וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחם במלחמות ישראל ומת לבד": משה בן ה-87 מת מנגיף הקורונה

משה אורנשטיין הוא הדייר השני בבית האבות "נופים" בירושלים שהלך לעולמו לאחר שנדבק. בתו תיארה ניצול שואה שנפרד מהעולם כ"שכל מה שהיה לו זה מגע יד כפפה ופנים עם מסיכות", ומתחה ביקורת על משרד הבריאות: "הוא סבל מתסמינים במשך שבועיים, ורק בשבת נעשתה לו בדיקה"

בווידאו: כינוס ראשון של ועדת הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביחי ברוך

משה אורנשטיין הלך אמש (שלישי) לעולמו בגיל 87, והוא קורבן הקורונה השלישי בישראל. הוא ניצול שואה, שהתגורר בבית האבות "נופים" בירושלים, שם דר גם אריה אבן שמת אף הוא לאחר שנדבק בנגיף. אורנשטיין הותיר אחריו שתי בנות, שבעה נכדים וארבעה נינים. "הוא עלה לארץ באקסודוס, לחם במלחמות ישראל ומת לבד", אמרה היום בתו אורית חן, ומתחה ביקורת קשה על משרד הבריאות.

חן סיפרה כי אביה סבל מתסמינים כבר בתחילת החודש, אך לא הסכימו לבדוק אותו עד שבת האחרונה. "הוא היה במחלקה הסיעודית בדיור המוגן, וסבל מתסמינים נשימתיים ועליית חום מ-5 במרץ. הוא טופל במחלקה הסיעודית כחולה במחלת ריאות. במשך שבועיים טופל באנטיביוטיקה כאשר כבר ב-10 במרץ אובחנה העובדת הסוציאלית כחולת קורונה", אך לדבריה גם אז לא נעשו ולדיירים נוספים שהיו חולים בדיקות.

משה אורנשטיין, התגורר בדיור מוגן מגדל נופים בירושלים, נפטר מקורונה. באדיבות המשפחה
ניצול שואה שהותיר אחריו שתי בנות, שבעה נכדים וארבעה נינים. אורנשטיין/באדיבות המשפחה

רק בשבת האחרונה, ב-21 במרץ, נעשתה בדיקה לאביה ולמחרת הוא אובחן כחיובי. "מנהל בית האבות התראיין ואמר כמה פעמים שקצרה ידם לטפל במשבר בדיור המוגן וביקשו סיוע ממשרד הבריאות ולא נענו", סיפרה חן. "לא קיבלו מיגון, ולא קיבלו בדיקות. אף אחד לא נכנס כדי לטפל מערכתית. חלק מהצוות נכנס לבידוד, וכל המערך הדיור ממשיך להתנהל כצוות חלקי. וחשבו שבזה פתרו את הטיפול. אבל אדון אבן זכרונו לברכה היה נפטר ראשון מהמגיפה. ועוד מטפלת במצב קשה בבית החולים. מאבי רק ב-21 במרץ נלקחה בדיקת קורונה והוא ועוד מטופלת הובאו כחולים מאומתים".

היא הוסיפה כי ביום ראשון נבדקו דיירים נוספים במחלקה הסיעודית ואובחנו כחולים. "משרד הבריאות מטיל על כתפי הדיור המוגן את הטיפול בהם. לא יכול להיות שמשרד הבריאות ישאיר ככה את הדיירים האלה שהם אוכלוסייה פגיעה. אין להן אמצעי מיגון ולא מכונות הנשמה. לא יכולה להיות שהמדינה מסירה את האחריות מהם. אבי כבר שילם את המחיר".

עוד בוואלה!

בתוקף מ-17:00 למשך שבוע: תקנות החירום החדשות להגבלת התנועה

לכתבה המלאה
בית אבות מגדל נופים ירושלים, 17 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא יכול להיות שמשרד הבריאות ישאיר ככה את הדיירים האלה". בית האבות "נופים"/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, היא תיארה את הקושי שהוא הלך לעולמו לבד. "הצער הגדול הוא שהוא נפטר כשהבנות שלו לא איתו והנכדים לא לידו. הוא לא יכול לראות אותנו וכל מה שהיה לו זה מגע יד כפפה ופנים עם מסיכות. ככה מתים היום קשישים, זה המחיר הכי גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully