וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה משביתה את המואזין: בעולם המוסלמי סוגרים את המסגדים

18.3.2020 / 13:11

סעודיה תשאיר רק את המסגדים במכה ובמדינה פתוחים, ופסגת ה-G20 תיערך בשיחת וידאו. גם טורקיה, תוניסיה והרשות הפלסטינית קוראות להתפלל בבית. שיא יומי חדש במספר הקורבנות באיראן

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ערב הסעודית הצטרפה לשורת מדינות בעולם הערבי והמוסלמי שהורו על הפסקת התפילות במסגדים כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. בריאד הודיעו אתמול כי המסגדים לא יהיו פתוחים עוד עבור חמש התפילות היומיות, בצעד חסר תקדים, אחרי ש-171 איש נדבקו.

התפילות יימשכו רק בשני המסגדים הקדושים במכה ומדינה, המקומות הקדושים ביותר לאסלאם, בהתאם להחלטת גוף הדת העליון בממלכה הסונית השמרנית. דלתות המסגדים ייסגרו והמואזין יקרא למאמינים להתפלל בבית. ערב הסעודית כבר השעתה את עבודת הממשלה, פרט למגזר הבריאות, הצבא והביטחון. בשבוע תארח ערב הסעודית, הנשיאה התורנית של ארגון ה-G20, פסגת מנהיגים וירטואלית כדי לנסות ולתאם צעדים משותפים על מנת "להגן על האזרחים ועל כלכלת העולם".

בין הצעדים הדרסטיים הנוספים שעשתה ערב הסעודית כדי להאט את התפשטות הווירוס, הממלכה השעתה את העלייה לרגל, עצרה טיסות בינלאומיות, סגרה בתי ספר ואת רוב המקומות הציבוריים.

מתפללים בנפרד במסגד, טהראן, איראן, בשל התפרצות נגיף הקורונה, 17 במרץ 2020. רויטרס
מתפללים בנפרד במסגד בטהראן, אתמול/רויטרס

יותר מאלף חולים אובחנו במדינות המפרץ, בעלות בריתה של ארצות הברית, רובם קשורים לנוסעים שהגיעו מאיראן, מוקד ההתפרצות במזרח התיכון. היום דווח על 147 קורבנות חדשים, שיא יומי חדש.

בנוסף לערב הסעודית, גם איחוד האמירויות הערביות, כווית ועומאן סגרו את המסגדים, כמו תוניסיה, אלג'יריה, טורקיה והרשות הפלסטינית. התפילות במסגד אל-אקצא בירושלים יוכלו להתקיים בשטח הפתוח.

בעומאן, עם 33 מקרים, ייסגרו החל מהיום מסעדות, בתי קפה, אתרי תיירות, שווקים וקניונים, פרט למרכולים ולבתי מרקחת. אזרחים זרים לא יורשו להיכנס לסולטנות, ואזרחים מקומיים לא יורשו לעזוב.

בקטאר, שם מספר החולים הגיע ל-442, סגרו חנויות שלא מכרו מזון או תרופות, וחלק מאזור תעשייה למשך שבועיים לפחות.

בחריין, שבה אובחנו 227 מקרים וכן מקרה המוות היחיד עד כה בקרב שש המדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה במפרץ, אמרה כי היא תכסה חלק מהחשבונות של התושבים, תפטור ממס אתרי תיירות, תכפיל את גודלה של קרן הנזילות הממשלתית ותגדיל את כושר ההלוואות של הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully