וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר עוד לא הוטל, אך תושבי בני ברק נשארו בבתים

ההנחיות על הגבלת הכניסה לעיר טרם התקבלו, אך התושבים סבורים שהציבור כבר התרגל למצב החדש. השיטוטים והתפילות המשותפות הופסקו, השוטרים נפרסו, ולמעט מקרים נקודתיים, המשפחות מסתגרות בבתים. כעת העירייה מנסה להתמודד עם אתגר הבידוד בעיר שהצפיפות הפכה בה לסימן היכר

צילום: ערץ כנסת, טל עוז משרד הביטחון, עריכה: אביחי

ביום שאחרי ההכרזה על הגבלת התנועה מבני ברק ואליה, רחובות העיר ריקים מאדם. אף על פי שסגר עוד לא הוטל על היציאות מהעיר, נדמה כי המסרים על חשיבות שמירת הנחיות משרד הבריאות הופנמו על ידי התושבים, גם אם מאוחר. התפילות המשותפות, ההתקהלויות האסורות והשיטוטים חסרי התכלית הופסקו, השוטרים נפרסו בשטח, והרוב נשארו בבתים.

אלו שכן יצאו עטו מסיכות ושמרו על מרחק משאר עוברי האורח. עיקר התנועה נרשמה סמוך למרכולים, שם הקפידו המבקרים לשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה, מה שהאריך את התורים עוד יותר. אחד מהתושבים סיפר כי ברחבי העיר, כבר מסתגלים למצב החדש. "רק פלג קטן וקיצוני מוציא שם רע לכולם", הוא מסביר. למרות זאת, היום פיזרו שוטרים כמה אנשים שהגיעו לבתי כנסת וניסו להתפלל, אך גורם במשטרה מיהר להבהיר שמדובר במקרים נקודתיים.

רחוב רבי עקיבא, בני ברק 2 באפריל 2020. ראובן קסטרו
הרחובות נותרו ריקים. בני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

"אנחנו ממשיכים באכיפה על פי הנחיות משרד הבריאות ופועלים בנחישות", אמר סגן-ניצב עופר דרור, מפקד כוח המשימה בעיר. מי שלא עובד חיוני ומסתובב בחוץ מקבל דוח. מרבית התושבים מצייתים להנחיות. ברגע שנקבל הנחיות חדשות לסגר בבני ברק נפעל לפיהן".

מחלונות הבתים נשמעים הילדים משחקים, ובין לבין גם האימהות שמנסות להשליט סדר חרף הקושי. הן לא אשמות. הצפיפות היא אחד מסימני ההיכר של המגזר החרדי בכלל ובבני ברק בפרט, והמשפחות מרובות הילדים נדרשות כעת להתמודד עם מציאות חדשה.

הצפיפות כאן היא מכשול משמעותי לבלימת הנגיף במגזר החרדי. עד כה, החולים נאלצו לשהות יחד עם בני משפחותיהם בבתים, ללא בידוד אמיתי - מה שהעלה והעצים עוד יותר את שיעור ההדבקה במגזר.

עוד בוואלה!

אחד מכל שבעה חולי קורונה בישראל - תושב בני ברק

לכתבה המלאה
שוטרים בודקים תושבים בכניסה לבני ברק 2 באפריך 2020. ראובן קסטרו
בני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

בעוד השוטרים בשטח ממתינים להנחיות הגורמים המוסמכים שעובדים על התקנות בנושא הגבלת הכניסה והיציאה מהעיר, בעירייה מנסים להיאבק באופן עצמאי בהתעצמות התחלואה.

אלוף (במיל) רוני נומה, שעומד כעת ברא מטה המאבק בקורונה מטעם העירייה, הכריז כי המוקד העירוני התגייס לסיוע לחולים המבקשים להתפנות מהעיר לבתי חולים ולמלוניות. הוא קרא לתושבים לחייג למוקד (106) שיתאם עבורו את המעבר מול הגורמים הרלוונטיים. נכון לשעות הבוקר, מאה תושבים הועברו למלוניות המיועדות למבודדי הקורונה.

אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק, באפריל 2020. ראובן קסטרו
מסיכות ושמירת מרחק. בני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

בצל המשבר, העירייה הקימה חמ"ל מיוחד שירכז את הטיפול בנגיף. נומה אירח בו הבוקר את שר הביטחון נפתלי בנט, שביקש לעקוב מקרוב אחר הפעולות. הוא שוחח עם ראש העיר אברהם רובינשטיין השוהה בבידוד, וכן עם שר הפנים אריה דרעי, שהופקד אף הוא על סוגיית בלימת ההתפרצות בעיר.

שר הביטחון, נפתלי בנט במהלך ביקורו בבני ברק 2 באפריל 2020. טל עוז / משרד הביטחון, אתר רשמי
ביקר בחמ"ל המיוחד. בנט/אתר רשמי, טל עוז / משרד הביטחון

"תושבי בני ברק מתנהלים למופת", אמר בנט במהלך הביקור, והבטיח שצה"ל יעניק את כל התמיכה לתושבים. "המצב בבני ברק מורכב, אך לשמחתי אנחנו רואים היענות גדולה של התושבים להישמע להנחיות", הוסיף. "בני ברק שונה במאפייניה ממקומות רבים אחרים: משפחות מרובות ילדים בדירות קטנות, אוכלוסייה צעירה מהרגיל, היקף נמוך באופן יחסי של אוכלוסייה מבוגרת, ניתוק מהאינטרנט, וככל הנראה היקף גבוה יחסית של תחלואה בקורונה", הסביר בנט. "כולנו יחד נירתם למאמץ שיותאם לצרכים. יחד, ננצח את הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully