וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: מניין הנדבקים בישראל עלה ל-1,071, נבחנת הארכת שעון החורף

בועז אפרת, דנה ירקצי, יקי אדמקר, דניאל דולב, מאיה הורודניצ'אנו, אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי גבאי,

22.3.2020 / 21:06

מספר החולים בארץ חצה את רף האלף, בהם 18 במצב קשה. דרעי הודיע על קידום חקיקה לדחיית שעון הקיץ בחודש. הר הבית נסגר לעליית מתפללים כדי למנוע הדבקה בנגיף. מרקל נכנסה לבידוד לאחר שפגשה חולה, מספר המתים בצרפת עלה ל-647. עדכונים שוטפים

אתר רשמי

מספר החולים בנגיף הקורונה בישראל חצה לראשונה את רף האלף, ועלה היום (ראשון) ל-1,071 בני אדם. בין הנדבקים חולה בת 91 במצב אנוש, 18 במצב קשה, 30 במצב בינוני, והיתר במצב קל. בבית החולים שערי צדק הודיעו כי פג בן חודשיים, שנולד במשקל נמוך עם סיבוכים קשים, נדבק בנגיף, לאחר שעובדת שחלתה בקורונה ביצעה משמרת ביחידת הפגים. במהלך הלילה הובא למנוחות הקורבן הראשון מנגיף הקורונה בישראל, אריה אבן בן ה-88 מירושלים. עד כה החלימו 37 מהחולים בישראל, ושוחררו לביתם.

במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני מסר על שני מקרים ראשונים של הידבקות בקורונה ברצועת עזה, בעוד הרשות הפלסטינית הטילה סגר למשך 14 ימים.

נגיף הקורונה ממשיך את התפשטותו המואצת ברחבי העולם, עם מעל ל-300 אלף נדבקים עד כה. בסין עומד מניין הקורבנות על 3,255 בני אדם, באיטליה על 5,476 ובספרד על 1,720 בני אדם. ראש ממשלת איטליה הורה לסגור את כל בתי העסק הלא חיוניים ולהשאיר את אלה המהווים חלק משרשרת האספקה במהלך המשבר. בקוריאה הצפונית דווח כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע למנהיג קים ג'ונג און סיוע במאבק נגד התפשטות הנגיף במדינה. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נשלחה לבידוד ביתי לאחר שבאה במגע עם רופא שנמצא כנשא קורונה. סנאטור רפובליקני ראשון אובחן עם הווירוס.

משרד הבריאות השיק אפליקציה לבדיקת שהייה בקרבת חולי הקורונה, המבוססת על איכון שב"כ. במקביל, המשרד ממשיך לפרסם מסלולים נוספים של חולי הקורונה בישראל. לרשימת המקומות המלאה לחצו כאן.

טיהור בתי חולים בצפון , 22.3.2020. דוברות כב"ה
חיטוי בתי חולים בצפון הארץ, היום/דוברות כב"ה

23:21 - ארה"ב: המפיק לשעבר ויינשטיין אובחן כחולה בנגיף

המפיק לשעבר הארווי ויינשטיין, שמרצה עונש של 23 שנות מאסר בגין אונס ותקיפה מינית, אובחן כחולה בנגיף הקורונה. גורמים רשמים מסרו כי ויינשטיין בן ה-68 מוחזק בבידוד בכלא במערב ניו יורק.

21:06 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-1,071

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל חצה לראשונה את רף האלף ועלה ל-1,071, בהם 18 במצב קשה. 30 חולים נוספים מאושפזים באורח בינוני והיתר במצב קל.

20:50 - צרפת: מניין הקורבנות מנגיף הקורונה עלה ל-674

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בצרפת עלה ב-112 מקרי מוות חדשים - כך מסרו משרד הבריאות במדינה. עם מקרי המוות החדשים, מניין הקורבנות עלה ל-674 בני אדם. עוד נמסר כי מניין החולים במדינה עלה ל-16,018.

20:20 - היועמ"ש אישר את הארכת שעון החורף

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר עקרונית את הארכת שעון החורף בחודש נוסף, עד 1 במאי. היועמ"ש בחן את פניית שר הפנים אריה דרעי שנומקה בצורך לצמצם תנועה שלא לצורך של אזרחים ברחובות בהתאם לתקנות החירום למאבק בהתפשטות הקורונה.

20:02 - ארה"ב: הסנאטור הרפובליקני רנד פול חלה בקורונה

הסנאטור הרפובליקני רנד פול אובחן כחולה בנגיף הקורונה, והפך לחבר הראשון בבית העליון של הקונגרס שנדבק. מלשכתו נמסר כי הוא אינו סובל מתסמינים ונבדק "כמשנה זהירות" בשל נסיעותיו האחרונות. סנאטורים נוספים נמצאים בבידוד ביתי בשבועות האחרונים, ולפחות שני חברים בבית הנבחרים נדבקו בווירוס.

19:55 - גרמניה: מרקל נכנסה לבידוד לאחר שפגשה חולה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נכנסה לבידוד לאחר שבישרו לה כי רופא שבדק אותה אובחן כחולה בנגיף הקורונה. דוברה של מרקל, סטפן זייברט, מסר כי המידע נודע למרקל זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים בהודעה על צעדים חדשים למניעת התפשטות הנגיף.

פעילות חיטוי בראשון לציון לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 22 במרץ 2020. דוברות עיריית ראשון לציון, אתר רשמי
פעילות חיטוי בראשון לציון לצורך התגוננות מנגיף הקורונה/אתר רשמי, דוברות עיריית ראשון לציון

19:30 - השר דרעי: נקדם חקיקה לדחיית מועד שעון הקיץ ל-1 במאי

שר הפנים אריה דרעי אמר כי הממשלה תחוקק תקנות שעת חירום כדי לדחות את תחילת מועד שעון הקיץ ל-1 במאי, זאת כדי לגרום לפחות אנשים להסתובב בחוץ כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. "יזמתי לפני מספר ימים את דחיית שעון הקיץ כדי למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור נוספות, מחוץ לבית" הסביר השר דרעי. "נמצאים כעת בתהליכים מול משרד המשפטים כדי לאפשר הגשת תקנות שעת חרום לאישור הממשלה".

19:22 - ירדן קראה למתפללים לא להגיע לאל-אקצא בשל הקורונה

הרשויות בירדן קראו למתפללים שלא להגיע החל ממחר בבוקר לתפילות במסגד אל-אקצא שבהר הבית. עוד נמסר כי עבודת אנשי הווקף, המואזין והשומרים תימשך כרגיל.

19:17 - איטליה: 651 מקרי מוות מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה באיטליה עלה ל-5,476 בני אדם, זאת לאחר ש-651 בני אדם מתו כתוצאה מנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים עלה ב-5,560 מקרים חדשים תוך יממה ועומד על 59,138 נדבקים עד כה.

זוג עם מסיכות מגן ברחובות ניס שבצרפת בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. 22 מרץ 2020.. רויטרס
זוג עם מסיכות מגן ברחובות ניס שבצרפת בשל החשש/רויטרס

19:10 - בריטניה: מניין הקורבנות עלה ל-281 בני אדם

47 בני אדם מתו לאחר שחלו בנגיף הקורונה בבריטניה, מה שהעלה את מניין הקורבנות במדינה ל-281 בני אדם - כך מסרה הממשלה. עוד נמסר כי מניין החולים במדינה בנגיף עלה ב-665 מקרים חדשים ועומד על 5,683 בני אדם שנדבקו עד כה בנגיף.

19:00 - נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות יענו על שאלות בפייסבוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד יענו לשאלות בפייסבוק. השידור יחל בשעה 19:30 ויעסוק בשאלות סביב משבר נגיף הקורונה.

18:30 - המשטרה אישרה את פקודת המבצע לאפשרות של סגר מלא

מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן אישר את פקודת המבצע הארצית של המשטרה לפעילות מיוחדת ואכיפה במצב של הנחיית הדרג המדיני על הטלת סגר לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה. על פי ההודעה, המשטרה ערוכה להמשיך המאבק בנגיף כדי הטלת סגר מלא. עוד נכתב כי בהתאם לפקודה, המשימה העיקרית של משטרת ישראל בסיוע צה"ל ובשיתוף פעולה של הרשויות המקומיות וארגוני החירום וההצלה הינה לבצע פעולות פיקוח, מניעה ואכיפת הגבלות תנועה, שמירה על הסדר הציבורי, טיפול בארועי תגובה וביצוע פעילות חסימה בצירי התנועה.

17:12 - משרד הבריאות ישיק אפליקציה לבדיקת שהייה בקרבת חולים

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הודיע כי המשרד ישיק היום אפליקציה לבדיקת שהייה בקרבת חולי הקורונה, המבוססת על איכון שב"כ. לדברי גרוטו, האפליקציה מבוססת על ממשק ידידותי בעזרתו יוכלו אזרחים לבדוק באופן עצמאי האם נחשפו לנגיף בלי לחכות למסרון.

בנוסף לכך, גרוטו אמר כי למשרד אין נתונים על כמה חולים יש בישראל. לדבריו, המספר נע בין פי שניים ממספר החולים הידועים ועד עשרת אלפים. הוא הוסיף כי במשרד הבריאות הזמינו חצי מיליון בדיקות מהירות ויותר ממיליון מטושים.

חיטוי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, 22 במרץ 2020. דוברות כב"ה
חיטוי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים/דוברות כב"ה

16:38 - מטפלת במוסד לבעלי מוגבלות חלתה בקורונה, ושישה חוסים נדבקו

מטפלת בהוסטל לנערים עם מוגבלות שכלית בגדרה נדבקה בקורונה והדביקה שישה מטופלים שנשלחו לטיפול בבית החולים. מטפלת בהוסטל "עלה מוריה" שפועל תחת משרד העבודה והרווחה בגדרה המסייע לנערים ונערות עם מוגבלות שכלית התפתחותית נדבקה בקורונה, בעקבות כך כל 23 הדיירים נכנסו לבידוד ומשרד הבריאות ערך להם בדיקות. היום התגלה כי שישה מהדיירים שנבדקו נמצאו חיוביים, את החולים הנגועים בנגיף יפנו לבית החולים, וכל השאר ימשיכו להיות מטופלים במעון בתנאי בידוד.

גורמים סוציאליים מותחים ביקורת על הנהלים הרופפים של משרד הרווחה למניעת הדבקות הקורונה, לדבריהם ישנו מחסור חמור במיגון של הצוותים שפועלים עם האוכלוסייה המוחלשת. במקרה הנוכחי מדובר במעון שממילא נמצא בהסגר ויש לו יתרון על מוסדות אחרים לא להידבק ולמרות זאת יכולת ההדבקה במוסדות הללו היא גבוהה כי אין מיגון לעובדים.

15:32 - נתניהו: יש להגיש תכנית כלכלית להקלות במשק תוך 48 שעות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים התייעצות כלכלית בהשתתפות שרי האוצר והכלכלה, ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי ראש הממשלה והאוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה וגורמים נוספים. בדיון הנחה נתניהו כי על הצוות הכלכלי להגיש תוך 48 שעות תכנית לניהול המשק וכן חבילה מעודכנת נוספת של הקלות רחבות ומשמעותיות, בהן סיוע לעצמאים, שכירים, עסקים ומשקי בית. תכניות מסוימות מחבילת הסיוע יובאו לאישור הכנסת.

15:26 - המשטרה פתחה 126 חקירות נגד מפרי בידוד; 42 דוחות נרשמו

126 חקירות נפתחו נגד מפרי בידוד ולמעלה מ-14 אלף ביקורים נערכו למבודדי בית מאז כניסת הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה - כך נמסר היום (ראשון) מהמשטרה. עוד נמסר כי המשטרה חילקה 42 דוחות בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה, הפרת חובת בידוד, והפרת חובת דיווח למשרד הבריאות. כמו כן, הוצאו צווי סגירה ל-18 בתי עסק שהפרו את ההנחיות.

נציגי משטרת ישראל במהלך פעילות אכיפה נגד מפרי הנחיות משרד הביראות 22 במרץ 2020. דוברות משטרת ישראל
נציגי משטרת ישראל במהלך פעילות אכיפה נגד מפרי הנחיות/דוברות משטרת ישראל

15:00 - במשטרה בוחנים איסור על שימוש בגז פלפל לאכיפת הבידוד

במשטרה בוחנים את האפשרות לאסור על שוטרים בשטח להשתמש בגז פלפל לצורך אכיפת הבידוד. זאת, לאחר כניסתן לתוקף של תקנות החירום לאכיפת ההנחיות של משרד הבריאות לבלימת התפשטות הנגיף.

14:54 - פג בבית החולים שערי צדק נדבק בקורונה מאחת מהעובדות

פג בן חודשיים בבית החולים שערי צדק שבירושלים אובחן כנשא קורונה. זאת, לאחר שאחת מעובדות המרכז הרפואי, שהתגלתה כחיובית לנגיף, ככל הנראה בעקבות הדבקה בקהילה, ביצעה בשבוע שעבר משמרת ביחידת הפגים של בית החולים. הפג שנדבק נולד במצב קשה, במשקל נמוך מאוד, ועם סיבוכים קשים בשל פגות מוקדמת.

כמה אנשי צוות והורים הוכנסו לבידוד כדי למנוע כל אפשרות של מגע. "בשערי צדק מדגישים כי ננקטים כל האמצעים למיגון הצוותים ושמירה על בטיחות המטופלים בצורה המחמירה ביותר", נמסר מבית החולים.

14:46 - אוחנה הודיע על הקלות בחייבים להוצאה לפועל, יוקפאו פעולות גבייה

שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע על שורת הקלות לחייבים בהוצאה לפועל. במסגרת הצעדים, לא יינקטו בהוצאה לפועל עיקולים לרבות עיקולי בנקים ומשכורות, לא יבוצעו עיקולים בבתים ובבתי עסק, לא ייתפסו כלי רכב, לא יפונו בתי מגורים ובתי עסק, לא יופעלו צווי הבאה ומאסר לחייבים וכן לא יוטלו הגבלות על חייבים.

בנוסף לכך, בתיאום עם שר האוצר משה כחלון, השר אוחנה הנחה את המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות להקפיא את פעולות הגבייה כנגד חייבים בשל מצב החירום, למעט במקרים בודדים של מפרי בידוד. "שר המשפטים אוחנה הנחה לאכוף את תשלום הקנסות על מפרי חובת הבידוד והוראות משרד הבריאות למניעת הפצת הקורונה ללא פשרות וללא הנחות, וזאת בהתאם למדיניות הממשלה ולמען שמירה על בריאות הציבור", נמסר מטעמו.

שוק התקווה בסגירה למניעת התפשטות נגיף הקורונה, 22.3.2020. ראובן קסטרו
המשטרה פועלת לסגירת דוכנים בשוק התקווה, היום/ראובן קסטרו

14:41 - משרד החוץ פנה לביטול חובת אישורים לחוזרים לארץ מתאילנד

במסגרת המאמצים לחילוץ הישראלים בחו"ל, משרד החוץ פנה לתאילנד בבקשה לפטור את הישראלים שעוברים בבנקוק בטרנזיט מחובת אשרה ומחובת הצגת אישור רפואי לבדיקת קורונה שלילית. זאת, במטרה לפתור בעיה למטיילים רבים מהמזרח המעוניינים להגיע לארץ דרך בנקוק. במשרד הוסיפו כי מבנגקוק לארץ ניתן להגיע בטיסות של טורקיש, אירופלוט ואתיופיאן.

14:40 - מניין הנדבקים בקריית יערים עלה ל-26

תושב נוסף בקריית יערים התגלה כחולה בקורונה. בכך, עלה מניין החולים במועצה ל-26. במועצה הבהירו כי "יש לציין כי מדובר באדם שנדבק מנדבק אחר ששהה בסעודת פורים המדוברת שממנה נדבקו רוב התושבים".

14:09 - ראש הממשלה הפלסטיני הורה על סגר ברשות ל-14 יום

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה הורה על הטלת סגר בשטחי הרשות למשך 14 ימים, שבמסגרתו תיאסר היציאה מהבתים החל מהערב, בשעה 22:00. לא יתאפשר כל מעבר בין הנפות השונות בשטחי הרשות, לא יתאפשר מעבר של תושבים מהכפרים לערים פרט במקרי חירום והשבים מחו"ל יחויבו בשבועיים של בידוד ביתי. הודעתו מגיעה לאחר ש-59 פלסטינים נדבקו בנגיף עד כה, מתוכם 17 שהחלימו ושוחררו. מוקדם יותר היום, משרד הבריאות הפלסטיני עדכן על ארבעה חולים נוספים ברמאללה ובאל-בירה.

במסגרת המגבלות, יינתן אישור לפתיחת בתי מרקחת, מאפיות וחנויות ירקות, אולם בנקים יעבוד במתכונת חירום. נאסר על פועלים להגיע להתנחלויות. "נבקש מישראל לספק תנאים הומניטריים לפועלים שנשארים ללון במקומות עבודתם. בהיותה כוח כיבוש, עליה לשאת באחריות לתושבינו בירושלים ואנחנו מצידנו גם נדאג להם", אמר אשתיה. "אנו דורשים לשחרר את האסירים ובייחוד את החולים הילדים והנשים, וקוראים לערביי ישראל לא לנוע בין ישראל והשטחים". הוא גם הבטיח שלא יהיה מחסור בציוד ובאספקה לתושבים.

13:42 - כחול לבן: יו"ר כנסת נבחר על ידי רוב - וכך יהיה גם הפעם

בכחול לבן הגיבו למסר ממפלגת הליכוד, לפיו אם יבחר יו"ר כנסת חדש, המגעים לאחדות בין שתי הסיעות יפסקו. מכחול לבן נמסר כי "הניסיון של הליכוד להציב אולטימטומים ולפגוע בדמוקרטיה מראה שנתניהו רוצה לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, גם בשיאו של משבר". כחול לבן הדגישה כי "מקום המדינה, יו"ר כנסת נבחר תמיד על ידי רוב חברי הכנסת - וכך יהיה גם הפעם".

כבאים פורקים ציוד רפואי ששלחה סין בנמל התעופה בפראג, צ'כיה, 20 במרץ 2020. AP
כבאים פורקים ציוד רפואי ששלחה סין בנמל התעופה בפראג/AP

13:30 - הליכוד: אם כחול לבן ידיחו את יו"ר הכנסת - המגעים לאחדות יפסקו

מפלגת בליכוד שוב הזהירה את כחול לבן, כי אם ימשך המהלך לבחירת יו"ר כנסת חדש - יופסקו המגעים לאחדות. מהליכוד נמסר כי "הדחת יו"ר הכנסת תחסל את ממשלת האחדות ותביא בהכרח לבחירות רביעיות". בליכוד חזרו על הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לממשלת אחדות והסכם רוטציה, ומסרו כי "בזמן שראש הממשלה יכהן, תפקידי יו"ר הכנסת ושר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יהיו בידי הליכוד. תפקידי החוץ והביטחון יהיו בידי כחול לבן. בתקופת כהונתו של בני גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו".

13:25 - ספרד: 394 מתים מנגיף הקורונה בתוך יממה

394 מתו מנגיף הקורונה בספרד ביממה אחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בספרד ל-1,720. עוד נמסר כי מספר החולים במדינה עומד על 28,572 בני אדם.

12:53 - בת 91 מאושפזת בוולפסון במצב אנוש; שיפור במצבו של בן ה-45

מבית החולים וולפסון נמסר כי חולת קורונה בת 91 מאושפזת במצב אנוש בבית החולים. עוד נמסר כי חל שיפור במצבו של הגבר בן ה-45, שהוגדר כחולה קשה. נכון לעכשיו מאושפזים בוולפסון 14 חולים בנגיף הקורונה, שמונה מהם במצב קל, חולה אחד במצב בינוני, ארבעה במצב קשה, ואחת במצב אנוש.

12:42 - עיריית אשקלון תחלק מנות אוכל לקשישים בעיר

עיריית אשקלון פתחה במבצע חלוקת אוכל לקשישים בעיר, על רקע משבר הקורונה והנחיות משרד הבריאות. החלוקה תתבצע שלוש פעמים בשבוע, כאשר בכל פעם יחולקו מנות עבור יומיים. את החלוקה יבצעו עשרות עובדי עיריית אשקלון, מתנדבים וארגון "ידידים". ראש העיר, תומר גלאם, אמר כי "הערבות ההדדית באשקלון בשיאה. עשרות מתנדבים בדרך לבתי אזרחים ותיקים במטרה להעניק להם ארוחות מזינות לכל יום בתקופה הקרובה".

12:32 - עיריית חדרה פתחה 12 מסגרות לילדי הצוותים הרפואיים

עיריית חדרה החלה להפעיל 12 מסגרות לילדי הצוותים הרפואיים בבית החולים הילל יפה, בהנחיית ראש העיר, צביקה גנדלמן. המסגרות, בשם "מדי כיף", מופעלות על ידי מנהל חברה וקהילה בעיריית חדרה, מהשעה 06:30 ועד לשעה 16:00, ונערכות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

קייטנת "מדי כיף" לילדי הצוותים הרפואיים בחדרה. עיריית חדרה, אתר רשמי
פעילויות ב"מדי כיף" לילדי הצוותים הרפואיים בחדרה/אתר רשמי, עיריית חדרה

12:26 - הגנים והפארקים בראשל"צ נסגרו בשל הנחיות משרד הבריאות

עיריית ראשון לציון החלה בסגירת כלל מתקני הספורט, הגנים והפארקים ברחבי העיר. זאת, בעקבות ההנחיות להגבלת תנועה של משרד הבריאות. על פי ההחלטה כל הגנים, מתקני הספורט ובכלל זה מגרשי הספורט, מתקני הכושר מתקני המשחקים, הפארקים, הגינות והגנים בעיר יסגרו כל עוד מצב החירום יימשך. כמו כן, פקחי החברה לביטחון בעיר יפעלו למניעת כניסה או שימוש במתקנים.

12:20 - מצב החירום בבתי המשפט הוארך עד 16 באפריל

שר המשפטים, אמיר אוחנה, חתם היום (ראשון) על התקנות המאריכות את מצב החירום בבתי המשפט עד ל-16 באפריל. זאת, בשל התפשטות נגיף הקורונה. מצב החירום הוארך גם בבתי הדין לעבודה, לשכות ההוצאה לפועל, בתי הדין לערערים, בתי הדין הדרוזיים ובבתי הדין השרעיים. ההחלטה התקבלה בתיאום עם מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, ועל דעתם של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ושל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

12:15 - משרדי הממשלה קיימו שיחת תיאום עם השגרירים הזרים בישראל

משרד החוץ, יחד עם משרד הבריאות ורשות האוכלוסין וההגירה, קיימו שיחת תיאום עם השגרירים הזרים בישראל. בשיחה עודכנו השגרירים בתמונת המצב בארץ, ובדרכי ההתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. כמו כן, נבחנו דרכים להגברת שיתוף הפעולה בין המדינות במאבק המשותף בווירוס.

השוק העירוני בחדרה, 22.3.2020. שלומי גבאי
השוק העירוני בחדרה, היום/שלומי גבאי

12:09 - הורים לא ידרשו לשלם למעונות היום על ימים ללא פעילות

הורים אינם נדרשים לשלם עבור תקופה בה לא התקיימה פעילות במעונות היום והמשפחתונים שבפיקוח בשל הנחיות משרד הבריאות - כך נמסר ממשרד העבודה והרווחה. עוד נמסר כי בהתאם לחוק, יוחזר להורים תשלום יחסי בגין ימים אלה.

11:55 - איראן: 129 מתים מנגיף הקורונה בתוך יממה; 1,028 נדבקו

גורמי הבריאות באיראן הודיעו על 129 מקרי מוות נוספים מנגיף הקורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מניין הקורבנות מהווירוס במדינה ל-1,685. עוד נמסר כי מאתמול זוהו 1,028 מקרי הידבקות חדשים בנגיף, ומספר החולים באיראן עלה ל-21,638 בני אדם. על פי גורמי הבריאות, מבין סך הנדבקים, החלימו 7,913.

11:40 - מכוני רישוי יספקו שירות לנהגים במתכונת מצומצמת

מספר מצומצם של מכוני רישוי ימשיך לספק שירות לנהגים, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות - כך נמסר ממשרד הרישוי. עוד נמסר כי על הציבור להתעדכן ישירות מול מכון הרישוי בדבר שעות ואופן ההגעה.

השוק העירוני באור עקיבא, 22 במרץ 2020. שלומי גבאי
השוק העירוני באור עקיבא/שלומי גבאי

11:35 - מספר חולי הקורונה באשפוז ביתי גבוה מהמאושפזים בבתי החולים

מספר החולים בנגיף הקורונה המאושפזים במסגרות בקהילה (בבתים או במלונות) חצה בסוף השבוע את מספר המאושפזים בבתי החולים. קופת החולים מכבי מטפלת כרגע ב-231 חולים, כש-184 מתוכם מאושפזים בביתם, ו-47 בבית מלון ייעודי בתל אביב. 22 מטופלים נוספים נמצאים בתהליך קליטה לאשפוז בביתם או בבית המלון דרך קופת החולים מכבי.

11:25 - יועמ"ש הכנסת לבג"ץ: אי החלפת יו"ר תקשה על קידום מהלכים

היועמ"ש לכנסת, איל ינון, פנה לבג"ץ בנושא בחירת יו"ר כנסת חדש במקום יולי אדלשטיין, ואמר כי "מרחב שיקול הדעת הנתון ליו"ר הכנסת בנוגע לדחיית ההחלטה בבחירת יו"ר חדש צריך להיות מצומצם". לדבריו, "מצב בו יו"ר כנסת שלא נבחר מכהן רק מכוח עקרון הרציפות, עלול להוביל לתוצאה שבה הרוב הנוכחי בכנסת יתקשה לקדם מהלכים שהוא חפץ בהם". אחר הצהריים יערך דיון מאוחד בחמש עתירות נגד התנהלותו של אדלשטיין. את העתירות הגישו התנועה לאיכות השלטון, העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, עמותת "חוזה חדש", והסיעות כחול לבן והעבודה-מרצ.

11:10 - היועמ"ש: הנחיות משרד הבריאות לא מונעות מהכנסת לעבוד

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיב לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. לדבריו, ההנחיות של משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה אינן מונעות את דיוני הכנסת ואת דיוניהן של ועדות הכנסת. עוד הוסיף מנדלבליט קיימת חשיבות להקמתה של הועדה המסדרת "מוקדם ככל האפשר, על מנת להתניע את עבודת הכנסת החדשה". אחר הצהריים יערך דיון מאוחד בחמש עתירות נגד התנהלותו של אדלשטיין. את העתירות הגישו התנועה לאיכות השלטון, העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, עמותת "חוזה חדש", והסיעות כחול לבן והעבודה-מרצ.

10:45 - בשל הנחיות סותרות: בלבול בקרב רוכלים לגבי פתיחת השווקים

בעקבות כניסתן לתוקף של תקנות החירום לאכיפת הנחיות משרד הבריאות נגד נגיף הקורונה, נוצר בלבול בקרב הסוחרים והרוכלים בשווקים העירוניים ברחבי הארץ. לטענתם, הותר להם לפתוח את השווקים - אולם ההנחיות שונו במהלך הלילה. בירושלים פועלים לפי ההנחיות של משרד הבריאות, אך בעלי הדוכנים בשוק הכרמל בתל אביב סיפרו כי שוטרים הגיעו למקום ואיימו להטיל עליהם קנסות.

10:42 - צ'כיה: מספר החולים בנגיף הקורונה עלה ל-1,047

158 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה בצ'כיה - כך נמסר ממשרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בווירוס בצ'כיה ל-1,047 בני אדם. עוד נמסר כי עד כה החלימו שישה מבין סך הנדבקים.

10:40 - רומניה: קורבן ראשון מנגיף הקורונה במדינה

ממשלת רומניה הודיעה על מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה במדינה. בהודעה נמסר כי הקורבן הוא גבר בן 67, חולה סרטן סופני, שנדבק בווירוס לפני כארבעה ימים. עד כה זוהו ברומניה 367 מקרי הידבקות בנגיף.

10:35 - המשרד להגנת הסביבה: יש להימנע מהדברה בבתי מגורים

המשרד להגנת הסביבה המליץ לציבור להימנע ככל הניתן מביצוע הדברה כנגד מזיקים תברואיים בתוך בתי מגורים בתקופה הקרובה. זאת, בעקבות הנחיות משרד הבריאות לפיהן יש להישאר בבתים בשל התפשטות נגיף הקורונה. "בשל הסכנות הטמונות בתכשירי ההדברה ומכיוון שהאזרחים שוהים בבתים, יש להפחית ביצוע פעולות אלה, כדי שלא לסכנם שלא לצורך", נכתב בהודעת המשרד.

אישה פלסטינית, לובשת מסיכה כאמצעי מניעה נגד נגיף הקורונה, בתוך מכונית עם חזרתה מחו"ל, במעבר גבול רפיח בדרום רצועת עזה - ה-8 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
פלסטינית עם מסיכת מגן במעבר רפיח לאחר ששבה מחו"ל, החודש/רויטרס, רויטרס

10:06 - חמינאי: הצעת ארה"ב לסייע לאיראן במאבק בקורונה - מוזרה

המנהיג העליון באיראן, עלי חמינאי, כינה את ההצעה של ארצות הברית לסייע למדינתו במאבק בנגיף "מוזרה". לדבריו, ארצות הברית הציעה לסייע לאיראן בהתמודדות עם הקורונה מספר פעמים, ו"מלבד העובדה שיש חשד כי הווירוס נוצר על ידי האמריקנים, ההצעה שלהם מוזרה מכיוון שהם עצמם מתמודדים עם מחסור במאבקם בנגיף". חמינאי הוסיף כי "לאיראן יש את היכולת להתגבר על כל סוג של משבר, גם על התפשטות נגיף הקורונה".

09:26 - מאות ישראלים שבו בסוף השבוע מפרו

רשות האוכלוסין וההגירה עדכנה כי מאות ישראלים שבו במהלך סוף השבוע מפרו בארבעה מטוסים של חברת אל על. במקביל, נכנסו לארץ בשבועיים האחרונים 98,549 ישראלים, מתוכם 2,261 ביממה האחרונה.

09:22 - יותר מ-8,000 דורשי עבודה חדשים, שיעור האבטלה עומד על 16.5%

8,050 דורשי עבודה חדשים נרשמו באתר שירות התעסוקה החל מאתמול בשעה 18:00 ועד היום ב-6:00 בבוקר. בכך, עלה מספר המצטרפים החל מתחילת חודש מרץ ל-511,965. שיעור האבטלה עומד על 16.5%, זאת לעומת 4% לפני פרוץ משבר הקורונה.

בשירות התעסוקה ציינו כי מדובר בהאטה משמעותית נוספת במספר דורשי העבודה החדשים, זאת ככל הנראה משום שהגל הראשון של ענפי התיירות, המלונות, התעופה וההסעדה הגיע למיצוי. מהשירות נמסר כי "עוד טרם מוקדם לדעת אם נעצר כאן מכיוון שאם ייכנסו מגזרים נוספים או ענפים נוספים, ייתכנו עוד גלים גדולים של נרשמים חדשים".

שוק מחנה יהודה , 22 במרץ 2020. מאיה הורודניצ'אנו
שוק מחנה יהודה בירושלים, היום/מאיה הורודניצ'אנו

09:20 - הושג הסכם קיבוצי בין ההסתדרות הרפואית ומשרדי הממשלה

בין ההסתדרות הרפואית ומשרדי הבריאות והאוצר הושג הסכם קיבוצי מיוחד שיסדיר את מתכונת עבודתם ותגמולם של הרופאים בבתי החולים הממשלתיים, בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה. הסכם דומה צפוי להיחתם בהמשך היום עם שאר המעסיקים עבור כלל בתי החולים הציבוריים, ועבור הרופאים במרפאות קופות החולים.

09:12 - 16 חולים בצה"ל: אחד מהחולים החדשים - משרת קבע מצפון הארץ

אחד מהנדבקים החדשים, חולה 938, הוא משרת קבע בצה"ל, בן 22 מצפון הארץ. מצבו של החולה קל והוא החולה ה-16 בצה"ל.

כבאים פורקים ציוד רפואי ששלחה סין בנמל התעופה בפראג, צ'כיה, 20 במרץ 2020. AP
כבאים פורקים ציוד רפואי ששלחה סין בנמל התעופה בצ'כיה/AP

09:08 - מניין הנדבקים באפגניסטן עלה ל-34

עשרה בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה באפגניסטן. הנדבקים הנוספים, שעליהם הודיע משרד הבריאות האפגני, מעלים את סך החולים במדינה ל-34.

08:54 - מניין החולים בישראל עלה ל-945

משרד הבריאות עדכן כי מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-945. מתוכם, 20 במצב קשה ו-24 במצב בינוני. 37 החלימו ושוחררו עד כה ו-863 חולים במצב קל. כמו כן, בסוף השבוע הלך לעולמו אחד מהחולים, אריה אבן בן ה-88 מירושלים - הקורבן הראשון של הקורונה בישראל.

נדבקים ראשונים בעזה:

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

8:49 - המנהל האזרחי יעביר ערכות מיגון ובדיקה לרשות הפלסטינית

המנהל האזרחי, בפיקודו של תא"ל רסאן עליאן, תיאם העברה לשטחי הרשות הפלסטינית של כ- 1500 ערכות מיגון, ויותר מ-500 ערכות בדיקה לגילוי נגיף הקורונה. כמו כן, בוצע תיאום להעברת 20 טונות של חומרי חיטוי ממפעלים ישראליים למפעלים פלסטיניים, והועברו 100 ליטרים של אלכוג'ל. בשל התפשטות נגיף הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית, עם 53 חולים שזוהו עד כה, נסגרו אתרי התיירות ושמורות הטבע ביהודה ושומרון.

8:25 - סגן השר איציק כהן נכנס לבידוד בעקבות שהות סמוך לחולה קורונה

סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן (ש"ס) נכנס לבידוד לאחר שנודע כי במוצאי השבת שעברה היה בסמוך לחולה קורונה. מלשכתו נמסר כי הוא "דיווח על כך מיידית למשרד הבריאות" וישהה בבידוד עד 28 במרץ, בהתאם להנחיות. הוא מצטרף לשרים וחברי כנסת נוספים השוהים בבידוד בעיקבות היחשפות לחולי קורונה, בהם בצלאל סמוטריץ' (ימינה), צחי הנגבי (הליכוד), אריה דרעי (ש"ס), משה אבוטבול (ש"ס), רם בן ברק (כחול לבן) ואלון שוסטר (כחול לבן).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמל התעופה בן גוריון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתב"ג, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

07:19 - תפילת יום השישי במסגדים ברצועת עזה בוטלה מחשש להתפשטות הקורונה

כל המסעדות, בתי הקפה והאולמות ברצועת עזה נסגרו, למניעת התפשטות נגיף הקורונה באזור. כמו כן, בוטלה תפילת יום השישי במסגדים עד להודעה חדשה. זאת, לאחר שזוהו שני מקרים ראשונים בנגיף ברצועה.

עובדים נכנסים לתוך איזור בידוד שהוקם במעבר רפיח. רויטרס
עובדים נכנסים לאזור מבודד במעבר רפיח/רויטרס

07:15 - תאילנד: זוהו 188 מקרי הידבקות בקורונה ביממה האחרונה

188 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו בתאילנד - כך מסרו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בווירוס בתאילנד ל-599 בני אדם. עוד נמסר כי מרבית הנדבקים החדשים הם תושבי הבירה בנגקוק, וכי מדובר בצעירים שהמשיכו לצאת למקומות בילוי.

06:39 - הובא הלילה למנוחות הקורבן הראשון מהנגיף בישראל

אריה אבן, תושב ירושלים בן ה-88 שמת ביום שישי האחרון כתוצאה מנגיף הקורונה, הובא במהלך הלילה למנוחות בבית העלמין שמגר שבעיר. על פי הוראות משרד הבריאות, עבר בית העלמין לפעול במתכונת חירום, והוקם בו אגף שהותאם לטיפול במתים נשאי קורונה. אנשי חברת קדישא הובילו את המת כשהם עוטים מסכות וככפות מגן.

עובדים מרססים חומר חיטוי ברחובות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, ונצואלה. 22 במרץ, 2020. AP
ריסוס חומר חיטוי ברחובות ונצואלה לבלימת התפשטות הקורונה/AP

06:00 - ארה"ב: סגן הנשיא פנס ורעייתו אובחנו שליליים בבדיקת קורונה

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ורעייתו קארן, ערכו בדיקת קורונה. תוצאות הבדיקות של שניהם חזרו שליליות.

05:44 - קולומביה: קורבן ראשון לווירוס הקורונה במדינה

קורבן ראשון לווירוס הקורונה בקולומביה - כך מסר משרד הבריאות במדינה. הקורבן הוא נהג מונית בן 58 מהעיר קרטחנה.

05:13 - דיווח בצפון קוריאה: טראמפ הציע לסייע בבלימת הקורונה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציע למנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, סיוע במאבק בנגיף הקורונה במדינה - כך אמרה אחותו של קים, קים יו ג'ונג, לסוכנות הידיעות הקוריאנית. לדבריה, הנשיא שלח מכתב למנהיג קוריאה הצפונית בו הוא קורא לשיתוף פעולה בין המדינות, והוסיף כי זהו זמן טוב להעמקת הקשרים. עוד אמרה כי אחיה הביע תודה על המכתב.

ילד לבוש כפפות מגן ומסכה נוסע במכונית בפורט או פרינס, האיטי - ה-21 למרץ 2020. רויטרס
ילד עוטה מסכה בפורט או פרינס, האיטי. אתמול/רויטרס

04:16 - הפיליפינים: 73 בני אדם נדבקו בקורונה ביממה

73 בני אדם חלו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה בפיליפינים - כך מסר משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר הנדבקים ל-380 בני אדם. בנוסף, מניין הקורבנות מנגיף הקורונה במדינה עומד על 25 בני אדם. שר הבריאות רוסאריו ורגייר אמר כי מספר החולים שאובחן עשוי להיות "מלאכותי" משום שרק כעת מתחילה המדינה לבצע בדיקות באופן נרחב.

03:56 - דרום קוריאה: 98 מקרי הידבקות ביממה

98 בני אדם נדבקו בווירוס הקורונה ביממה האחרונה בקוריאה הדרומית - כך נמסר מהמרכז למניעת מחלות במדינה. בכך, עלה מספר החולים ל-8,897 בני אדם. מספר המתים בקוריאה הדרומית עומד על 104 בני אדם.

03:15 - סין: 46 בני אדם נדבקו בוירוס הקורונה ביממה האחרונה

46 בני אדם נדבקו בווירוס הקורונה ביממה האחרונה בסין - כך מסרה נציבות הבריאות הלאומית. עד כה, 81,054 בני אדם נדבקו בווירוס הקורונה במדינה, ו-3,261 בני אדם מתו מהווירוס.

נהג נעצר במחסום בבואנוס איירס, ארגנטינה - 21 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
חסימות כבישים כחלק מהמאבק בקורונה, בואנוס איירס, ארגנטינה. אתמול/רויטרס, רויטרס

02:34 - רה"מ אוסטרליה: נשקול אמצעים דרסטיים לאכיפת הריחוק החברתי

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, אמר כי יישקלו "אמצעים דרסטיים על מנת לאכוף את הנחיות הריחוק החברתי", זאת בשל משבר הקורונה. באוסטרליה נדבקו בנגיף כ-2,992 בני אדם, ושמונה מתו.

01:50 - פנמה: עלה מניין המתים מקורונה לשלושה בני אדם

רשויות הבריאות בפנמה מסרו כי שני בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה במדינה, מה שהעלה את מספר המתים לשלושה בני אדם. בפנמה נדבקו עד כה כ-245 בני אדם.

01:34 - משרד הבריאות הפלסטיני: שני נדבקים ראשונים ברצועה

שני נדבקים ראשונים בקורונה אובחנו ברצועת עזה - כך נמסר היום (ראשון) ממשרד הבריאות הפלסטיני. החולים הם שני אנשים שחזרו מפקיסטן והושמו בבידוד בבית חולים ברפיח.

קונים מתרגלים ריחוק מחוץ לסופרמרקט בקרקס, ונצואלה - ה-21 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
קונים מתרגלים ריחוק מחוץ לסופרמרקט בקרקס, ונצואלה. אתמול/רויטרס, רויטרס

00:50 - ראש ממשלת איטליה: על כל העסקים להיסגר, למעט החיוניים

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, אמר כי על כל העסקים להיסגר, למעט אלה המהווים חלק משרשרת האספקה החיונית למשבר הקורונה. קונטה הדגשי כי סופרמרקטים, בתי מרקחת, שירותי דואר ובנקים יישארו פתוחים. "זה המשבר הקשה ביותר בתקופתנו שלאחר המלחמה", אמר קונטה בסרטון שפורסם בפייסבוק, והוסיף כי "רק פעילויות ייצור שנחשבות חיוניות לייצור לאומי תותרנה". לדבריו, "אנחנו מאטים את מנוע הייצור של המדינה אבל אנחנו לא מפסיקים אותו".

00:19 - ג'ונסון: אם לא ייעשה מאמץ לאומי - שירותי הבריאות יוצפו

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי הנגיף הגיע לבריטניה רק "שבועיים-שלושה" לאחר שהתפרץ באיטליה, והוסיף כי "אלא אם נפעל יחד, אלא אם נעשה את המאמץ הלאומי ההרואי והקולקטיבי להאט את ההתפשטות - סביר להניח ששירות הבריאות הלאומי שלנו יהיה מוצף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully