וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביפו זועמים על התנהלות המשטרה: "גם אם הפרו הנחיות, לא צריך להכות"

תושבים טענו כי הכוחות הפעילו אלימות קשה כלפי אזרחים, לאחר מעצרו של צעיר החשוד בהפרת ההנחיות של משרד הבריאות. גורם בעירייה: "אין הצדקה לאלימות הבלתי מרוסנת שהופעלה". המשטרה: "תושבים תקפו שוטרים באלימות"

צילום: אנשי הדממה, עריכה: שאול אדם

תושבים בעיר יפו, חברי מועצת העיר וחברי כנסת מהרשימה המשותפת, מתחו הערב (רביעי) ביקורת על התנהלות המשטרה, בטענה כי כוחות שהגיעו לעצור חשוד, צעיר תושב העיר, בהפרת הנחיות משרד הבריאות - הפעילו אלימות קשה כלפי אישה ותקפו צעירים נוספים במקום. זאת לאחר שהתקהלות מצד התושבים הסלימה לעימותים אלימים שכללו שריפת צמיגים, תקיפת שוטרים וחסימת צירים.

"בשעות הצהריים המשטרה תקפה צעירים בשכונת עג'מי, יש סרטון שמציג שהם תוקפים אישה ומפילים אותה על הרצפה והיא מקבלת חבלה בראש ומדממת, אמר כאיד חסאנין, תושב יפו. לצעירים של יפו נמאס מאלימות המשטרה כלפיהם. בחדשות אומרים שזה קשור לקורונה, שהם עברו על הנחיות משרד הבריאות. אבל זה ממש לא נכון. היו כמה צעירים שישבו בפתח ביתם, עברה ניידת משטרה וביקשה מהם להזדהות, שיראו שהם במרחק מאה מטרים מהבית", הוסיף.

"אחד מהצעירים אמר שהוא קטין ושאין לו תעודת זהות והשוטר התחיל לעכב את הצעיר שהיה אזוק באזיקים", אמר חסאנין, וסיפר כי המשטרה התנפלה עליו והפילה אותו. לדבריו, הצעיר דימם, ואחיו ואבא שלו יצאו וביקשו להזעיק אמבולנס. לאחר מכן אחד השוטרים עשה שימוש באקדח טייזר, השכנים החלו להתוגדד וכוחות החלו לזרום למקום.

חסאנין סיפר כי אמו של העצור הגיעה לראות מה מתרחש בזירה, והותקפה בידי שוטרים. "היא שאלה למה לקחתם את הבן שלי, ולמה אתם מרביצים לבעלי, ואז תקפו אותה שתי שוטרות ושני שוטרים, והעיפו אותה לרצפה. גם אם הוא עבר על ההנחיות, לא צריך להרביץ לצעיר. יש עוד דרכים לאכוף את החוק".

פריסת כוחות משטרה ברחובות יפו בעקבות הפנגה אלימה שפרצה במקום 1 באפריל 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
כוחות המשטרה תוגברו בעקבות העימותים ביפו. היום/TPS, קובי ריכטר/TPS

חמישה צעירים נעצרו בסך הכל במהלך האירוע, אחד מהם קיבל דוח על הפרת הנחיות משרד הבריאות במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה. העימותים בין התושבים לכוחות המשטרה נמשכו מספר שעות, וגורם במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי ישנו חשש כי עם רדת החשיכה, ההפגנות יתחדשו. המשטרה פרסה כוחות גדולים באוזר. "עשרות מפרי הסדר הגיעו למקום באופן מאורגן כשהם מצוידים באבנים, צמיגים וחומרי בערה", מסרו במשטרה.

נצ"מ חיים בובליל, מפקד מרחב יפתח שנכח באירוע, תיאר את השתלשלות האירועים: "מיד לאחר המעצר תושבים יצאו למחאה לא חוקית שבסופו של דבר התפתחה להפרות סדר משמעותיות, ובמהלכה נחסמו צירים, הובערו צמיגים, נזרקו על השוטרים אבנים ובקבוקי תבערה. כוחות השיטור נכנסו על מנת לפנות את הציר. פינינו אותו עם כלי צמ"ה וכוחות כיבוי אש", אמר.

עוד בוואלה!

עימותים ביפו בעקבות מעצר חשוד בהפרת הנחיות משרד הבריאות

לכתבה המלאה
פריסת כוחות משטרה ברחובות יפו בעקבות הפנגה אלימה שפרצה במקום 1 באפריל 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
כוחות משטרה ביפו, היום/TPS, קובי ריכטר/TPS

חבר מועצת העיר תל אביב-יפו, אמיר בדראן, טען כי העילה למעצר החשוד בשל הקורונה אינה נכונה. "נתחיל מזה שיש פייק ניוז על הברוטאליות שהייתה שם מצד המשטרה נגד התושבים. הבחור הזה שממנו התגלגל כל הסיפור 'הפר תנאי בידוד'? איזה שטויות. הסיפור נולד מזה ששני שוטרים נגשו לרחוב וביקשו תעודת זהות, כשהם לא יודעים מי הוא. אז איך הם יודעים שהוא הפר את הבידוד? ואם זו הייתה הטענה למה מפקד התחנה לא אמר לי את זה, אני ירדתי לעצורים, דיברתי איתם, והם אמרו לי שרק אתמול מלאו לו 17 שנה. לא הופקה לו תעודת זהות".

בדראן הוסיף: "גם אם הייתה הפרה כלשהי של ההנחיות מצד הצעירים - אין שום הצדקה בעולם לאלימות המשטרתית הבלתי מרוסנת שהופעלה נגדם ולכל עבר. אני מתפלל שזה יגמר מהר, שהילדים ישובו לביתם מיד, שהאישה שהותקפה תחלים, שלא יהיו עצורים או מותקפים נוספים ושיתברר שהכל היה חלום בלהות שחלמתי ב-1 באפריל".

הפגנה של מספר תושבים ביפו במחאה על מעצר תושב המקום 1 באפריל 2020. יוסי אלוני/פלאש90, פלאש 90
ההפגנה ביפו, היום/פלאש 90, יוסי אלוני/פלאש90

גם נציגי ציבור מהמפלגות הערביות מתחו ביקרות על המשטרה. ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) קרא למשטרה להפסיק את כל ביטויי האלימות כלפי תושבי יפו. "אלימות משטרתית היא מסוכנת תמיד, והיא מסוכנת שבעתיים בצל משבר הקורונה. כרגע היא מסכנת את יפו כולה בעת הרגישה הזו. אני קורא למשטרה להפסיק את האלימות כנגד תושבי יפו, לשחרר את העצורים ולהרגיע את הרוחות בתיאום עם הנהגת הציבור הערבי".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר כי "האלימות המשטרתית ביפו היא בלתי נסבלת וחסרת אחריות בשעה כזו. כולנו ראינו כיצד מול ציבור יהודי המשטרה יודעת לפעול באופן אחר לחלוטין. אני קורא למשטרה לשחרר את העצורים ולחדול מיד מהפרובוקציות המיותרות, וקורא למפגינים לשוב ולהישאר בבתים. המחאה מוצדקת, אך בשעה כזו יש לנהוג באחריות ובזהירות".

ח"כ היבא יזבק הצטרפה לדברים ותקפה את המשטרה: "האלימות המזעזעת שמפגינה היום המשטרה כלפי אזרחים ביפו היא ביטוי נוסף לאותה מדיניות עוינת וגזענית אשר מנהיג הימין. אנו מקבלם דיווחים כי בחודשים האחרונים ישנה עליה ניכרת במקרי האלימות המשטרתית בעיר. כמעט על בסיס יומי צעירים בעיר מתלוננים על אלימות משטרתית. כך שבמקום שהמשטרה תנהג כגוף אחראי שפועל להקל על התושבים בתקופה הקשה והמשברית הזו, היא רק מחמירה את המצב".

המשטרה: רוב הציבור מבין את המשמעת שנדרשת ממנו

מהמשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה הגיעה לבצע אכיפה כלפי מפרי הנחיות צו משרד הבריאות והותקפו באלימות על ידי תושבים. לבסוף נעצרו חמישה חשודים בתקיפת השוטרים. שניים מהם יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בת"א. אנו סומכים על מרבית הציבור הנורמטיבי ביפו שאכן מבצע ומבין את המשמעת האזרחית שתשמור על הבריאות של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully