וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרות בוטות של הוראות החירום": מאות ישראלים יצאו מהבתים למרות ההגבלות

חרף הנחיות משרד הבריאות להגביל את התנועה בניסיון למנוע את התפשטות הקורונה, תושבים במרכז הארץ יצאו לבלות בחוף הים ובפארקים. בעקבות הדברים, רה"מ ידון בצורך בהחמרת המגבלות. משרד הבריאות: "הישארו בבית, או שנמצא עצמנו בהתפרצות". גורם במשטרה: מתגברים את האכיפה

צילום: רועי מסיקה, עריכה: אסף דרורי

חרף הגבלות התנועה שהוטלו על ידי הרשויות וקיבלו תוקף חוקי ביום חמישי על ידי הממשלה, בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - מאות אזרחים במרכז הארץ יצאו היום (שבת) לטייל ברחובות, ולבלות בחופי הים ובפארקים העירוניים. זאת, בעוד מניין החולים בארץ עלה ל-883 בני אדם - 178 ביממה האחרונה, ולאחר שקשיש בן 88 שנדבק בנגיף מת אמש בבית החולים שערי צדק שבירושלים.

בעקבות הדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ידון הערב בצורך להחמיר את ההגבלות כדי לצמצם את היציאה מהבתים. לפי שעה, נתניהו החליט כי מרכזי הקניות הפתוחים יישארו פתוחים והחלטה זו תבחן מחדש בעוד שלושה ימים. חנות שלא תעמוד בהוראות משרד הבריאות תסגר באמצעות צו.

גורם במשטרה לוואלה! NEWS כי האכיפה בערים תוגבר. "המשטרה מעלה רמת כוננות ותפעל החל ממחר בכוחות מתוגברים. ממחר יהיו עוד יותר שוטרים ברחובות ממה שראינו בסוף השבוע, שיטפלו בהתקהלויות ובאכיפה בבתי עסק", אמר הגורם.

משטרה כורזת לציבור בכיכר רבין לחזור לבתים, לאחר שיצאו לרחובות למרות הנחיות משרד הבריאות, תל אביב. 21 במרץ 2020. דוברות משטרת ישראל
משטרה כורזת לציבור בכיכר רבין בת"א לחזור לבתים, היום/דוברות משטרת ישראל

עם פרסום התמונות בהם נראים אזרחים רבים בפארקים ובחוף היום, במשרד הבריאות ביקשו מהתושבים שלא לצאת מהבתים, והזהירו מהחרפת האכיפה. "אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית", הזהיר מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב. "אני מבקש מהציבור להשאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה". במשרד הבריאות העריכו כי במידה והציבור לא יענה להנחיות, לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ביקש בתקיפות מתושביו שלא להפר והגדיר את הפעילות "הפרות בוטות של הוראות החירום למניעת התפשטות הקורונה". הוא טען כי היציאה לרחובות "מסכנות את חיי כולנו בסופו של יום". שאמה הכהן הוסיף כי "לאור העובדה שלעירייה אין סמכויות אכיפה למעט כריזה, פניתי אישית למפקד התחנה, סנ"צ יאיר וייצנברג, הצגתי בפניו את הדברים וביקשתי להפעיל אכיפה מיידית".

לדבריו, "מהכרותי, אין לי ספק שיאיר יפעיל מייד פעולות אכיפה וככל שאלו לא יועילו נאלץ עם כל הצער שבדבר לסגור לגמרי גם את הפארקים. זה יעלה לקופה הציבורית לא מעט ובעיקר ימנע מתושבים שכן מקפידים לבלות בפארקים בהתאם להוראות החירום, אבל חוסר אחריות של הציבור בשילוב חוסר יכולת לאכוף לא יותיר ברירה".

בעיריית תל אביב ביקשו מהציבור לגלות אחריות אישית וציבורית "ולהפסיק לאלתר כל התקהלות או יציאה מהבית שלא לצורך". בעירייה ציינו כי לאורך כל משבר הקורונה העירייה פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות. "עד לרגע זה המשרד טרם הוציא הנחייה המורה על סגירת פארקים אלא על פיזור התקהלויות בלבד. עוד טרם שהתקבלה הנחייה זו הורה ראש העירייה לפקחים ולצוותו הסיירת לביטחון עירוני סל"ע להפציר באנשים שלא להתקהל".

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-883, 15 במצב קשה

לכתבה המלאה
אנשים מטיילים בפארק הירקון בתל אביב על אף הנחיות משרד הבריאות. 21 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
אנשים מטיילים בפארק הירקון בת"א על אף הנחיות משרד הבריאות, היום/אתר רשמי, ללא

מתוך סך החולים בווירוס הקורונה בארץ, 15 מהחולים מוגדרים במצב קשה, 19 במצב בינוני ואילו 812 הנותרים במצב קל. מנגד, 36 מהם הבריאו מהנגיף. מותו של הקורבן הראשון של המגיפה, אריה אבן, נקבע אמש בסביבות השעה 22:30 בבית החולים בו היה מאושפז בשבוע וחצי האחרונים, לאחר שחלה הידרדרות חריפה במצבו האנוש.

משפחתו של אבן, ניצול שואה שעלה מהונגריה בשנת 1949, סיפרה כי "הוא הקים כאן את משפחתו והותיר אחריו ארבעה ילדים, 18 נכדים ונין אחד". לדבריהם, "צר לנו על כך שהעביר את ימיו ורגעיו האחרונים כאשר בני משפחתו מנועים מלהיות לצידו. אנו מודים לצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק על טיפול מסור, אנושיות ואמפתיה".

בתוך כך, חברת אל על תוציא הלילה שתי טיסות חילוץ למטיילים ישראלים מהודו לישראל. כ-550 מטיילים ישראלים יוחזרו לארץ ממומביי במטוסי הדרימליינר של החברה. זאת, בעקבות הודעתה של הודו על סגירת גבולותיה מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. הטיסה הראשונה תמריא בשעה 21:30 (שעון הודו) ותנחת בנתב"ג מחר בשעה 02:05 (שעון ישראל). הטיסה השנייה תמריא בשעה 23:00 (שעון הודו) ותנחת בשעה 03:35 (שעון ישראל).


(עדכון ראשון: 16:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully