וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

345 מתים מקורונה ביממה: איטליה מגייסת עשרת אלפים סטודנטים לרפואה

17.3.2020 / 17:24

המחזור הטרי יישלח למרפאות כלליות ולבתים של מבוגרים, כדי לפנות את הרופאים המיומנים יותר לטיפול בחולי הנגיף. זאת לאור העומס הצעום על שירותי הרפואה במדינה: 2,503 בני אדם מתו, כ-31 אלף נדבקו. ברלוסקוני יתרום 10 מיליון אירו לבית חולים יעודי

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

איטליה תאיץ את הכשרתם של עשרת אלפים סטודנטים לרפואה, תוך ביטול בחינותיהם הסופיות על מנת לעזור לשירותי הבריאות הנאבקים בנגיף הקורונה. זאת על רקע זינוק נוסף שחל היום (שלישי) במספר הקורבנות - 345 איש, ובסך הכול 2,503 בני אדם מתו מהמחלה באיטליה מאז תחילת ההתפרצות ב-21 בפברואר, בעוד שמספר הנדבקים הוא 31,980. איטליה היא המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהווירוס פרט לסין.

המשבר קירב את בתי החולים לנקודת שבירה במוקד ההידבקות בצפון איטליה, והותיר אזורים אחרים להתמודד עם העומס של שירותי הבריאות שלהם בעצמם, ככל שמספר החולים גדל ברחבי המדינה.

השר האחראי על החינוך האקדמי, גטאנו מנפרדי, אמר כי הממשלה תאפשר למחזור בוגרי הרפואה השנה להתחיל לעבוד כשמונה או תשעה חודשים לפני המועד המקורי. גם בחינות החובה שהם נדרשים לעבור לפני הסמכתם יבוטלו.

"המשמעות היא שמערכת הבריאות הלאומית תקבל באופן מידי חיזוק של עשרת אלפים רופאים, דבר בסיסי להתמודדות עם המחסור שממנו המדינה שלנו סובלת", מסר.

רופא עם ציוד מגן בבית החולים קולומבוס, רומא, איטליה, 16 במרץ 2020. רויטרס
מחסור במיטות לטיפול נמרץ. בבית החולים קולומבוס, רומא, אתמול/רויטרס

הסטודנטים יישלחו לעבוד במרפאות כלליות ובבתיהם של מבגורים, ויפנו רופאים מנוסים יותר שיישלחו לבתי החולים המתמלאים במהירות.

במשך שלושה שבועות, 1,135 איש נזקקו לטיפול נמרץ בלומברדיה, המחוז בצפון המדינה שנפגע בצורה הקשה ביותר מהווירוס. ג'יאקומו גרסלי, ראש היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים פוליקליניקו במילאנו, באזור יש רק 800 מיטות לטיפול נמרץ.

הרשויות פועלות כדי לפרוס מאות מיטות נוספות לטיפול נמרץ במתקן מיוחד שהוקם במרכז תערוכות במילאנו, אך הן עדיין מחכות למספיק מכונות הנשמה מספקת ואנשי צוות מוסמכים.

ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני אמר היום כי הוא יתרום עשרה מיליון אירו לטובת ציוד המרכז החדש, ויצטרף לרשימה הולכת וגדלה של בעלי הון איטלקים התורמים מכספם לטובת שירותי הבריאות הנאנקים תחת העול.

ברומא, תאגיד הנפט ENI מימן במיליוני אירו את הסבתו של בית החולים הקטן והפרטי "קולומבוס" למרכז לטיפול בחולי קורונה, כשהחולים הראשונים פונו אליו אתמול.

אדם שאובחן כחולה בנגיף הקורונה מובל על אלונקה לבית חולים ברומא, איטליה. 16 במרץ, 2020. AP
אדם מפונה באלונקה לבית חולים ברומא, אתמול/AP

כדי לנסות ולמפות את התפשטות הנגיף, הודיע היום נשיא מחוז ונטו שבצפון המדינה כי הוא יגדיל את מספר הבדיקות היומיות לכ-11,300 בהשוואה ל-3,000 כיום. לוקה זייא, משך בכתפיו מעל עלות ההקרנה המוגברת.

"אפילו אם נמצא רק מקרה חיובי אחד, המשמעות היא שיהיו עשרה נדבקים פחות", אמר לוקה זיה, שדחה את העלויות הגבוהות. "ממש לא אכפת לי מהתקציב. זה פחות חשוב מחייהם של אזרחינו.

מנגד, בלומברדיה השכנה, שבה מתו יותר מחצי ממספר הקורבנות הארצי, דחו תכנית דומה ואמרו כי אין להם את המשאבים והזמן לבדיקות נרחבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully