וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ המגיפה: אין נדבקים מקומיים בקורונה בסין

19.3.2020 / 8:44

למרות ההתפתחות הדרמטית במוקד התפרצות המגיפה, נרשם מספר שיא במספר החולים שמגיעים מחוץ למדינה. עם השגת השליטה על התפשטות הווירוס בסין, עולה חשש מפני גל שני של נדבקים. "ניצוץ אחד יכול להתחיל שריפה"

צילום: רויטרס

מספר החולים החדשים שנדבקו מנגיף הקורונה בתוך סין ירד לאפס, לראשונה מאז התפרצות המגיפה בדצמבר, אך מנגד נרשם מספר שיא במספר החולים בקרב השבים מחו"ל - כך עולה מנתונים רשמיים שפורסמו הלילה (חמישי) על ידי בייג'ינג, שמגבירים את הלחץ עליה לסרוק את הנוסעים ולבודד מקרים חשודים.

בימים האחרונים מתמקדת סין במאמצים לבלום את יבוא הנגיף מחוץ למדינה, אחרי שהצליחה להשיג עליו שליטה בתוך שטחה, מה שהעלה את החשש מפני גל שני. "ניצוץ אחד יכול לגרום לשריפה", נכתב במאמר המערכת של הביטאון "צ'יינה דיילי".

משבר הקורונה: אדם עם מסכה במרכז שנגחאי, סין. 19 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
חשש מגל נדבקים שני. שוטר עם מסיכה בשנגחאי, היום/רויטרס, רויטרס

בייג'ינג רשמה 21 מקרי הידבקות חדשים בקרב נוסעים שהגיעו מחו"ל, ורובם שבו מספרד ומבריטניה. זאת, מתוך 34 מקרים מיובאים בכל שטחה של סין.

מאז השבוע שעבר, נמל התעופה הבינלאומי של בייג'ינג הקצה שטח מיוחד לכל הטיסות הבינלאומיות, כשהנוסעים מתבקשים לעבור בדיקות רפואיות. לאחר מכן, הם נשלחים לסריקות ומשם למקומות בידוד מיוחדים למשך 14 ימים. בנוסף לכך, הבירה הפסיקה לאפשר למי ששב מחו"ל לבודד את עצמו, גם אם יש לו מקום שבו הוא יכול לשהות לבד. חלק מהטיסות הבינלאומיות יופנו לערים אחרות. התכנית תקפה רק לטיסות של חברות תעופה סיניות. לפי מאמר המערכת בצ'יינה דיילי, התכנית מצביעה על כך שייתכן שבייג'ינג הגיעה לקצה גבול היכולת שלה בסריקת נוסעים.

במחוז גוואנגדונג דווח על תשעה מקרים מיובאים חדשים, בזמן ששנגחאי רשמה שני מקרים כאלו. בסך הכול, מספר החולים שהגיע מחוץ לסין עלה ל-189.

עוד בוואלה!

"הנגיף הסיני" מול נשק ביולוגי אמריקני: קרב המעצמות על נרטיב הקורונה

לכתבה המלאה
מתנדבים אורזים מצרכים באחד מסופר המרקטים ווהאן תוך שהם מוגנים עם חליפה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 26 בפברואר 2020. רויטרס
מקלים על העוצר. חלוקת מזון בווהאן, בחודש שעבר/רויטרס

בווהאן, בירת מחוז חוביי שבה התפרץ הנגיף, לא נרשמו מקרים חדשים בפעם הראשונה. "אם זה יימשך 14 ימים ברציפות, אנחנו סבורים שניתן יהיה להתחיל לצמצם את הסגר בהדרגה", אמר מומחה, שצוטט על ידי צ'יינה דיילי. "אנחנו צופים שלא יהיו עוד מקרים חדשים מאמצע או סוף מרץ". העיר הוכנסה לסגר מאז 23 בינואר כדי לבלום את התפשטות הנגיף מחוץ לשטחה.

ווהאן נותרה העיר היחידה במחוז המוגדרת ב"סיכון גבוה" והיא נתונה תחת מגבלות נסיעה חריפות, אף שהיום היא הודיעה לתושבים כי הם יכולים להסתובב מחוץ למתחמי המגורים שלהם. ביתר חלקי המחוז, לא נרשמו מקרי הידבקות חדשים במשך 14 ימים. הממשל המחוזי פרסם באתר הרשמי שלו כי אנשים ממחוזות אחרים יורשו להיכנס לחוביי תחת נסיבות מסוימות.

בניסיון נוסף לחזור לשגרה, שני גורמים אמרו לרויטרס בימים האחרונים כי סין מתכננת לקיים את כינוס הפרלמנט השנתי שלה בסוף אפריל או בתחילת מאי, אחרי שנדחה מתחילת חודש זה בשל ההתפרצות.

מספר החולים הכללי בסין הוא 80,928, כשמספר הקורבנות הוא 3,245, עלייה של שמונה בהשוואה לאתמול. שישה מהם היו בווהאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully