וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 קורבנות מקורונה מדי יום: איראן משחררת עשרת אלפים אסירים נוספים

19.3.2020 / 13:47

שרת אלפים אסירים, בהם מספר לא ידוע של אסירים ביטחוניים, יקבלו חנינה בעקבות צו של חמינאי לרגל השנה הפרסית החדשה. זאת בניסיון לבלום את התפשטות הווירוס בבתי הכלא. מספר הקורבנות כבר עלה ל-1,284, חגיגות "יום הגרעין" בוטלו, אך רבים ממשיכים לפקוד את הרחובות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

איראן תעניק חנינה לעשרת אלפים אסירים נוספים בצעד נוסף נגד מגיפת הקורונה, כשקצב הקורבנות ממשיך להיות כ-150 ביום - כך דיווחה פי הטלוויזיה הממלכתית היום (חמישי). מספר הקורבנות עלה ל-1,284 ביממה החולפת, ויותר מ-18 אלף נדבקו. לפי דובר משרד הבריאות, בכל עשר דקות מת אדם מקורונה, וכ-50 איש נדבקים מדי שעה.

דובר מערכת המשפט גולאמחוסיין אסמעאלי אמר כי עשרת אלפים אסירים, בהם מספר לא ידוע של אסירים ביטחוניים, יקבלו חנינה בעקבות צו של המנהיג העליון עלי חמינאי לרגל השנה החדשה האיראנית, נורוז. חמינאי נוהג לתת מעת לעת חנינות. בשנה שעברה הוא שחרר יותר מ-50 אלף אסירים לרגל יום השנה ה-40 למהפכה האסלאמית.

הרפובליקה האסלאמית כבר שחררה 85 אלף אסירים לחופשה זמנית, מחשש להתפשטות הנגיף בבתי הכלא. מדינות המערב קראו לאיראן לשחרר אסירים בעלי אזרחות כפולה או זרה, בטענה שהם משמשים קלפי מיקוח במשא ומתן.

בין המשוחררות באופן זמני נמצאת גם נזנין זגארי-רטקליף, שלה אזרחות בריטית ואיראנית, שעל מאסרה נמתחה ביקורת בינלאומית. זגארי-רטקליף, העובדת בקרן תומסון רויטרס, נעצרה ב-2016 באשמת ניסיון להפיל המשטר בעת שהייתה בטיול עם בתה הפעוטה.

התגוננות עם מסכת מגן מנגיף הקורונה בטהראן, איראן 17 במרץ 2020. AP
לא נשמעים להוראות. קונים ברחובות טהראן, השבוע/AP

התפשטות הנגיף באיראן פגעה בחגיגות השנה החדשה, כשהרשויות קראו לאזרחים להישאר בבית ולהימנע מנסיעות בזמן החופשה. עם זאת, אין זה עוצר מוחלט כפי שעשו כמה מדינות באירופה, ובתמונות שפורסמו על ידי סוכנויות הידיעות באיראן נראו השווקים הומי אדם.

המשטר הורה על סגירת בתי ספר ואוניברסיטאות, וביטל אירועי ספורט, תרבות והתכנסויות דתיות. במקביל, יו"ר הסוכנות לאנרגיה גרעינית של איראן, עלי אכבר סלאחי, הודיע היום כי איראן לא תציין את "יום הגרעין" השנתי שלה בעקבות המגיפה.

איראן, שהייתה נתונה תחת לחץ כבד מהסנקציות האמריקניות עוד בטרם ההתפרצות, היא מוקד המגיפה המרכזי במזרח התיכון. ממנה הגיעו מקרים רבים אחרים למדינות השכנות, דרך נוסעים ששבו מאיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully