וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אמצעי מיגון: הובא למנוחות הקורבן הראשון של הקורונה בישראל

הלווייתו של אריה אבן בן ה-88, שמת בבית החולים שערי צדק לאחר שנדבק בנגיף, התקיימה בהר המנוחות בירושלים. ההכנות נערכו בבית הלוויות שמגר, ועובדי חברה קדישא לבשו חליפות מגן. "כולנו תקווה שזאת תהיה הלוויה האחרונה של חולה קורונה בארץ"

"אדם נחמד ופעיל"-בבית האבות שבו נדבק הקשיש שמת מקורונה נפרדים מחברם/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

אריה אבן, הקורבן הראשון של נגיף הקורונה בישראל, הובא למנוחות הלילה (ראשון) בהר המנוחות בירושלים. אבן, בן 88, מת במהלך סוף השבוע בבית החולים שערי צדק בעיר, שבו אושפז מאז הידבקותו בווירוס, אחרי שבמהלך השבוע האחרון חלה הידרדרות במצבו.

הוראות משרד הבריאות מגדירות חלוקה למחוזות באחריות על נושא הקבורה, כך שבית ההלוויות שמגר הוא האחראי על המתים במחוז ירושלים, ושם נערכו ההכנות. בבית ההלוויות פועל אגף נפרד במתוכנת חירום לטיפול במתים נשאי קורונה, ואגף כללי שבו מטופלים שאר המתים. בהתאם לכך, עובדי חברה קדישא יצאו להלוויה כשהם לבושים בחליפות מגן.

אריה אבן, בן ה-88 מבית האבות "נופים" שבירושלים, קורבן נגיף הקורונה הראשון בישראל.21 במרץ 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
הותיר אחריו ארבעה ילדים, 18 נכדים ונין אחד. אריה אבן/אתר רשמי, אתר רשמי

יצחק גלבשטיין, מנכ"ל חברה קדישא הראשית והכללית פרושים ירושלים, הממונה מטעם המדינה על כל הקבורה בחירום באזור ירושלים, אמר אמש כי "העובדים המסורים יוצאים להלוויה תוך כדי הקפדה יתרה על כל אמצעי התמגנות הנדרשים. כולנו תקווה שזאת תהיה הלוויה האחרונה של נפטר קורונה בארץ בכלל ובירושלים בפרט".

מנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים, יצחק גלבשטיין, הסביר כי "על פי ההנחיות הוחלט להכשיר את הקמתו של אגף נפרד ומבודד מבית הלוויות שאליו יובאו הנפטרים שיש חשש לגביהם כי הם נשאים של הנגיף. באגף הנפרד יהיה חדר טהרה וחדר קירור נפרד. שאר האגפים בבית הלוויות ימשיכו לפעול כרגיל בהתאם להנחיות משרד הבריאות לכלל האוכלוסיה".

עוד בוואלה!

התפשטות נגיף הקורונה: שני נדבקים ראשונים ברצועת עזה

לכתבה המלאה
הלויותו של אריה אבן בירושלים שנפטר מנגיף הקורונה, 22 במרץ 2020. גחש״א ״קהילת ירושלים״, אתר רשמי
עם אמצעי מיגון. אריה אבן מובא למנוחות, הלילה/אתר רשמי, גחש״א ״קהילת ירושלים״

אבן, תושב ירושלים, הותיר אחריו ארבעה ילדים, 18 נכדים ונין אחד, והיה דייר בבית האבות "נופים" בעיר. שכניו לבית הדיור המוגן סיפרו על אדם פעיל שהיה מסתובב בבניין ומוכר על ידי יתר הדיירים. "הוא היה איש ירושלמי נחמד שחי את חייו עם משפחה וילדים", סיפר צביקה לוי, דייר ומנהל מועצת הדיירים.

משפחתו של אבן, ניצול שואה שעלה מהונגריה בשנת 1949, סיפרה כי "הוא הקים כאן את משפחתו". לדבריהם, "צר לנו על כך שהעביר את ימיו ורגעיו האחרונים כאשר בני משפחתו מנועים מלהיות לצידו. אנו מודים לצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק על טיפול מסור, אנושיות ואמפתיה".

יעקב אבן, בנו של אריה, סיפר על ההידרדרות במצבו של אביו שחלה בשבוע וחצי האחרונים. "יומיים לפני יום שבת שעבר הוא דיבר קצת על מיחושים וחום שעלה וירד. הוא לקח אקמול וירד לו החום, וזה הרגיע את הדברים. הוא היה צלול לחלוטין, אז לא הייתה שום סיבה לפקפק", שיתף הבן. "בשבת אחר הצהריים הוא הרגיש פתאום ממש לא טוב והחום עלה. הוא הרגיש מאוד חלש, והזמנו אמבולנס שלקח אותו לשערי צדק. בהתחלה קיבלנו תשובה שהוא נמצא שלילי לקורונה, אך למחרת הוא כבר נמצא חיובי".

הלויותו של אריה אבן בירושלים שנפטר מנגיף הקורונה, 22 במרץ 2020. גחש״א ״קהילת ירושלים״, אתר רשמי
אריה אבן מובא למנוחות, הלילה/אתר רשמי, גחש״א ״קהילת ירושלים״

ביומיים הראשונים לאשפוזו, המשפחה הצליחה לתקשר עם אריה אבן בשיחות טלפון, אך לאחר מכן חלה הידרדרות ובני המשפחה התקשו להתמודד עם העובדה שאינם יכולים לבקרו. "לקח לנו זמן להבין שאנחנו לא יכולים להיות איתו, וגם לו היה מאוד קשה שאי אפשר להגיע אליו", סיפר הבן יעקב. "הצלחנו ליצור קשר באמצעות טלפונים, לפעמים הוא היה יותר תקשורתי ולפעמים פחות. עם הזמן היכולת שלו הלכה ופחתה, וזה מה שהקשה עלינו".

עד כה, נדבקו 883 בני אדם בנגיף הקורונה בישראל, בהם 19 המאושפזים בבית החולים שערי צדק. מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופ' עופר מרין, מסר כי "אנו משתתפים בצערה של משפחת אבן. זכינו להכיר את אריה ומשפחתו בשבוע האחרון וגילינו איש חזק ומרשים, עם סיפור חיים מרתק שגידל משפחה לתפארת. הצוות הרפואי במחלקת כתר טיפל באריה במסירות גדולה לאורך כל ימי האשפוז ועמד בקשר רציף עם המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully