וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי אף אחד לצדם: הרופאים האיטלקים צופים בחולי הקורונה מתים לבדם

21.3.2020 / 10:38

לאור הצורך בהפרדה, המטופלים בבתי החולים נותרים ללא אף בן משפחה ברגעיהם האחרונים. חלקם מצליחים לעשות שיחה אחרונה, אחרים מבוגרים מדי בשביל זה. "אנחנו בקצה גבול היכולת שלנו", אומרים הרופאים. מניין הקורבנות מהנגיף במדינה זינק ב-627 ביממה האחרונה

אתר רשמי

ד"ר רומנו פלוצ'י, שחזר מגמלאות כדי לתת יד לבית חולים באיטליה המוצף בחולי קורונה, אמר כי אחד הדברים הקשים ביותר עבורו הוא לא לראות אנשים מתים, הוא רגיל לזה - אלא לראות אותם מתים לבדם, ללא יקיריהם. לעתים הם נאלצים לומר את המילה האחרונה שלהם בשיחת טלפון מקרטעת.

פלוצ'י הוא אחד מ-70 רופאים שעובד במשמרות ארוכות ומתישות בבית החולים הקטן אוליו פו, שעד לפני חודש היה עוד מוסד רפואי אזורי סטנדרטי, שטיפל בכל החולים. כיום, הוא הוסב לחלוטין לטיפול בקורונה.

"אני יכול לומר שאנחנו בקצה גבול היכולת שלנו. זה בית חולים קטן ואנחנו מקבלים המון אנשים, הוא מלא לחלוטין", אמר פלוצ'י על בית החולים, השוכן באזור קרמונה, הרביעי במספר הקורבנות שנרשמו בו. הוא עומד במסדרון, כשברקע נשמעים קולות מכונות ההנשמה, צפצופי המכשור הרפואי ותנועת עמיתיו - משהו שהוא זקוק לו עוד יותר.

"אין לנו מספיק משאבים, ובמיוחד אנשי צוות, מאחר שבנוסף להכול, עכשיו גם הם התחילו לחלות", אמר.

אנשי צוות רפואי בבית חולים בברשיה שבאיטליה ב-19 במרץ 2020. AP
אנשי צוות רפואי בבית חולים בברשיה שבאיטליה/AP

פרט למשמרות מתישות של 12 שעות ומעלה, שבהן הם נאבקים להציל את החולים, הם נאלצים להתמודד גם עם שברון הלב של אנשים שמתים ללא אדם אהוב לצדם, אמצעי הכרחי לבלימת הנגיף.

"התחלנו לתת שירות שבו אנו פונים לקרובי משפחה בטלפון כדי להסביר להם מה קורה. אז יש לפחות קשר כלשהו", אמר. "חולים שמסוגלים להתקשר בעצמם משתמשים בטלפונים הסלולריים שלהם, אך החולים המבוגרים אינם מסוגלים לעשות זאת מכיוון שהם פשוט לא רגילים לזה. אז אנחנו מנסים לשמור על קשר עם המשפחה".

הרופאה דניאלה פררי אמרה כי כמעט כל סנטימטר בבית החולים מוקצה לטיפול בקורונה. אין עוד מחלקת ילדים או מחלקת קרדיולוגיה, ורק שלוש מיטות הושארו בצד לניתוחי חירום. לדבריה, שישה מתוך תשעת המנתחים אובחנו כחולים ונאלצו לחזור הביתה, והיא הוסיפה כי בבית החולים, כ-20% מאנשי הצוות נדבקו.

עוד בוואלה!

הקורונה משביתה את ארה"ב: סגר בקליפורניה, נאסרו התקהלויות בניו יורק

לכתבה המלאה
התפשטות נגיף הקורונה: נזירה עם מסכה סמוך לרומא. 20 במרץ 2020. אי-פי, AP
כמעט כל סנטימטר בבתי החולים מוקצה לטיפול בקורונה. נזירה עם מסכה סמוך לרומא/AP, אי-פי

דניאלה קונפלוניירי, אחות בבית חולים בסן רפאלה במילאנו, בירת מחוז לומברדיה, חוששת גם היא מהידבקות בקרב הצוות הרפואי. "גם אנחנו עובדים במצב חירום מוחלט. הבעיה היא שכל כך הרבה מאנשי הצוות שלנו נמצא בבית בשל ההידבקות. אז רק כמה מאיתנו נותרנו לנהל את הכל", היא אמרה בסרטון שפורסם ברשת. "המתח הפסיכולוגי אדיר. לרוע המזל, איננו יכולים להכיל את המצב בלומברדיה, היקף ההדבקה גבוה ואנחנו אפילו לא סופרים את המתים יותר" אמרה.

הובלת קופסאות אוכל לאנשי הצוות הרפואי בבית חולים סאן קרלו שבמילאנו ב-20 במרץ 2020. AP
"המתח הפסיכולוגי אדיר". הובלת קופסאות אוכל לאנשי הצוות הרפואי במילאנו/AP

לעומתה, בכירי הממשלה ברומא סופרים את הקורבנות. בכל ערב בשעה 18:00, החדשות העגומות מוקראות בפני הציבור התשוש שנמצא בעוצר ארצי זה כבר יותר משבוע. ביום חמישי עקפה איטליה את סין במספר הקורבנות הכולל וביממה האחרונה חל זינוק של 627 במספר הקורבנות - שעומד על 4,032 בסך הכול.

בחזרה לבית החולים בקרמונה, האח לוקה דאל אסטה, דיבר בשם אנשי צוות רפואי רבים שבקו החזית. "רוחנו חזקה, גם אם אנחנו עייפים מאוד, אבל אנחנו מנסים להמשיך ולתת לו את כל מה שיש לנו כי עכשיו זה לא הזמן לוויכוחים. אנחנו רק צריכים לעבוד ולהתקדם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully