וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד האוצר התנגדו למענקים למשפחות: "צעד פופוליסטי של נתניהו"

1.4.2020 / 23:02

ראש הממשלה הודיע לציבור על מתן מענק בסך 500 שקלים עבור כל ילד בשל משבר הקורונה, אך אישר את המהלך בניגוד להמלצת משרד האוצר. ההטבה מוערכת בכמיליארד שקלים וחצי וכעת נבחנות דרכים למימונה. גורם המעורה בפרטים: "התכנית לא מבטיחה שמי שנפגע הוא זה שיהנה מהכסף"

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לאנשי משרד האוצר על ההחלטה לתת מענקים למשפחות לפסח רק כמה שעות לפני ההצהרה שמסר הערב (רביעי), וזאת מבלי לבדוק היערכות כלכלית לתכנית ומקור תקציבי. בהנהלת האוצר הביעו התנגדות למהלך, שכן התכנית אינה כוללת מבחני הכנסה למשפחות או קריטריונים לקבלת המענק, אך נתניהו הורה להוציא אותו לפועל. בכירים במשרד אמרו כי המענק דורש חקיקה ועלותו מוערכת בכמיליארד שקלים וחצי. כעת לומדים באוצר את פרטי ההחלטה ובוחנים דרכים למימון תקציבי של ההחלטה.

גורם המעורה בפרטים מתח ביקורת על החלטת נתניהו וטען כי התקבלה ללא תיאום עם אנשי האוצר. לדבריו, "ראש הממשלה ביקש להודיע שהתכנית שלו היא לחלק כסף לאזרחים, ואת זה צריך להוציא לפועל. זה צעד פופוליסטי, כי זה לא באמת מבטיח שמי שנפגע מהמשבר הוא זה שיהנה מהכסף". עוד הוסיף כי ההחלטה לא מפרטת קריטריונים לגבי הזכאות למענק.

במסגרת הצעדים החדשים למאבק בנגיף הקורונה, נתניהו אמר כי כל משפחה עם ילדים תקבל 500 שקלים עבור כל ילד - עד הילד הרביעי, כולל. לדבריו, המענקים ייכנסו ישירות לחשבון הבנק של המשפחה.

ישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים  24 ביוני 2019. נעם ריבקין פנטון\פלאש90, אתר רשמי
באוצר התנגדו, ראש הממשלה אישר. נתניהו וכחלון/אתר רשמי, נעם ריבקין פנטון\פלאש90

מספר המובטלים בישראל חצה היום את רף המיליון ושיעור האבטלה הוא 24.4%. כלומר: אחד מכל ארבעה עובדים איבד את עבודתו, כשרובם הגדול הוצא לחופשה לחל"ת (חופשה ללא תשלום) כפויה. במהלך חודש מרץ נרשמו בשירות התעסוקה 840,414 דורשי עבודה חדשים.

בהצהרתו הערב התייחס נתניהו למשבר העצמאים בעקבות צמצום פעילות המשק. "שמענו את העסקים, ואנחנו עובדים לפי מודל פיצוי", אמר. "עסקים וכלכלות קורסים בכל העולם, בישראל המצב טוב יותר. אנחנו יכולים להגיש את העזרה הזאת כי הכלכלה שלנו איתנה".

מחאת העצמאים מחוץ לכנסת 30 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מחאת העצמאים מחוץ לכנסת, השבוע/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות נזקי הקורונה, שר האוצר משה כחלון הציג השבוע את תכנית הסיוע הכלכלית למשק בעלות 80 מיליארד שקלים. תכנית הסיוע שגובשה כוללת ארבעה תחומים מרכזיים - תוספת של כ-11 מיליארד שקלים למערכת הבריאות, רשת ביטחון סוציאלית לשכירים, לעצמאים ולאוכלוסיות הגיל השלישי בסך 20.6 מיליארד שקלים, סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בעלות של 32 מיליארד שקלים ושמירה על מנועי צמיחה בעלות של 7.7 מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully