וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: הקורונה - האתגר הגדול ביותר של גרמניה מאז מלחמת העולם השנייה

18.3.2020 / 23:25

בנאום ראשון שלה לאומה ב-15 שנות כהונתה, הקנצלרית הפצירה באזרחים להיצמד להנחיות כדי לבלום את הנגיף: "זה רציני, קחו את זה ברצינות". רק לאחרונה העריכה שעד 70% מהאזרחים יידבקו. שיא של 475 מתים באיטליה ביממה, זינוק גם בצרפת

צילום: רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה היום (רביעי) לכל אזרחי המדינה לסייע במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה באמצעות קיום ההנחיות שנועדו לצמצם את האינטראקציה החברתית הישירה ולצמצם את מספר החולים החדשים.

"זה רציני, התייחסו לזה ברצינות", אמרה מרקל בנאום הטלוויזיוני שנשאה, הראשון שאינו לרגל השנה החדשה במהלך כל 15 שנות כהונתה. "מאז איחוד גרמניה, למעשה מאז מלחמת העולם השנייה, לא היה אתגר דומה למדינה שלנו, שבו סולידריות היא כה מכרעת".

אזרחים גרמנים צופים בנאומה של אנגלה מרקל לאומה - ה-18 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
"האתגר הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה". אזרחים צופים בנאום של מרקל/רויטרס, רויטרס

מרקל קראה לאזרחים לציית לתקנות חסרות התקדים המגבילות את חיי הפרט והציבור, שהוסכמו עם 16 מדינות המחוז הפדרליות מוקדם יותר השבוע. "כממשלה, אנו תמיד נבחן מחדש מה ניתן לתקן, אך גם את מה שעשוי עדיין להידרש", הוסיפה.

ממשלתה המליצה ל-16 המדינות לסגור בתי ספר ומעונות יום עד סוף חג הפסחא. חנויות, למעט מרכולים, מאפיות, בנקים, בתי מרקחת ובתי עסקים חיוניים אחרים, נסגרו.

אחרי שהיססה בתחילת המשבר לנקוט צעדים מרחיקי לכת, מרקל התיישרה עם מדינות אחרות ביבשת שעשו מעשים יוצאי דופן לעתות שלום, החל מעוצר ועד שימוש בצבא לפינוי חולים.

עוד בוואלה!

אפקט חיובי מהקורונה: התעלות של ונציה נקיות יותר מאי-פעם

לכתבה המלאה
אזרחים גרמנים צופים בנאומה של אנגלה מרקל לאומה - ה-18 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
קראה לאזרחים לציית לתקנות. מרקל בנאומה לאומה, היום/רויטרס, רויטרס

אירופה לקחה את ההובלה מסין, מקור התפרצות הווירוס, וכעת היא המוקד המרכזי של המגיפה, כשמניין הקורבנות באיטליה מתקרב ל-3,000, קצת אחרי סין.

ביממה האחרונה, מתו 475 בני אדם נוסיף מהווירוס, עלייה של 19% במספר הקורבנות הכולל, שהגיע ל-2,978. זאת הקפיצה היומית החדה ביותר מאז תחילת פרסום הנתונים באיטליה, המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר באירופה.

יותר מ-4,000 איש נוספים אובחנו כחולים ביממה החולפת, ובסך הכול 35,713. מבין אלו שחלו, 4,025 החלימו לחלוטין. רוב מוחלט של הקורבנות באיטליה הם מבוגרים. באיטליה אחת האוכלוסיות המבוגרות ביותר בעולם, והן חשופות בפני נגיף הקוביד-19.

צרפת, שנמצאת ביום השני לעוצר, ראתה זינוק חד במספר מקרי המוות ביממה האחרונה, עם 89 מקרי מוות. בסך הכול, מתו 264 בני אדם מהווירוס. גם מספר החולים זינק - מ-7,730 ל-9,134

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully