וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות החירום אושרו: הממשלה הטילה סגר על בני ברק ואזורי תחלואה

המשטרה הציבה מחסומים ופרסה שוטרים בעיר לאחר שהשרים אישרו בישיבת ממשלה תקנות חירום שנכנסו לתוקף מיידי, המאפשרות לאסור על כניסה לערים מסוימות או יציאה מהן. ברקע שיעורי התחלואה הגבוהים בקורונה במגזר החרדי. עוד הוחלט על חובת בידוד של 14 יום לחוזרים מחו"ל

צילום: ערץ כנסת, טל עוז משרד הביטחון, עריכה: אביחי

המשטרה סגרה הבוקר (שישי) בשעה ב-7:00 את בני ברק לכל מי שמלא מתגורר בה כשעשרות מחסומים ואלף לוחמי מג"ב הוצבו בכניסה וביציאה מהעיר. מהמשטרה נמסר כי "עשרות מחסומי דרכים בכל הכניסות והיציאות של העיר. כוחות משטרה רבים בהקיף העולה על 1,000 שוטרים. עם רחפנים ותצפיות לשליטה ואיתור חריגים". עוד הובהר כי תושבי העיר לא יורשו לצאת את העיר למעט במקרים מיוחדים ספקי מזון שיטור ורפואה יוכלו להכנס בהתאם לצורך".

הממשלה אישרה היום (חמישי) בישיבת ממשלה טלפונית את תקנות החירום החדשות, הכוללות הגבלות נוספות על העיר בני ברק. השרים אישרו את ההגבלות על כניסה ויציאה מהעיר לצרכים חיוניים בלבד - ולפי שעה אין כוונה להטיל סגר מלא על העיר.

לפי התקנות החדשות, אזור העיר בני ברק הוכרז כ"אזור מוגבל" בעקבות התפשטות המגיפה. ההכרזה על אזור מוגבל לא תעלה על 7 ימים, והממשלה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של 5 ימים בכל פעם, עד ל-21 יום בסך הכול. באישור הוועדה לענייני קורונה, הממשלה תורשה להאריך את המצב באזור לתקופות נוספות.

הכרזת הממשלה מגבילה עוד את התנועה בתוך העיר, וקובעת כי אדם המתגורר באזור המוגבל לא יוכל לצאת ממנו, אלא לצורך קבלת טיפול רפואי חיוני שלא ניתן לקבלו באזור המוגבל או הליך משפטי שמחייב את נוכחותו של אותו אדם. עוד מוחרגים מההגבלה חיילים, או אנשי צוות רפואי שיוצאים במסגרת תפקידם. בנוסף לכך, יורשו אנשים לצאת להלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה ולצורך העברת קטין שהוריו חיים בנפרד אל הורה המתגורר מחוץ לאותו אזור.

שוטרים בודקים תושבים בכניסה לבני ברק 2 באפריך 2020. ראובן קסטרו
העיר תוכרז כ"אזור מוגבל". שוטרים בודקים תושבים בכניסה לבני ברק/ראובן קסטרו

לאזור המוגבל גם לא ניתן להיכנס, למעט אנשים המתגוררים באזור, או במקרים הבאים: כניסת גוף הצלה הפועל במסגרת תפקידו, עובדי רפואה באישור משרד הבריאות, עובדים סוציאליים, עובדי רווחה שהוגדרו חיוניים, עיתונאים וכן תותר כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים. ההצעה הוגשה על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שגם מופקד על ביצוע התכנית.

הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסויימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה כ"אזורים מוגבלים".

עוד בוואלה!

המחסומים טרם הוקמו, אך תושבי בני ברק נשארו בבתים

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה, לחוזרים מחו"ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר. עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו"ל, כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר. המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ונקיון. במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו"ל או אדם המצוי בבידוד, שהפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה - עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5000 שקלים.

בני ברק נמצאת במקום השני ברשימת הערים בעלות מספר החולים הגבוה ביותר, עם 900 חולים, כך שאחד מכל שבעה חולי קורונה בישראל - הוא תושב העיר. כמו כן, כל נבדק שלישי בבני ברק נמצא חיובי לנגיף. במקום הראשון נמצאת ירושלים, בה 6,211 נדבקים בנגיף. בסך הכול, ארבע מתוך עשר הערים עם מספר החולים הגבוה ביותר הן בעלות רוב או שיעור גבו של אוכלוסייה חרדית.

אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק, באפריל 2020. ראובן קסטרו
אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, אמר כי על פי הערכה, 38% מתושבי בני ברק חולים - כ-75 אלף איש. "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי העיר חולים. אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח, אחרת המצב שם ילך ויורע", אמר סער בוועדת הקורונה בכנסת.

מוקדם יותר היום, יו"ר הוועדה לטיפול במשבר הקורונה ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר כי ההערכה לכמות החולים בבני ברק מעוררת דאגה ומחייבת פעולה מיידית. "לפי עדות קופות החולים הציבור החרדי נרתע מלעבור בדיקות לפני פסח, וההחלטות לגביו בדרג הממשלתי לוקות בחסר ומושפעות משיקולים פוליטיים", כתב ח"כ שלח. "ראש הממשלה חייב להתנער מכל שיקול זר ולפעול מיידית, באופן מאסיבי וממוקד, לטיפול בבני ברק".

אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק, באפריל 2020. ראובן קסטרו
לא צפוי סגר מלא. בני ברק, היום/ראובן קסטרו

בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון נפתלי בנט גיבשו היום מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בבני ברק, לאור המשך התפשטות הקורונה. בשיחה השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, נציגי האוצר והמל"ל. הנושא אושר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הסיכום, תועבר אוכלוסיית הקשישים (מגיל 80 ומעלה) בבני ברק לבידוד במלוניות שיופעלו על ידי פיקוד העורף.

מדובר על כ-4,500 אנשים, שימופו על ידי משרד הפנים והרשות המקומית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון שקלים, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר. בנוסף הוחלט כי האוכלוסייה הבוגרת (גילאי 60-80) תישאר בבידוד ביתי הרמטי ככל האפשר, במקביל להקפדה על כללי הזהירות בקרב כלל האוכלוסייה בכל הגילאים. במקביל, יצביעו שרי הממשלה בישיבת הממשלה הטלפונית באשר להטלת מגבלות נוספות על העיר, במסגרת תקנות לשעת חירום.

(עדכון ראשון 19:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully