וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אורח במסיבת פורים: מאות מתושבי הקיבוץ נכנסו לבידוד

21.3.2020 / 23:00

תושב המרכז שהשתתף בחגיגת הפורים השנתית של קיבוץ עלומים התגלה כחולה קורונה, ו-300 מתושביו נאלצו להיכנס להסגר ביתי. בתקרית דומה במושב גילת נדרשו 200 תושבים להיכנס לבידוד, בהם גם ראש המועצה האזורית מרחבים, מה שהוביל גם לבידודם של שרים וח"כים

צילום: רועי מסיקה, עריכה: אסף דרורי

בקיבוץ עלומים לא ישכחו את מסיבת הפורים האחרונה. אורח ממרכז הארץ שלקח חלק במסיבה, התגלה כחולה בנגיף הקורונה. כתוצאה מכך, מאות מתושבי הקיבוץ נדרשים כעת לשהות בבידוד. מסיבת פורים אחרת, במושב גילת, הובילה לכך ששבעה מהתושבים נדבקו בווירוס, לאחר שנמצא כי אחד האורחים חלה בנגיף.

מחלתו של המבקר במסיבה בעלומים נודעה לאחד מתושבי הקיבוץ רק לפני כמה ימים. תוך זמן קצר 300 תושבים מהקיבוץ שהיו אף הם במסיבה נכנסו להסגר ביתי ודיווחו על כך למשרד הבריאות. אחד מחברי הקיבוץ סיפר כי למרות הקושי שבהסגר, התושבים דואגים אחד לשני. "הרבה מאוד מהתושבים בבידוד, אבל כולם מאורגנים ומסודרים", אמר. "יש פה ערבות הדדית, ואת האוכל של המבודדים שמים בכניסה לבתים". כדי שעבודות הקיבוץ יימשכו כסדרן, בני המקום פנו לתושבים שלא נכחו במסיבה ולצעירי הקיבוץ שלא גרים בו - להגיע ולעזור ככל הניתן.

כוחות הכבאות בראשון לציון מחטאים את המרחב הציבורי לבלימת התפשטות הקורונה. 21 במרץ 2020. עיריית ראשון לציון, אתר רשמי
שבעה מתושבי גילת חלו בנגיף, מאות מבודדים/אתר רשמי, עיריית ראשון לציון

אך מסיבת הפורים בקיבוץ עלומים לא הייתה היחידה שהביאה אנשים להסגר ביתי. גם במושב גילת שבמועצה האזורית מרחבים, כ-200 מהתושבים נכנסו לבידוד משום שאחד מהאורחים נמצא חולה בקורונה. בשבוע האחרון אף התגלה כי שבעה מתושבי המקום נדבקו בווירוס, וההערכה של גורמים במושב היא שככל הנראה המקור להידבקות הוא אותה מסיבת פורים.

עוד בוואלה!

"הפרות בוטות של הוראות החירום": מאות ישראלים יצאו מהבתים למרות ההגבלות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שי חג'ג' לצד השר צחי הנגבי וח"כ רם בן ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלל החולים ממושב גילת מאושפזים בבתיהם, ומצבם מוגדר קל. בין שבעת הנדבקים, גם ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג, שלאחר מפגש עמו נכנסו לבידוד ביתי השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וכן חברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully