וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן שלישי מקורונה: בן 87 עם מחלות רקע שאושפז בהדסה

קשיש בן 87, הסובל ממחלות רקע הכוללות סוכרת ודמנציה, מת בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנדבק בנגיף. מדובר בדייר נוסף מבית האבות "נופים", שבו התגורר גם הקורבן הראשון של הקורונה בישראל - אריה אבן. מוקדם יותר, הלכה לעולמה חולת קורונה בת 67 מבת ים

צילום: משטרת ישראל, דובר צה"ל, בית החולים שערי צדק עריכה: אסף דרורי

מגיפת הקורונה - כל העדכונים:

  • קשיש בן 87 שסבל ממחלות רקע מת בבית החולים הדסה עין כרם
  • החולה היה דייר בבית האבות "נופים", שבו התגורר גם הקורבן הראשון של הנגיף
  • מניין קורבנות הקורונה בארץ עלה לשלושה, לאחר מותה של בת 67 מבת ים

חולה שלישי בנגיף הקורונה, קשיש בן 87, מת היום (שלישי) בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הוא סובל ממחלות רקע שונות, לרבות סוכרת, דמנציה ואף אירוע מוחי שעבר. החולה פונה לבית החולים עם מצוקה נשימתית משמעותית, אחרי שכבר נדבק בנגיף, ומאז חלה הידרדרות נשימתית נוספת ומהירה שהובילה למותו.

החולה שמת היה דייר בבית האבות "נופים", שממנו מגיע גם הקורבן הראשון של הקורונה בארץ. בבית החולים אמרו כי "המטופל הובא להדסה מבית אבות בו התגורר בתחילת השבוע, כשהוא כבר מאובחן עם הנגיף ואינו חש בטוב מזה זמן. לצערינו, מצבו כאמור התדרדר במהירות, וצוות בית החולים עדכן את משפחתו כל העת. צוותי הדסה עשו כל שביכולתם על מנת להקל על סבלו, ומוסרים תנחומיהם הכנים למשפחה".

צוות רפואה מפנה אישה שפיתחה תסמינים לנגיף הקורנה לשערי צדק 27 בינואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
צוות מפנה אישה שפיתחה תסמינים לנגיף הקורונה לבית החולים שערי צדק/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בסוף השבוע מת אריה אבן, קשיש בן 88 מירושלים, שנדבק בנגיף והיה דייר באותו בית אבות. אבן, תושב ירושלים, הותיר אחריו ארבעה ילדים, 18 נכדים ונין אחד. בנוסף לשני המתים, יש עוד שתי דיירות ושישה אנשי צוות חלו אף הם בנגיף. מדובר בבית דיור מוגן למבוגרים עצמאים, ומתגוררים בו כ-170 דיירים, שממוצע גילאיהם הוא 80.

עם מותו של הדייר הנוסף בבית האבות, עלה מניין קורבנות הקורונה בישראל לשלושה, לצד 1,656 נדבקים, ש-49 מהם כבר החלימו ושוחררו מבית החולים. מוקדם יותר היום, מתה מלכה קבע, בת 67 מבת ים, שסבלה ממחלת רקע קשה ונדבקה אף היא בקורונה.

עוד בוואלה!

8 עובדים בהדסה אובחנו בקורונה לאחר שהוחלט לבדוק את אנשי הצוות

לכתבה המלאה
דיור מוגן מגדל נופים, ירושלים, 21 במרץ 2020. רוני כנפו
שני דיירים מתו לאחר שנדבקו בקורונה. בית האבות "נופים" בירושלים/רוני כנפו

קבע שהתה בטיפול הנמרץ הכללי במצב קשה, עד שלבסוף הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. מבית החולים וולפסון נמסר כי "צוות הטיפול הנמרץ שלנו נלחם על חייה במסירות רבה, אך מצבה הידרדר, ולמרות טיפול אינטנסיבי היא נפטרה. אנו משתתפים בצערה של המשפחה. נמסרה להם הודעה בנושא וצוותי העבודה הסוציאלית שלנו בקשר עמם".

נכדה של מלכה ספד לה בפייסבוק וכתב: "סבתא שלי, סבתא יקרה שלי, אני לא יכול לתאר את כמות הכאב ואת כמות הדמעות שיש לי עכשיו. אני לא מאמין שאני כותב את זה עלייך בכלל. היית אישה חזקה, הלביאה של המשפחה, היית הכול בשבילנו. נלחמת עד הרגע האחרון שלך. אני אוהב אותך. גידלת אותי, האכלת, אותי, גרתי אצלך את היית הוכל בשבילי. הראית לי מה זו אישה לוחמת. דוגמה אישית לכל בן אדם באשר הוא. עכשיו אנחנו נהיה חזקים בשבילך".

מלכה קבע מבת ים, נפטרה מקורונה. פייסבוק, צילום מסך
"אישה לוחמת". מלכה קבע/צילום מסך, פייסבוק

לטענת הנכד, מלכה נדבקה בנגיף משום שעזרה לאדם זקן לקום מהמיטה בבית החולים, שבו אושפז סבו. "מה לא עשית בשביל אחרים?" כתב. "אני אוהב אותך כל כך וזה לא נקלט לי בשום צורה שהלכת ככה. אם רק הייתי יכול לחבק אותך פעם אחת אחרונה. אני רציתי לצאת מהבידוד ולבוא אלייך לבית חולים ולהיפרד ממך, אבל לא נתנו לי. למה העולם כזה אכזר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully