וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט חיובי מהקורונה: התעלות של ונציה נקיות יותר מאי-פעם

המים העכורים בדרך כלל בעיר הפכו לבהירים יותר, ולהקות הדגים נצפו לאחר תקופה ממושכת. "אני מקווה שנלמד מהתקופה הטראגית הזו", אמרה אחת התושבות בוונציה, העמוסה בדרך כלל בתיירים

בווידאו: תעלות ונציה הנקיות בזמן סגר הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

התעלות של ונציה הן הנקיות ביותר שהיו בהיסטוריה המודרנית, אחרי שהסגר שהוטל ברחבי איטליה בשל התפרצות הקורונה הוביל לצניחה בזיהום. בתופעת לוואי מבורכת מהמגיפה, שרוקנה את הרחובות והכיכרות העמוסים של העיר, המים העכורים בדרך כלל הפכו בהירים מספיק וניתן לראות דרכם להקות דגים, לצד ברבורים לבנים.

מרקו קפווילה, תושב העיר, אמר כי "מעולם לא ראה" את המים כל כך בהירים, אחרי שתיעד דגים שוחים בתעלות. "לעיר אין ביוב, כך שבדרך כלל הכול זורם לתעלות, כולל חומרי ניקוי וקוסמטיקה", הסביר קפווילה, סוכן נדל"ן במקצועו. "בזכות הבידוד, אנחנו נהנים מסביבה נקייה יותר".

מרטינה בטוני, עובדת בנק, אמרה שזהו מראה נדיר ביותר. "אני מקווה שנלמד מהזמן הטראגי הזה, וכשזה ייגמר, ונציה תוכל לאזן בין התיירות לבין הניקיון".

דגים בתעלה בעיר ונציה, איטליה, מרץ 2020. טוויטר, אתר רשמי
המים הפכו צלולים. דגים בתעלות ונציה/אתר רשמי, טוויטר

לפי תצלומי לוויין של סוכנות החלל האירופית, זיהום האוויר בצפון איטליה, מוקד ההתפרצות, חווה ירידה חדה. שירות ניטור האטמוספירה "קופרניקוס" אמר כי רמות ה- צנחו בכ-10% בארבעת השבועות האחרונים. עם זאת, בשירות הזהירו כי תיתכן עלייה בזיהומים ממקורות אחרים, כמו מכלי רכב פרטיים, לאור ההימנעות מהתחבורה הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully