וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה משביתה את ארה"ב: סגר בקליפורניה, נאסרו התקהלויות בניו יורק

20.3.2020 / 18:01

מושל קליפורניה הורה ל-40 מיליון התושבים להישאר בבית, והעריך כי מחציתם יידבקו בנגיף. העובדים בניו יורק הונחו לא להגיע לעבודה. עם עליית מניין הקורבנות בארה"ב ל-200, הממשל הזהיר את האזרחים בחו"ל מהאפשרות שלא יוכלו לחזור. בסנאט מציעים תמריצים בסך טריליון דולר

צילום: רויטרס

מדינות בארצות הברית הרחיבו ביממה האחרונה (שישי) את המגבלות על האזרחים מחשש להתפשטות הקורונה, בהן קליפורניה שהורתה הלילה באופן חסר תקדים ל-40 מיליון תושביה להישאר בבתיהם. זאת, במקביל לאזהרה של הממשל כי על אזרחים אמריקנים ששוהים מחוץ למדינה לשוב מידית או להישאר בחו"ל למשך זמן לא ידוע, עם עליית מספר הקורבנות מהנגיף ל-200.

הוראת מושל קליפורניה גאווין ניוסאם היא הגדולה והנרחבת ביותר מסוגה בארצות הברית, שחווה החרפה במגיפת הקוביד-19. הוא העריך כי ייתכן שמחצית מתושבי קליפורניה יידבקו בה בתוך חודשיים. בהמשך הצטרף אליו מושל ניו יורק אנדרו קואומו, שהורה לכל העובדים במדינה המונה יותר מ-20 מיליון תושבים להישאר בבית, מלבד בשירותים החיוניים, ואסר על כל ההתקהלויות הציבורית.

מחלקת המדינה אמרה לאזרחי ארצות הברית כי נסיעותיהם מחוץ למדינה עלולות להשתבש בצורה חמורה, "ואתם עשויים להישאר מחוץ לארצות הברית לפרק זמן בלתי-מוקבל". במקביל, הבית הלבן הגביל את התנועה בגבול עם מקסיקו, בהמשך לסגירת הגבול עם הקנדה ביום רביעי פרט להעברת סחורות ודברים חיוניים אחרים.

ההתפשטות המהירה של מחלאת הריאות ניפצה היבטים רבים מאורח החיים האמריקני: בתי ספר ועסקים סגורים, מיליונים עובדים מהבית, רבים איבדו את משרתם וצמצמו את נסיעותיהם.

מרכז אמברקרדו בסן פרנסיסקו, קליפורניה, 20 במרץ 2020. רויטרס
התושבים נקראים להישאר בבתים. מרכז נטוש בסן פרנסיסקו, אתמול/רויטרס

לאור הנזקים הכלכליים, הרפובליקנים בסנאט הציגו חבילת תמריצים של טריליון דולר לטובת העברת כספים ישירות לעסקים ולציבור, בהמשך לקריאתו הדחופה של הנשיא דונלד טראמפ. זו חבילת הסיוע השלישית שמגבש הקונגרס. הראשונה, שסכומה יותר מ-105 מיליארד דולר, כוללת בדיקות חינם, חופשת מחלה בתשלום והרחבת רשת הביטחון, וכן חבילה של 8.3 מיליארד דולר למאבק בהתפשטות הנגיף ופיתוח חיסונים.

הצניחות החדות בוול סטריט והעלייה במספר מקרי המוות בארצות הברית גרמו לטראמפ לשנות בחדות את הטון שלו השבוע, בדרישה לפעולה דחופה לאחר שבמשך שבועות המעיט בסכנה מהנגיף, שבו חלו יותר כ-12 אלף איש. המוקדים העיקריים הם במדינות וושינגטון, ניו יורק וקליפורניה.

מושל קליפורניה אמר כי ההוראה לתושבים להישאר בבתיהם הכרחית משום שהמודלים הראו כי 56% מתוך 40 מיליון התושבים במדינה יחלו בנגיף בשמונת השבועות הקרובים, כך שיידרשו יותר מ-20 אלף מיטות אשפוז בבתי חולים יותר מכפי שהמדינה יכולה לספק. "אנו בטוחים שתושבי קליפורניה ישמרו על זה, הם יבינו את גודל השעה", אמר ניוסום הדמוקרטי בתדרוך שהעביר בסקרמנטו הבירה. לדבריו, ההשפעה על לוס אנג'לס, העיר השנייה בגודלה במדינה, עשויה להיות "לא פרופורציונלית" בשבועות הקרובים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תושבים מצטיידים לקראת עוצר בקליפורניה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, 20 במרץ 2020. אי-פי, AP
תושבים מצטיידים לקראת העוצר בקליפורניה/AP, אי-פי

שני שחקנים מקבוצת ה-NBA לוס אנג'לס לייקרס חלו בנגיף והקבוצה עדכנה על כך את הליגה, שהושבתה כמו יתר ענפי הספורט הגדולים באמריקה. יום קודם לכן אובחנו ארבעה שחקנים מברוקלין נטס כחולים בקורונה, בהם קווין דוראנט.

בתי חולים ברחבי ארצות הברית אומרים כי הם מתמודדים עם מחסור בציוד רפואי, כשרופאים בסיאטל נאלצים להכין לעצמם מסיכות פנים מפלסטיק. "אנחנו נמצאים במרחק של ימים מכך שהציוד יאזול לנו", אמרה מליסה טיזון, סגנית רשת של 51 בתי החולים הפועלים בחמש מדינות בחוף המערבי. "אנחנו מצפים למשלוחים נוספים בהמשך, אבל עד אז עלינו לאלתר".

ארצות הברית מתקשה לעשות בדיקות המוניות לתושביה, ולכן מומחים מאמינים שמספר החולים האמיתי בנגיף גבוה בהרבה ממה שקורה בשטח. עד היום, אין טיפולים מאושרים או חיסונים לנגיף, שגבה את חייהם של יותר מעשרת אלפים בני אדם בעולם, אולם לאחרונה החלו כמה ניסויים.

ניו יורק, שבה צעירים רבים עוד הצטופפו בשבוע שעבר במסעדות ובברים, הייתה נטושה כמעט לחלוטין אחרי חצות.

מספר המובטלים כבר עלה לשיא של שנתיים וחצי

"זה חלומו של כל סקייטר", אמרה דיאנה הרננדס, בת 20, שיחד עם כעשרה חברים נהנתה מכיכר ריקה ב"עיר הרפאים" אחרי שלושה ימים שבהם הייתה תקועה בבית. "אני לא באמת יכולה להיות בבידוד", אמרה מהכיכר במנהטן.

המגיפה גררה השוואות לתקופות טראומטיות אחרות בהיסטוריה כמו מלחמת העולם השנייה, המשבר הפיננסי של 2008 והשפעת הספרדית מ-1918. מספר המובטלים כבר עלה לשיא של שנתיים וחצי, אחרי שחברות פרטיות פיטרו עובדים בעקבות פגיעה נרחבת בעסקים.

אדם חוצה את גשר ברוקלין במהלך התפרצוף נגיף הקורונה בניו יורק ב-20 במרץ 2020. רויטרס
עיר רפאים. אדם חוצה את גשר ברוקלין בניו יורק, היום/רויטרס

קייטי ויטר, בת 32, ניהלה את מסעדה קטנה ליד פרינסטון, ניו ג'רזי, אך נאלצה לבקש דמי אבטלה אחרי שהמסעדה נסגרה. היא סבורה שהקבצה תהיה קטנה בכחצי מהמשכורת השבועית שלה.
"עברתי מעצב, לפחד לכעס", אמרה. "האם אני רואה בזה אובדן עבודה? אני לא יודעת".

(עדכון ראשון: 13:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully