וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במקרי המוות מקורונה: מערכת הבריאות באיטליה על סף קריסה

368 בני אדם נוספים מתו במדינה ביממה, למרות סגר שהוטל על 66 מיליון תושבים. "השמירה על הצוותים הרפואיים - בראש סדר העדיפויות", הבטיח ראש הממשלה. מדינות אחרות באירופה מחריפות את הצעדים: גרמניה סוגרת גבולות, אוסטריה מגבילה התקהלויות לחמישה אנשים

צילום: רויטרס SKY NEWS, עריכה: עמית שמחה

הרשויות באיטליה הביעו היום (ראשון) חשש גובר מהיכולת של מערכת הבריאות השחוקה במדינה להתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה, אחרי שיא יומי במספר מקרי המוות והנדבקים. בזמן שהנגיף מתפשט במהירות ברחבי אירופה, חומרת המשבר באיטליה שנייה רק לסין, שבה פרץ לראשונה הנגיף.

ההתפרצות בארץ המגף לא מראה סימני האטה, על אף צעדי החירום שנקטה הממשלה, הכוללים סגר כמעט מוחלט על 66 מיליון תושבים.

גבר נצפה ממרפסת ביתם לאחר הנחיות הממשל להסתגר בבתים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברומא, איטליה 15 במרץ 2020. רויטרס
סגר מוחלט על 66 מיליון תושבים. איטליה, היום/רויטרס

ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר כי הממשלה פועלת בדחיפות כדי להצטייד בציוד מגן נוסף. הוא הוסיף כי מחוז לומברדיה שבצפון המדינה, שם הופיע הנגיף לפני שלושה שבועות, זוכה לתשומת לב מקסימלית.

"המטרה העליונה שלנו היא לשמור על הרופאים, האחיות ועל כל צוותי הרפואה שלנו בטוחים", אמר קונטה בהצהרה. ממשלתו צפויה לאשר חבילת סיוע בסך 25 מיליארד אירו לטובת עסקים ועובדים שנפגעו מהמשבר.

עוד בוואלה!

עוד 250 קורבנות: מספר המתים מקורונה באיטליה בשיא יומי

לכתבה המלאה
אנשים נצפים ממרפסת ביתם לאחר הנחיות הממשל להסתגר בבתים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברומא, איטליה 15 במרץ 2020. רויטרס
התפרצות הנגיף לא מראה סימני האטה. איטליה, היום/רויטרס

עם 24,747 מקרי הידבקות ו-1,809 מקרי מוות עד היום - עלייה של 368 קורבנות ביממה אחת, שיא יומי חדש - המתרחש באיטליה מהווה דוגמה מדאגיה למדינות אחרות באירופה, שחוות אף הן עלייה חדה במקרים בימים האחרונים.

ספרד מטילה עוצר דומה על אזרחיה, גרמניה תסגור את גבולותיה החל ממחר. צרפת הורתה על סגירת בתי קפה ומסעדות, אך קיימה היום בחירות מקומיות. אוסטריה אוסרת על התקהלויות של יותר מחמישה בני אדם וקוראת לתושבים להסתגר בבתיהם ובריטניה מתכננת לבודד בני 70 ומעלה בבתיהם.

משטרת נאפולי מפצירה בתושבים להיכנס אל בתיהם בעקבות התפשטות נגיף הקורונה 15 במרץ 2020. רויטרס
משטרה ברחובות נאפולי, היום/רויטרס

באיטליה אוכלוסיית הקשישים הגדולה ביותר באירופה, וכמעט רבע ממנה בת 65 ומעלה, מה שהופך אותה לפגיעה במיוחד למחלה שקטלה בעיקר אנשים מבוגרים.

ראש רשות ההגנה האזרחית, אנג'לו בורלי, אמר כי לומברדיה הצליחה להעביר 40 חולים לאזורים אחרים. הוא הוסיף שהוא לא מודע למקרים שבהם מתו חולים בגלל היעדר מקום בטיפול נמרץ.

ואולם מערכות הבריאות בלומברדיה ובאזורים אחרים כמו אמיליה רומניה וונטו, שבמוקד ההתפרצות, מגיעות לקצה גבול היכולת שלהן.

מושל לומברדיה, אטיליו פונטנה, אמר לערוץ הטלוויזיה SkyTG24 כי "המספרים ממשיכים לגדול. אנחנו קרובים לרגע שבו לא יהיו לנו מיטות לטיפול נמרץ".

שר הכלכלה רוברטו גולטיירי אישר כי חבילת התמיכה הכלכלית המתוכננת של הממשלה תסתכם בכ-25 מיליארד אירו. לדבריו, היא תבטיח שחברות ועובדים יקבלו סיוע ותספק מימון נוסף למערכת הבריאות ולצד שורת צעדים שיסייעו לחברות ומשקי בית, הכוללים הקפאת מסים ותשלומים על הלוואות, והעלאת דמי האבטלה כדי להבטיח שאף אחד לא יאבד את משרתו.

"היינו צריכים לתת מענה חזק ומיידי הן למשבר הבריאות הציבורי והן למשבר הכלכלי", אמר לטלוויזיה הממלכתית של RAI. "אף אחד לא יאבד את מקום עבודתו בגלל נגיף הקורונה וכולם צריכים להיות מסוגלים לפרנס את עצמם בשלב זה של מצב החירום".

גבר נצפה ממרפסת ביתו לאחר הנחיות הממשל להסתגר בבתים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברומא, איטליה 15 במרץ 2020. רויטרס
24,747 מקרי הידבקות ו-1,809 מקרי מוות עד היום. איטליה, היום/רויטרס

איטליה הייתה הממשלה הראשונה באירופה שהטילה מגבלות ברחבי המדינה כדי לנסות לשלוט על התפשטות הנגיף, ואלו כללו סגירת בתי ספר, חנויות ואירועי ספורט. היא הורתה לאנשים להישאר בבתיהם פרט לנסיעות הכרחיות.

מרבית המקרים בלומברדיה היו בעיירות קטנות באזורים כמו ברגמו וברשיה, אך יש חשש להתפשטות גדולה במילאנו עצמה, שעלולה להציף את בתי החולים.

מאסימו גלי, ראש היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים סאקו בעיר, אמר כי "האתגר הגדול יהיה לראות עד כמה נצליח להרחיק את מילאנו, המטרופולין, מהידבקות המונית במחלה".

הרשויות פועלות להצבת מאות מיטות לטיפול נמרץ במתקן שהוקם במיוחד במרכז התערוכות של פיירה מילאנו, אך הן עדיין מחכות למכונות הנשמה ולאנשי צוות מיוחדים.

מעבר לדאגה לאזורי הצפון, היא גוברת גם ביחס לדרום המדינה. האזור הרבה פחות מצויד, ואליו הגיעו עשרות אלפי אנשים ממוקדי הקורונה.

נלו מוסומצ'י, נשיא מחוז סיציליה, אמר כי לפחות 31 אלף איש הגיעו מאזורי הצפון והמרכז בעשרה עד 12 הימים האחרונים ונרשמו אצל הרשויות, אך המספר האמיתי היה גבוה בהרבה.

"כמה אלפים אחרים נכנסו בלי להראות את אותה תחושת אחריות?" הוא אמר לטלוויזיה הממלכתית. הוא הוסיף כי ייתכן שיהיה צורך לפרוס את הצבא כדי לשלוט על תנועת האנשים למחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully