וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 475 מתים מקורונה ביממה, איטליה שוקלת להחריף את הסגר

19.3.2020 / 11:07

המגבלות הנוקשות לא עוצרות את הזינוק החד במספר הקורבנות המתקרב ל-3,000, ואחרי שיא יומי חדש, הממשלה עשויה לאסור על התושבים כל פעילות שהיא מחוץ לבתים. המספר האמיתי עשוי להיות גבוה בהרבה, לאור מקרי מוות לא ידועים בבתי אבות. הצבא מפנה גופות בשל הכמות העצומה

אתר רשמי

ממשלת איטליה שוקלת לאסור על התושבים לצאת מהבתים כדי לעשות ספורט, אחרי זינוק נוסף היום (חמישי) במספר הקורבנות מנגיף הקורונה, שהוביל לתסכול לאור העובדה שהמדינה נמצאת בעוצר. ביממה האחרונה מתו 475 בני אדם במדינה, מה שהעלה את המניין הכולל ל-2,978, הקפיצה הגבוהה ביותר מאז תחילת המגיפה ב-21 בפברואר. המספר הכולל של הנדבקים צמח ב-4,207 והגיע ל-35,713 בני אדם.

איטליה הייתה המדינה המערבית הראשונה שהטילה מגבלות תנועה חמורות לבלימת הנגיף, אולם כשבוע לאחר מכן, המחלה עדיין מתפשטת ובתי החולים בצפון על סף קריסה.

לומברדיה, המחוז הצפוני שבקו החזית, פנה לעובדי הבריאות שפרשו לגמלאות וביקש מהם לחזור לעבודה ולעזור לעמיתיהם השחוקים. "אני פונה מקרב לב לכל הרופאים, האחיות ואנשי הרפואה שפרשו בשנתיים האחרונות לעזור לנו במצב חירום זה", אמר מושל האזור, אטיליו פונטנה, במסיבת עיתונאים.

הסגר אסר על כל נסיעה לא חיונית, אך אפשר לתושבים לצאת מבתיהם לעשות פעילות גופנית יומית, במידת הצורך. "אני מאמין שבשעות הקרובות נצטרך לשקול את האפשרות של איסור מוחלט על פעילויות בחוץ", אמר שר הספורט וינצ'נזו ספדפורה לערוץ RAI.

במשרד הפנים, בניסיון לאכוף את המגבלות, עכבו יותר ממיליון בני אדם במהלך השבוע האחרון וקנסו כמעט 43 אלף מהם בשל הפרתן. "אם לא תישמעו לקריאות להישאר בבתים, אנו נאלץ להטיל סגר מוחלט", אמר השר.

עמדת טיפול נמרץ לחולי נגיף הקורונה באחד מבתי החולים ברומא, איטליה 18 במרץ 2020. רויטרס
קריאה לרופאים לשוב לשירות. יחידת טיפול נמרץ ברומא, אתמול/רויטרס

המספר האמיתי של מקרי המוות מנגיף הקורונה באיטליה יכול להיות גבוה בהרבה מהנתון הרשמי. זאת, לאחר שהתברר כי דיירים בבתי אבות, שם מתים עשרות חולים מדי יום, אינם נכללים בספירה - מכיוון שאף אחד מהם לא נבדק.

בעוד שערים רבות באיטליה היו ריקות ברובן במהלך השבוע האחרון, תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות הראו עומסים בתחבורה הציבורית במילאנו, מה שמצביע על כך שאנשים מסוימים חזרו לעבוד. "בכל פעם שאתם עוזבים את הבתים שלכם, אתם מסכנים את עצמכם ואחרים", אמר פונטנה.

בלומברדיה, כמו אזורים רבים, ממהרים להקים בתי חולים מאולתרים לצורך יחידות לטיפול נמרץ. עם זאת, המהלך סבוך עוד יותר לאור העובדה שרופאים, אחיות ועובדים בבתי החולים חלו בעצמם, וחלקם מתו. בין 11 ל-17 במרץ אובחנו כ-2,529 עובדי בריאות חולים, שהם 8.3% מכלל המקרים באיטליה.

עוד בוואלה!

תיעוד: שר הבריאות של הולנד התמוטט בעת דיון בפרלמנט על הקורונה

לכתבה המלאה
מאמת כושר מעבירה לתושבי רומא אימונים במרפסות ביתם לאחר החרפת הממשל להימנע מיציאה מהבתים לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 19 בספטמבר 2020. רויטרס
העוצר לא עוזר. התעמלות במפרסות ברומא, היום/רויטרס

גורמים רשמיים הזהירו כי אם קצב העלייה של מקרי הידבקות חדשים לא תואט בימים הקרובים, הם עשויים להרחיב את הסגר הקיים, הן מבחינת המגבלות והן התמשכותו. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר כי הממשלה תאריך את הדד-ליין לצעדי החירום הנוכחיים. גורמים רשמיים אמרו כי יש צורך בהחרפת האמצעים משום שרבים עדיין לא מצייתים להנחיות.

בין הצעדים שעליהם הורתה הממשלה החודש היו סגירת מסעדות, ברים ורוב החנויות עד 25 במרץ. בנוסף לכך, היא השביתה את בתי הספר והאוניברסיטאות והפצירה באזרחים להישאר בבתיהם אלא במקרים חיוניים עד 3 באפריל. אז הטלת המגבלות ב-1 במרץ, מספר מקרי המוות שילש את עצמו.

הצבא מפנה גופות

במקביל, הצבא מפנה גופות מהעיר ברגמו, אחד ממוקדי המגיפה הגדולים ביותר, לאור העומס על שירותי הקבורה. בסרטון שתועד מהאזור ופורסם באתר "אקו די ברגמו" נראתה שיירת משאיות ארוכה עוברת דרך הרחובות במהלך הלילה ולוקחת ארונות קבורה מבית העלמין בעירה. דובר הצבא אישר כי 15 משאיות ו-50 חיילים העבירו גופות למחוזות סמוכים, אחרי שמוקדם יותר הרשויות המקומיות ביקשו עזרו עם שריפת הגופות בשל עומס רב.

שיירת משאיות צבאיות מפנה גופות מהעיר ברגמו, איטליה, 18 במרץ 2020. טוויטר, אתר רשמי
50 חיילים, ב-15 משאיות. שיירת ארונות הקבורה מברגמו, אתמול/אתר רשמי, טוויטר

פינוי הגופות על ידי הצבא מדגיש את המצב של שירותי הבריאות בצפון איטליה. ג'יקומו אנג'לוני, האחראי על בתי הקברות בברגמו, אמר מוקדם יותר השבוע כי המשרפה עובדת מסביב לשעון ומטפלת בכ-24 גופות ביום, כמעט פי שניים מהרגיל, אולם היא לא מצליחה לעמוד בקצב.

לאור העומס, הכנסיות מפנות מקום להנחת עשרות ארונות קבורה, אך הם ממשיכים להגיע בקצב מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully