וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מאסר למפירי הסגר: ירדן תחת עוצר במטרה לעצור את התפשטות הקורונה

21.3.2020 / 12:38

מחסומים צבאיים הוקמו וכוחות משטרה נפרסו ברחובות עמאן, לאחר שאזרחי ירדן התבשרו כי הם צפויים להישאר בבתים עד להודעה חדשה. ההמונים יצאו למסעות קניות כדי להצטייד במזון לפני העוצר. "מי שייצא מביתו יחשוף את עצמו לעונש פוטנציאלי" אמר שר המשפטים

אתר רשמי

בירדן נשמעה היום (שבת) אזעקה המבשרת תחילת הסגר כללי על 10 מיליון אזרחיה, במטרה להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה. צבא ירדן מסר כי מי שיפר את ההסגר, המטיל מגבלות חמורות על תנועתם של כלל התושבים, למעט שירותי חירום וגופים חיוניים - צפוי לעונש של עד שנת מאסר. בריאיון לערוץ החדשות "אל-ממלקה", הזהיר שר המשפטים הירדני באסם תלהוני כי "כל מי שייצא מביתו יחשוף את עצמו לעונש פוטנציאלי".

ההסגר, במסגרתו אלפי חיילים הוצבו בערים ובכבישים ראשיים ברחבי המדינה, בתוקף עד להודעה חדשה. עד ראייה מסר כי רכבי משטרה משוריינים סיירו ברחובות הערים, וקראו לאנשים לשים לב לאזהרות שלא לצאת מבתיהם. הרחובות בעיר הבירה עמאן ובשאר הערים הגדולות נותרו נטושים, וחלונות הראווה של החנויות בהם נופצו כשהמשטרה פטרלה בין השכונות למחסומים הצבאיים.

חיילים ושוטרים אוכפים הסגר על בירת ירדן, עמאן. רויטרס
הגבלת חירויות אזרחיות. אכיפת הסגר על עמאן, ירדן/רויטרס

ירדן סגרה את הגבולות היבשתיים והימיים שלה עם סוריה, עיראק, מצרים וישראל, והשהתה את כל הטיסות היוצאות והנכנסות מיום שלישי. המלך עבדאללה הוציא צו חירום המעניק לממשלה את הסמכות לכפות הסגר בשליטה צבאית, ולהגביל חירויות אזרחיות ופוליטיות. לאחר ש-15 אזרחים חדשים נדבקו, שר הבריאות סעד ג'אבר אמר אתמול כי בירדן ישנם 85 מקרים מאומתים של קורונה, כשגורמים מזהירים שהמספרים עוד עלולים לעלות.

ההסגר הגיע לאחר שגורמים הביעו ביקורת על הימצאותם של אנשים רבים ברחובות, גם לאחר אזהרות שעליהם להישאר בבתיהם, איסור התקהלות בציבור, והשהיית עבודתם של משרתי ציבור וחברות פרטיות. "לצערי ראינו חוסר אחריות בסיטואציות של קניות ותנועה ברחובות. המקרים האלה מסכנים את מאמצינו להכיל את המגיפה", אמר חבר הקבינט ודובר הממשלה אמג'ד עדאילה. מתוך הבהלה, האנשים בירדן יצאו בהמוניהם למסעות קניות של הרגע האחרון לפני תחילת ההסגר, מה שהוביל לתורים ארוכים במאפיות ובדוכני המזון.

עוד בוואלה!

הקורונה משביתה את ארה"ב: סגר בקליפורניה, נאסרו התקהלויות בניו יורק

לכתבה המלאה
חיילים שומרים על מלון שהוסב לבידוד חולי קורונה בעמאן, ירדן. רויטרס
עד שנת מאסר. חיילים שומרים על מלון שהוסב לבידוד חולי קורונה בעמאן, ירדן/רויטרס

הממשלה הודיעה כי לממלכה, המייבאת את האנרגיה ואת רוב המזון שאותם היא צורכת, יש מאגרים לשעת חירום של מוצרי צריכה בסיסיים, דלק ונפט שיכולים להספיק לכמה חודשים. רשויות הכספים נקטו גם הן בכמה צעדים - דחיית החזר הלוואות, הורדה משמעותית של שיעורי הריבית, והזרקת נזילות לשוק, בניסיון לרכך את המכה הכלכלית שתנחת על יבואני האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully