וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בבני ברק על החמרת הגבלות התנועה: "הפוליטיקאים עושים עלינו סיבוב"

1.4.2020 / 23:35

תושבי העיר מחו על התנהלות הממשלה וההחלטה להקשיח את מגבלות התנועה בתחומיה בשל העלייה בתחלואה בנגיף. "אם בני ברק היא מוקד רציני של הדבקה, תטפלו בו, תעשו בדיקות כל היום", אמר אחד מהם. מנגד, ראש העיר בירך על ההחלטה: "איזון בין בריאות התושבים לחיים השוטפים"

אתר רשמי

בבני ברק מתחו ביקורת הערב (רביעי) על ההחלטה להגביל את התנועה מהעיר ואליה במסגרת הצעדים למאבק בקורונה. ראש העיר אברהם רובינשטיין וסגנו גדליהו בן שמעון בירכו על ההחלטה להימנע מהסגר, בעוד תושבי בני ברק מחו על התנהלות הממשלה. במקביל, קבוצת קיצונים מהפלג הירושלמי הפגינו במרכז העיר במחאה על סגירת בתי הכנסת בהוראת משרד הבריאות.

איש התקשורת איתי גדסי, תושב בני ברק, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "בעטיפה יפה, נתניהו הצהיר שבשיתוף פעולה עם הנציגים החרדים הוא מטיל סגר על העיר. הבני ברקים יחיו בגטו ויוכלו לנוע בו אך לא לצאת או להיכנס ממנו. קשה דווקא עכשיו כשהקורונה מטלטלת את העיר שלנו ומאיימת על חיינו, שראש העיר שוכר אלופים בדימוס כדי שידבררו את זה על חשבוננו במקום לקחת אחריות על המצב. כולם עושים עלינו סיבוב, מהפוליטיקאים ועד היח"צנים, מבחינתם שנחנק עם חולי הקורונה".

גדסי קרא להגדיל את מספר הבדיקות בעיר. "אם בני ברק היא מוקד רציני של הדבקה, תטפלו בו, תעשו בדיקות כל היום, ותוציאו מיידית את החולים מהעיר", מחה. "בעזרת השם שאתמול נזכרו להתחיל לעשות בדיקות בבני ברק. וכעת במקום להעיף את החולים מפה, הוציאו עד כה 70 חולים מתוך 700. זה עצוב ובעיקר מפחיד".

רחובות בני ברק שוממים בצל הנחיות משרד הבריאות 1 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"בעטיפה יפה, נתניהו הצהיר כי הוא מטיל סגר על העיר". רחובות בני ברק שוממים/ראובן קסטרו

גם יועץ התקשורת איציק אלרוב, תושב העיר, אמר כי "התחושה היא שאין שום סנכרון בין המערכות. מצד אחד אומר ראש העיר בצדק שסגר נדון לכישלון מראש ויחזיר את בני ברק שנים אחורה, במיוחד לאור העובדה שישראל לא ערוכה לחלק מזון ותרופות ל-200 אלף תושבים בעיר. מולו בכירים במשרד הבריאות אומרים שאין ברירה אלא להטיל סגר, אבל גם הם לא חולקים על הטענה שהמערכת לא ערוכה לטפל במאות האלפים שיהיו סגורים בביתם ולכן נראה שבמכלול, הסגר הוא לא באמת ישים".

אלרוב הוסיף כי "תושבי בני ברק הם הראשונים שמשלמים את המחיר של זה שאין גורם לאומי אחד שמתכלל את כל המשבר הזה בצורה אחראית עם ראיה כוללת, אלא כל עיר לעצמה. אני לא אתפלא אם את המשבר הזה נראה בעוד מספר ימים בערים נוספות ברחבי הארץ".

סגירת בית כנסת בבני ברק בעקבות הנחיות משרד הביראות לצורך התגוננות מהתפשטות נגיף הקורונה 1 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"ישראל לא ערוכה לחלק מזון ותרופות ל-200 אלף תושבים בעיר". סגירת בית כנסת בבני ברק/ראובן קסטרו

מנגד, ראש העיר, שתמך בסגר ואז חזר בו, בירך על החלטת הממשלה. רובינשטיין אמר כי "אני מברך על כך שהתקבלה דרישתי שלא להחיל סגר על בני ברק, ולאזן בין שמירת בריאות התושבים לבין קיום החיים השוטפים, בעיר שגם כך צפופה באופן חריג". ראש העירייה הוסיף כי הוא מצפה שבהתאם להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משרדי הממשלה יחלו לפעול בתיאום מלא עם העיריה ועם מטה המאבק העירוני בקורונה.

סגן ראש העיר גדליהו בן שמעון אמר כי הוא "מברך על כל החלטה שהיא לתועלת כדי למגר לחלוטין את הקורונה. אסור שההחלטות כאלה יהיו סלקטיביות, ואני שמח שההחלטה מאפשרת לתושבים לנוע באותו מרחב כמו בכל עיר בישראל. לא נראה מראות של סגר מוחלט בבני ברק, זה לא הגיוני". לטענתו, "רואים כעת שכל צמרת האנשים שמטפלת במשבר החירום בקורונה משבחת את הציבור החרדי, בניגוד לכלי התקשורת. צריך להמשיך בהסברה החרדית כדי שהציבור לא יתקרר. כשאנחנו בתקופת חופש לפני חג הפסח, זה זמן לא פשוט להחזיק את כל המשפחה ולכן זה חשוב. שמח שהתחשבו בתושבי העיר ואפשרו להם את המאה מטרים שלהם, בדיוק כמו כל תושבי מדינת ישראל, אם זה נצרך".

ישראל קליין, תושב העיר, אמר לוואלה! NEWS כי "למרות הקושי ולמרות המילה המאוד מפחידה 'הסגר', אני חושב שזה מה שצריך, ואפילו יותר מזה כדי שנוכל לחזור לעצמנו ולעצור את ההתפשטות המטורפת של הנגיף בעיר. כל מה שעושים כדי לעצור אותה, הרי זה מבורך. עדיף שבועיים לא לצאת מהבתים מאשר שבועיים לחפש אחר חולים או חלילה מתים. אנשים צריכים להבין שאם לא נקבל עלינו את הגזירה הזו, המצב יהיה גרוע בהרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully