשמו

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, אמר כי "אם העם שלנו יזדקק למכשירי הנשמה וציוד רפואי ניקח אותם מישראל, המתנחלים הישראלים לא יוכלו לנשום". סינוואר הפנה את דבריו לשר הביטחון נפתלי בנט. "שתדע שאנחנו יכולים", הוסיף, "הזהרתי את בנט כשלא רצה להכניס את הכסף הקטארי - והוא הכניס".

הוא סיפר כי "תכנית החירום אם יתגלו מקרי קורונה בתוך הרצועה, היא לבודד את החולים ומי שבא עמם במגע, ולהטיל עוצר על האזור". לדבריו, "יש תכנית מוכנה אם נצטרך להטיל עוצר או לחלק את הרצועה. אנחנו מוכנים לתסריט הגרוע ביותר, חמאס קנה 30 מכשירי הנשמה ויש תרומות ויוזמות להגדיל את הכמות".

19:45 - מניין המתים מקורונה בארה"ב עלה ל-4,513

910 בני אדם מתו ביממה האחרונה בארצות הברית לאחר שחלו בנגיף הקורונה, מה שהעלה את מניין המתים מהנגיף במדינה ל-4,513 - כך מסר המרכז לבקרת ומניעת מחלות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים מהנגיף עלה ל-213,144.

19:22 - איטליה: 760 איש מתו ביממה האחרונה

760 איש מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה באיטליה, מה שהעלה את מניין המתים במדינה ל-13,915 בני אדם - כך מסרו הערב (חמישי) הרשויות במדינה. עוד נמסר כי אובחנו 4,668 חולים חדשים, שהעלו את מניין הנדבקים ל-115,242.

שוטרים אינדונזים מבצעים חיטוי בבירה, קואלה לומפור. 31 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
שוטרים אינדונזים מבצעים חיטוי בבירה, קואלה לומפור/רויטרס, רויטרס

19:10 - אישה בת 98 עם מחלות רקע מתה מקורונה בהדסה

אישה בת 98 מתה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מקורונה, לאחר שאושפזה במקום במשך עשרת הימים האחרונים. האישה סבלה ממחלות רקע - והיא הדיירת הרביעית מבית האבות נופים שמתה כתוצאה מהמחלה.

18:58 - מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-6,808

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-6,808, מתוכם 107 במצב קשה. 83 מונשמים. מספר המחלימים עלה ל-334.

18:36 - שיעור האבטלה עלה ל-24.9%

שירות התעסוקה עדכן כי סמפר דורשי העבודה בישראל עומד על 1,036,586 - 24.9% מכלל הכוח העבודה. מדובר בכרבע מהמשק. עוד נמסר כי בשני הימים של אפריל נרשמו עד כה יותר מאשר בחודש פברואר כולו. מתחילת חודש מרץ נוספו למעגל האבטלה 879,372 דורשי עבודה חדשים - 89.2% מהם בחל"ת, 6.6% פוטרו.

18:29 - ח"כ ישראל אייכלר ייכנס לבידוד

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), וכן מאבטח ממשמר הכנסת, נדרשים להיכנס לבידוד לאחר שנחשפו לשר יעקב ליצמן שנדבק בנגיף הקורונה. זאת, לאחר בדיקה שנערכה במצלמות הכנסת. בדיקה בנוגע ללשכתו טרם הסתיימה. בכנסת מדגישים כי הכניסה ללשכותיהם של אייכלר וליצמן נאסרה, וכי הן עברו הליך ניקוי וחיטוי.

18:00 - 4,500 קשישים מבני ברק יוצאו לבידוד במלוניות

שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון נפתלי בנט גיבשו מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בעיר בני ברק, לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה בעיר. כחלק מהמתווה תועבר כל אוכלוסיית הקשישים בעיר, המונה 4,500 בני אדם מגיל 80 ומעלה, לבידוד במלוניות שפועלות על ידי פיקוד העורף. עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון שקלים, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר.

17:58 - קרית יערים: ממחר נאפשר רק כניסה של תושבים

מועצת קרית יערים הודיעה כי ממחר תאפשר כניסה של תושבים בלבד לתחומה, למעט עובדים מורשים. ההחלטה התקבלה על אף שלא נרשם גידול משמעותי בשבוע האחרון. מספר החולים המאומתים הוא ביישוב הוא 32.

צוותים רפואיים מתנגנים מפני נגיף הקורונה בלימה, בירת פרו. 2 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
צוותים רפואיים מתנגנים מפני נגיף הקורונה בלימה, בירת פרו/רויטרס, רויטרס

17:34 - 135 תיקים פליליים נפתחו בקשר להפרות בידוד

עד כה נפתחו במשטרה 135 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד של משרד הבריאות - כך נמסר מהמשטרה. בנוסף לכך, נפתחו 43 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו כן, עד כה נרשמו על ידי המשטרה 7,403 דוחות, בחלוקה הבאה: 127 דוחות על הפרת חובת בידוד, 8 דוחות על הפרת חובת דיווח על בידוד למשרד הבריאות, 393 דוחות על סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה, 335 דוחות על הפעלת עסק\מקום בניגוד לתקנה 5(א), 25 דוחות על הפעלת חנות בדרך של פתיחה לציבור, 5,226 דוחות על יציאה אסורה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, 988 דוחות על שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר, 249 דוחות על תפילה בניגוד לתקנות, ו-52 דוחות על איסורים נוספים שנקבעו בתקנות.

בתוך כך, מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד כדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-66,650 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בתי כנסת, בשווקים, במרכזי הקניות, פארקים, חופי ים וכיו"ב, כשמרבית בעלי העסקים והאזרחים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. המשטרה סגרה עד כה 77 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות.

16:32 - הממשלה תתכנס לאשר הטלת הגבלות תנועה בבני ברק

הממשלה תתכנס בשעה 16:30 כדי לאשר הטלת הגבלות כניסה ויציאה מבני ברק לצרכים חיוניים בלבד. כרגע מסתמן כי אין בכוונת הממשלה הלטיל סגר מלא על העיר.

16:15 - בריטניה: מניין המתים מהנגיף עלה ל-2,921

מניין המתים מנגיף הקורונה בבריטניה עלה ל-2,921, זאת לאחר ש-359 בני אדם נוספים מתו לאחר שחלו בנגיף - כך מסר משרד הבריאות בממלכה. במקביל נמסר כי מניין הנדבקים עלה ל-33,718.

16:00 - משרד הבריאות גיבש נוהל להעברת מידע לרשויות המקומיות

משרד הבריאות גיבש נוהל להעברת מידע אל הרשויות המקומיות על חולי קורונה ועל חייבים בבידוד, לאחר סיכום מול משרדי משרד הפנים, המשפטים והרווחה. מטרת הנוהל היא לקבוע תנאים מחייבים להעברת מידע אודות חיובי בידוד לשם סיוע של הרשות המקומית לחייבי הבידוד הביתי ולבני משפחותיהם בהתמודדות עם הקשיים, בין היתר במציאת מקום בידוד חלופי. כל רשות תתחייב שלא לעשות שימוש במידע שיועבר לכל מטרה אחרת, ובפרט לא למטרה של ניטור חולים, התחקות אחר מסלול תנועתם, חקירות אפידמיולוגיות, אכיפת הנחיות משרד בריאות ואזהרות הציבור.

בית חולים שדה חדש שנבנה בסנטרל פארק בניו יורק, לנדבקים בקורונה. 2 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
בית חולים שדה חדש שנבנה בסנטרל פארק בניו יורק עבור חולי קורונה/רויטרס, רויטרס

15:52 - עשרה נדבקים נוספים בבית האבון נשען; 37 בסך הכל

עשרה בני אדם נוספים - דיירים ואנשי צוות - נדבקו בנגיף הקורונה בבית האבות משען בבאשר שבע. מספר החולים בסך הכל בבית החולים עלה ל-37.

14:29 - נתניהו הנחה להוסיף את אוכלוסיית הנכים למקבלי המענקים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להוסיף את אוכלוסיית הנכים למקבלי המענקים המיוחדים. בכך, אוכלוסיית הנכים צפויים לקבל 500 שקלים כחלק מאותו מענק.

13:50 - חולה קורונה בן 90 שסבל ממחלות רקע מת בביה"ח איכילוב

קשיש בן 90, חולה קורונה שסבל ממחלות רקע, מת בבית החולים איכילוב בתל אביב. בכך, עלה מניין המתים בישראל בעקבות הנגיף ל-33.

13:43 - בכיר במשטרה: פועלים בנחישות בבני ברק, מרבית התושבים מצייתים להנחיות

סגן ניצב עופר דרור מפקד כוח המשימה בבני ברק אמר כי "אנחנו ממשיכים באכיפה על פי הנחיות משרד הבריאות. אנחנו פועלים בנחישות. מי שלא עובד חיוני ומסתובב בחוץ מקבל דוח. מרבית התושבים מצייתים להנחיות. ברגע שנקבל הנחיות חדשות לסגר בבני ברק נפעל לפיהם".

13:41 - פורסמו מועדי ביקורי ליצמן בכנסת, ח"כים ועובדים הונחו לפעול בהתאם

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, בדק את מצלמות המקום כדי לעקוב היכן ביקר השר יעקב ליצמן שחלה בקורונה. בדיקתו העלתה כי ליצמן ביקר בכנסת בתאריך: 26/3 בין השעות : 15:42 - 18:02. מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ פנה במכתב לחברי הכנסת ועובדיה וביקש שכל מי ששהה בסביבת השר בתאריך זה ובין השעות הרלוונטיות - יפעל בהתאם להנחיות המופיעות באתר משרד הבריאות.

רחובות ריקים בניו יורק, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. 28 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
רחובות ריקים בניו יורק, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

13:39 - הממשלה מאשרת את מענק הסיוע לעצמאים

הממשלה מאשרת במשאל טלפוני במסגרת תקנות לשעת חירום את מענק הסיוע לעצמאים. המענק ינתן באמצעות רשות המיסים לאוכלוסיות העצמאים, במסגרת צעדי הממשלה לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים.

13:30 - כנס משתחררים של צה"ל ייערך בשידור חי בפייסבוק

האגף והקרן לחיילים משוחררים עורכים כנס משתחררים בשידור חי בעמוד הפייסבוק. זאת בשל מגבלות משרד הבריאות למאבק בקורונה. הכנס ישודר בשעה 18:00.

13:20 - מנכ"ל מכבי: 38% מתושבי בני ברק חולים בקורונה

מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, פרופסור רן סער, אמר כי על פי הערכה, 38% מתושבי בני ברק חולים - כ-75 אלף איש. מנכ"ל מכבי אמר את הדברים בוועדת הקורונה בכנסת, בראשות ח"כ עפר שלח. שלח, שנכח בוועדה, אמר כי "ראש הממשלה חייב להתנער מכל שיקול זר ולפעול מיידית, באופן מאסיבי וממוקד, לטיפול בבני ברק".

13:15 - איראן: מניין המתים מקורונה עלה ל-3,136

מניין המתים באיראן בקרב החולים בקורונה עלה ל-3,136, עם 124 מתים ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בסך הכל נדבקו בנגיף 50,468 איש ברפובליקה האסלאמית.

12:52 - ספרד: מניין המתים מקורונה חצה את ה-10,000

מניין המתים מקורונה בספרד חצה את ה-10,000, עם שיא של 950 מתים בתוך יממה. מספר החולים הכללי בווירוס עומד על 110,238.

מתחם היבדק וסע בשועפאט שבמזרח ירושלים 2 באפריל 2020. מאיה הורודניצ'אנו
מתחם היבדק וסע בשועפאט שבמזרח ירושלים/מאיה הורודניצ'אנו

12:45 - בן 77 שסבל ממחלות רקע מת מקורונה בביה"ח ברזילי

חולה קורונה בן 77 שסבל ממחלות רקע מת בבית החולים ברזילי באשקלון בו אושפז. בכך, עלה מספר המתים בארץ כתוצאה מהנגיף ל-32.

12:30 - עשרות מרפאות לבדיקות קורונה יוקמו באמצעות קופ"ח מכבי

קופת חולים מכבי תפתח ביום שני עשרות מרפאות לנטילת בדיקות קורונה ברחבי בארץ. המטופלים יופנו על ידי רופאי המשפחה והילדים על בסיס קריטריונים מוגדרים ויגיעו לביצוע הבדיקות בתיאום תור מראש.

12:22 - 21 מקרי קורונה חדשים אובחנו ברשות הפלסטינית

21 מקרי קורונה חדשים אובחנו ברשות הפלסטינית. תשעה בני אדם אובחנו כחולים במזרח ירושלים, 11 ברמאללה ואל-בירה ומקרה נוסף בחברון. עד כה בשטחי הרשות אובחנו 155 חולים בסך הכל.

מלון הקורונה בניר עציון 2 באפריל 2020. יואב איתיאל
מלון הקורונה בניר עציון/יואב איתיאל

12:15 - אחרי ההנחיות: שר הביטחון בנט ביקר בבני ברק

שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקר הבוקר בבני ברק, יממה לאחר ההנחיה בה יהודקו המגבלות על הכניסה והיציאה מהעיר החרדית. השר ביקר בחמ"ל המרכזי, שם שוחח בשיחת וידאו עם ראש העיר, אברהם רובינשטיין, ופגש את האלוף במיל' רוני נומה, המנהל את מטה המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בעיר.

11:25 - עיריית בני ברק חילקה אלפי מנות לאזרחים ותיקים

מחלקת הרווחה בבני ברק חילקה באמצעות משרד העבודה והרווחה 4,800 מנות ל-960 אזרחים ותיקים בעיר. ביום ראשון חולקו 2,500 מנות ל-500 משפחות שאינן מקרב האזרחים הוותיקים. המשרד סיפק לעובדי הרווחה בעיר ערכות מיגון מלאות למקרה שיצטרכו להיכנס לבתים שבהם ישנם חולים מאומתים ומבודדים.

11:18 - נתניהו נכנס לבידוד לאחר שנכח בסביבת השר ליצמן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכנס לבידוד עד יום רביעי הבא, בעקבות ההודעה על אבחון חיובי לקורונה של שר הבריאות יעקב ליצמן. זאת בהמשך להמלצת רופאו האישי ולפי הנחיית משרד הבריאות.

11:03 - מנכ"ל הדסה ייכנס לבידוד לאחר שנפגש עם ליצמן

מנכ"ל המרכז הרופאי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, נכנס לבידוד. רוטשטיין ניפגש עם שר הבריאות יעקב ליצמן שאובחן כחולה בקורונה. "ב-31 למרץ, נפגשתי עם השר ליצמן. אמנם שמרנו על מרחק של 2 מטר ולא היה מגע ביננו גם לא נגיעת מרפק", כתב המנכ"ל. "למרות זאת החלטתי על בידודי מרצון.כיוון שב-30 לחודש ביצעתי בדיקת קורונה שהיתה תקינה, אשאר בבידוד עד לאחר הבדיקה השניה המתוכננת ליום ב' הקרוב".

כינוס הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות בהשתתפות: השר יעקב ליצמן ופרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות:ת"א, 30 בינואר 2020. בועז אפרת, מערכת וואלה!
ייכנסו לבידוד בעקבות הידבקות ליצמן. צוות הטיפול בקורונה של משרד הבריאות/מערכת וואלה!, בועז אפרת

10:39 - שיעור האבטלה - 24.6%, ירידה בכמות דורשי העבודה היומית

שיעור האבטלה בישראל עלה ל-24.6% בעקבות משבר הקורונה. אתמול נרשמו 25,380 דורשי עבודה, זאת לעומת 32,137 שלשום וכ-24 אלף בימים שני וראשון. מאז החל המשבר בפתח חודש מרץ נרשמו 866,907 דורשי עבודה - 89.3% מהם בחל"ת, 6.6% פוטרו.

10:10 - לשכת ליצמן וראש שירותי בריאות הציבור ייכנסו לבידוד

פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות וצוות לשכת שר הבריאות, יעקב ליצמן, נכנסו לבידוד. זאת לאחר שליצמן עצמו אובחן במהלך הלילה כחולה בקורונה. "צוות יועציו, עוזריו ועובדי המזכירות בלשכת השר, ממשיכים לעבוד מביתם ויקיימו קשר טלפוני רציף ככל שיידרש עם השר, שממשיך לנהל את האירוע מביתו באופן מלא", מסרה הלשכה.

10:02 - מסתמן: ראש המוסד יוסי כהן יידרש לבידוד

מסתמן כי ראש המוסד, יוסי כהן, ייכנס לבידוד לאחר שנכח בסביבתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שאובחן הלילה כחולה קורונה. עד כה, כהן לא קיבל הנחיה רשמית ממשרד הבריאות.

09:46 - איגוד רופאי בריאות הציבור: לשקול חובת חבישת מסיכה במרחב

ועד איגוד רופאי בריאות הציבור, קורא לשקול מחדש את חובת חבישת המסיכות במרחב הציבורי, זאת מאחר שלדבריו קיימת אי ודאות מדעית לגבי כדאיות המהלך. בהודעת הוועד נמסר כי בצד תועלת פוטנציאלית, שימוש לא נכון במסיכה יכול לגרום יותר נזק מאשר תועלת. "שימוש חוזר במסכה עלול לסכן את המשתמש בה", נטען. "תחושת ביטחון כוזבת עלולה להזיק. מסיכה איננה תחליף לצעדי הריחוק הפיזי ולצורך בשמירה על כללי ההיגיינה האישית. חיוב עטיית מסיכה ואכיפת החיוב עלולה לפגוע במאמץ הלאומי למיגור הקורונה. לאור זאת אנו קוראים למשרד הבריאות לעודד חבישת מסיכות בצורה נכונה אך לשקול האם לחייב ולאכוף עטיית מסיכות במרחב הציבורי. לצורך הגברת אמון הציבור כדאי לפרסם את חוות הדעת המקצועית העומדת בבסיס ההחלטה".

מתחם היבדק וסע בשועפאט שבמזרח ירושלים 2 באפריל 2020. מאיה הורודניצ'אנו
מזרח ירושלים, היום/מאיה הורודניצ'אנו

09:43 - בן 72 שסבל ממחלות רקע מת מנגיף הקורונה

בן 72 שסבל משורה של מחלות רקע מת מנגיף הקורונה. האיש אושפז בבית החולים איכילוב לפני כשבוע, מאז הידרדר מצבו והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

9:26 - בניגוד להנחיות: בבני ברק לא הוצבו מחסומים

בבני ברק אין כל מחסומים בכניסה או ביציאה מהעיר, בניגוד להודעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו מאמש במסגרת ההנחיות החדשות.

09:21 - מנכ"ל משרד הבריאות נכנס לבידוד

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב נכנס לבידוד, זאת לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן אובחן כחולה בנגיף הקורונה. בר סימן טוב ישהה בבידוד במתקן ייעודי בבית החולים שיבא, הכולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים. "התכוננו לאפשרות כזאת ונערכנו בהתאם", אמר בר סימן טוב. "אני אמשיך לנהל את האירוע יחד עם חברי להנהלה באמצעים דיגיטליים. רצף השליטה על האירוע ימשך. הצורך להיכנס לבידוד יכול לקרות לכולנו וחובה עלינו להישמע להוראות. מכאן אני ממשיך לקרוא לאזרחי ישראל לשמור על ההנחיות משרד הבריאות".

09:15 - עתירה לבג"ץ: שיחות טלפון לאסירים ביטחוניים לאחר הפסקת הביקורים בצל המשבר

בג"ץ ידון בעתירה של ארגוני זכויות אדם לאפשר שיחות טלפון לכלל האסירים הביטחוניים כחלופה לביקורים שהופסקו בשל משבר הקורונה. אתמול פרסם שב"ס הוראת שעה לפיה יוכלו אסירים ביטחוניים קטינים לערוך שיחת טלפון אחת לשבועיים לבן משפחה מדרגה ראשונה.

09:14 - בן 87 שחלה בקורונה מת לאחר שמצבו הידרדר

בן 87 מת לאחר שנדבק בקורונה ומצבו הידרדר. האיש, מיכאל ג'קסון, פונה מבית הדיור המוגן "משען" בבאר שבע לבית החולים סורוקה, שם קבעו הרופאים את מותו. ג'קסון, הוא הדייר השלישי מבית הדיור המוגן בבאר שבע שמת לאחר שחלה בנגיף.

מיכאל ג׳קסון בן ה- 87 שמת מנגיף הקורונה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
הדייר השלישי ב"משען" בבאר שבע שמת לאחר שחלה בנגיף. מיכאל ג'קסון/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

09:12 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-6,211

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-6,211 בני אדם. ממשרד הבריאות נמסר כי 107 מתוכם מאושפזים במצב קשה, בהם 83 מונשמים. 289 מהחולים החלימו ושוחררו לבתיהם.

09:05 - מתחם "היבדק וסע" ייפתח במזרח ירושלים

צוות מד"א צפוי להפעיל משעות הצהריים מתקן "היבדק וסע" בתחומי מזרח ירושלים. המתקן מאפשר ביצוע בדיקות קורונה לאזרחים בתוך רכביהם הפרטי, על פי תיאום עם אנשי מד"א.

מתחם היבדק וסע בשועפאט שבמזרח ירושלים 2 באפריל 2020. מאיה הורודניצ'אנו
מתחם "היבדק וסע" שהוקם בשועפאט, היום/מאיה הורודניצ'אנו

08:17 - בן 95 מת לאחר שחלה בנגיף הקורונה

גבר בן 95 שחלה בקורונה מת לאחר שמצבו הידרדר. האיש אושפז במחלקה הפנימית לחולי קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, שם למרות מאמצי הרופאים נקבע מותו.

08:08 - בן 77 שסבל ממחלות רקע מת מנגיף הקורונה

בן 77 שסבל משורה של מחלות רקע מורכבות, מת לאחר שחלה בנגיף הקורונה. בכך עלה מניין המתים בישראל בעקבות הנגיף ל-27.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully