וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 חולי קורונה בבית אבות בבאר שבע; קרובי הדיירים מוחים: "לבדוק את כולם"

29.3.2020 / 12:04

בני משפחותיהם של השוהים בבית האבות "משען" בבאר שבע מפגינים מול המוסד בדרישה שמשרד הבריאות יבדוק את כולם לקורונה. זאת, לאחר מותו של אברהם ארושס והידבקותם של 11 דיירים נוספים בנגיף. "נהפוך לירושלים 2, אף אחד לא נתן לנו תשובות"

צילום: יניר יגנה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בני משפחותיהם של הדיירים בבית האבות "משען" בבאר שבע מפגינים היום (ראשון) בדרישה שמשרד הבריאות יבדוק את כל השוהים במוסד, לאחר שאחד מהם מת מנגיף הקורונה. הדייר שמת, אברהם ארושס בן ה-93, הפך לקורבן התשיעי של הנגיף בישראל ביום שישי האחרון בבית החולים סורוקה שבעיר, בו אושפז לאחר שאובחן כחיובי לנגיף.

עד כה, מבין 17 בדיקות שנערכו במוסד, נמצא ש-11 נדבקו בנגיף, בנוסף לארושס: חמישה אנשי צוות ושישה דיירים. ארבעה דיירים מהמחלקה הסיעודית במוסד מאושפזים בסורוקה, ושניים נוספים נדבקו בנגיף אך לא גילו תסמינים.

הבוקר, קרובי הדיירים הגיעו לכניסה לבית האבות כדי למחות. "רוצים להפוך אותנו ל'ירושלים 2'. אף אחד לא אומר לנו כלום. פשוט לא מובן. יש עוד חולות ואף אחד לא נותן לנו תשובות", האשים מוריס ממן, שאמו גרה בדיור המוגן.

מלי אביעוז, שגם אמה שוהה בבית האבות, הוסיפה לדבריו כי "הם יחליטו מי יחיה ומי ימות. צריכים לעשות בדיקות לכולם, לא ייתכן שיעשו רק לחלק. הם כולם הסתובבו פה, אבל אף אחד לא בדק את כולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחליטים מי יחיה ומי ימות". ההפגנה מול בית האבות, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון לעכשיו, מניין הקורבנות מהנגיף בישראל עומד על 13, בעוד ש-3,865 נדבקו בסך הכול, מתוכם 66 במצב קשה. אתי ארושס סיפרה כי אביה התגורר עם אמה בדיור המוגן, ולמרות גילו ומחלות הרקע שמהן סבל, הוא היה צלול לחלוטין. "הוא היה במחלקה הסיעודית, אבל הוא היה צלול לחלוטין, פשוט הגוף בגד בו והוא התחיל להיות במצב שהוא צריך להיות בטיפול אז הם החליטו לעבור לדיור מוגן".

את ההודעה הקשה על הידבקותו של ארושס בקורונה בישרה המשפחה לבית האבות. לדברי הבת, "אנחנו לא יודעים עם מי הוא נפגש חוץ מאימא שלי בימים האחרונים, הם היו בסגר מוחלט. אבל לא נעשו בדיקות, זאת אומרת שאנשים עובדים, באים ויוצאים ומאחר שכולנו יודעים שאת הקורונה ניתן להעביר בלי סימפטומים, אז אנחנו לא יודעים איך הוא קיבל את זה. אסור היה לנו להיכנס, גם לא לאנשים מקרבה ראשונה ולא נכנסתי. אני כל הזמן שאלתי: אבל מה עם צוות העובדים, המטפלות, אנשים ללא מסיכות ללא כפפות, זה אנשים בקו האש מה שנקרא, איך שומרים עליהם?".

עוד בוואלה!

"היה בסגר מוחלט, לא יודעים ממי נדבק": אברהם הוא הקורבן התשיעי מקורונה

לכתבה המלאה
אברהם ארושס שמת מקורונה בגיל 93. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
הקורבן התשיעי של הקורונה בארץ. אברהם ארושס/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

זהו לא המוסד היחיד שבו נגיף הקורונה גבה קורבנות. על המתים הישראליים נמנים גם שניים מדיירי בית האבות "נופים" בירושלים, משה אורנשטיין ואריה אבן. בסך הכול, חמישה אנשי צוות ושלושה דיירים נדבקו במוסד. בעקבות זאת, בני המשפחות מתחו ביקורת קשה על משרד הבריאות. אורית חן, אחת מבנותיו של אורנשטיין, טענה כי "לא קיבלו מיגון, ולא קיבלו בדיקות. אף אחד לא נכנס כדי לטפל מערכתית. חלק מהצוות נכנס לבידוד, וכל המערך הדיור ממשיך להתנהל כצוות חלקי. וחשבו שבזה פתרו את הטיפול".

(עדכון ראשון: 09:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully