וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל נכנס לבית אבות לפני חודשיים ומת מקורונה: "היה צריך להיבדק בהתחלה"

2.4.2020 / 15:53

מיכאל ג'קסון הוא הדייר השלישי בבית האבות משען בבאר שבע שמת לאחר שנדבק בנגיף. הבדיקה הראשונה שנערכה לו אבדה, התוצאה החיובית של הבדיקה החוזרת הגיעה רק אחרי מותו. בני משפחתו: "אם היו מבודדים אותם בזמן - יכול להיות שזה לא היה קורה"

צילום: יניר יגנה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מיכאל ג'קסון, שמת היום (חמישי) לאחר שנדבק בנגיף הקורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, נכנס רק לפני שבועות אחדים לבית האבות משען בבאר שבע והוא הדייר השלישי במסוד שמת מהנגיף. לדברי בני משפחתו, ג'קסון בן ה-87 היה שותפו לשולחן של אברהם ארושס, הדייר הראשון במוסד לדיור מוגן שמת. הדיירת השנייה היא קשישה כבת 98, שסבלה אף היא ממחלות רקע ומתה גם כן בבית החולים.

עשרה דיירים נוספים במוסד אובחנו כחולים, זאת בנוסף לאנשי צוות רבים. 37 מבין הדיירים ואנשי העסק נדבקו בנגיף בסך הכל. "אנחנו חסרים אונים, גם מול ציבור המטופלים וגם מול המשפחות. הדרישה שלנו ממשרד הבריאות להעביר אותם לטיפול במרכז ייעודי לחולי קורונה, לא נתקבלה", אמר מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן".

מיכאל ג׳קסון בן ה- 87 שמת מנגיף הקורונה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
השלישי מבין דיירי "משען" שמת מקורונה. מיכאל ג'קסון/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

ילדיו של ג'קסון טוענים כי לאחר שארושס חלה, הוא הועבר לשולחן לאכול לבד - אך לא בודד. הם סבורים כי כך כנראה נדבק אביהם. במהלך הימים האחרונים הם נאבקו כדי שיקבל בדיקת קורונה. בסופו של דבר הוא נבדק, אולם משרד הבריאות איבד את הבדיקה. אתמול הוא נבדק שוב, והתוצאה החיובית הגיעה רק לאחר מותו של ג'קסון.

עוד בוואלה!

לאחר מותם של שני דיירים: בדיקות קורונה נערכו לכל דיירי משען בב"ש

לכתבה המלאה

"לפני שישה שבועות הוא נהיה דייר במשען. כבר כמה ימים הוא היה מנוזל ומצונן ועייף, אף אחד לא בדק אותו בהתחלה, ואתמול הוא היה עם חום גבוה", מספר דוקטור יריב פרוכטר, שהיה נשוי לביתו של ג'קסון. "הם לא בדקו למרות שידעו ולא הכניסו אותו לבידוד. הם היו צריכים לבדוק אותו כבר מתחילת האירוע, מאז החולה הראשון, לא נתנו להם טיפול תומך כמו שצריך. הוא הגיע במצב אנוש לבית החולים. אם היו מבודדים אותם בזמן יכול להיות שזה לא היה קורה".

בעקבות הידבקותם של הדיירים, צוותי מד"א ערך אתמול בדיקות לקורונה לכל דיירי המקום וכן לאנשי הצוות. "המצב לא טוב, כל עוד לא יעשו בדיקות לדיירים, לראות את כל הקטסטרופה, זה לא ייעצר", אמרה אתמול מלי אביעוז, שאביה נמצא עדיין בבית האבות, "הם רוצים קודם כל תסמינים, אבל אם יש תסמינים בגיל הזה - זה גזר דין מוות. אני כועסת על כל העולם, אני זועקת, כולם מפילים על כולם ואף אחד לא יודע שום דבר. אני בפחד אלוהים. עשו לאבא שלי בדיקה רק בגלל שנלחמתי בשבילו, יש כאלה דיירים שאף אחד לא נלחם עבורם". אמרה מלי.

(עדכון ראשון: 13:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully