וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מחריפה את המאבק בקורונה: כל החנויות ייסגרו, פרט לבתי מרקחת וסופרמרקטים

ראש ממשלת איטליה הכריז על סגירת כל החנויות במדינה, למעט מרכולים ובתי מרקחת, כחלק מהמאמץ לבלום את התפשטות הנגיף במדינה. במהלך היום מתו 196 בני אדם במדינה לאחר שחלו בווירוס

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הכריז הערב (רביעי) על סגירת כל החנויות במדינה, פרט לבתי המרקחת וחנויות המזון. זאת בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה במדינה חרף הסגר הכולל שהוטל עליה. בנוסף לכך, כל החברות יידרשו לסגור את כל המחלקות שאינן חיוניות לייצור, כמו גם מספרות וסלוני יופי, יחד עם ברים ומסעדות שלא יכולים להבטיח מרחק של לפחות מטר אחד בין הלקוחות שלהם. ההנחיות החדשות ייכנסו לתוקפן היום ויימשכו עד 25 במרץ.

"אנחנו נצליח לראות את השפעת המאמץ האדיר הזה בתוך שבועיים", אמר קונטה בנאום טלוויזיוני שנשא לאומה, בהתייחסות לעדכונים היומיים על מספרי החולים והמתים. "המדינה זקוקה לאחריות של כל אחד מאיתנו, האחריות של 60 מיליון איטלקים שמקריבים דברים קטנים וגדולים בכל יום".

במהלך היום, עלה מניין קורבנות הקורונה באיטליה ל-827 - קפיצה של 196 מתים ביממה. כמו כן, המספר הכולל של המקרים המאומתים של הידבקות בנגיף באיטליה עלה ל-12,462, זאת לעומת 10,149 אתמול.

אנשים מתגוננים עם מסכה מנגיף הקורונה בתחנת רכבת ברומא, איטליה 8 ברמץ 2020. רויטרס
אנשים עם מסכה בתחנת רכבת ברומא/רויטרס

בהצהרתו הדהד קונטה את הדברים שנשא בנאום לפני יומיים כשהודיע על הרחבת הסגר מהמחוזות הצפוניים של המדינה שסופגים את הפגיעה הקשה ביותר מהנגיף לכלל המדינה, עצר כל את כל הנסיעות שאינן חיוניות והתקהלויות ציבוריות עד 3 באפריל, השעה את אירועי הספורט והרחיב את הסגר על בתי הספר.

"כולנו צריכים לקבל אחריות למען המדינה, האחריות של 60 מיליון איטלקים שעושים הקרבות קטנות וגדולות מדי יום", אמר קונטה בנאומו הקצר והקודר. במסגרת הצעדים האחרונים, הרכבות ושירותי התחבורה הציבורית יישארו פתוחים, כמו גם שירותים המוגדרים חיוניים בהם שרברבים, מכונאים ותחנות דלק.

איטליה היא המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר באירופה מהנגיף, ורק בסין נרשמו יותר מקרי מוות. היא המדינה ראשונה בעולם במשבר זה שמטילה סגר כללי על כל אזרחיה. ראש הממשלה אמר כי הצעדים האחרונים ייכנסו לתוקף החל ממחר ויימשכו עד 25 במרץ, לפחות.

המהלכים שננקטו גובים מחיר כבד מהכלכלה של איטליה. בעקבות זאת ראש הממשלה הקצה 25 מיליארד אירו לטובת תמיכה בעסקים ובמשפחות. זאת לאחר ששבוע לפני כן הוא העריך כי יזדקק לשבעה מיליארד וחצי אירו בלבד. שר האוצר רוברטו גלטירי הזהיר כי תהיה ירידה משמעותית בתוצר המקומי הגולמי השנה.

יום שני לעוצר ליד מילאנו, איטליה, 11 במרץ 2020. רויטרס
רוב האזרחים תומך בצעדים. תור בסופר באזור מילאנו, אתמול/רויטרס

הצעדים הכלכליים החדשים יובילו לכך שהגירעון התקציבי של איטליה יהיה גבוה מ-3% מהתפוקה הלאומית, בניגוד לתקנות האיחוד האירופי.

האוכלוסייה המבוגרת חשופה במיוחד לנגיף, ובאיטליה האוכלוסייה המבוגרת ביותר באירופה, כש-23% ממנה הם בני 65 ומעלה. מומחים מעריכים כי זו עשויה להיות הסיבה לשיעור התמותה באיטליה, 6.6%, הגבוה משמעותית מכל מדינה אחרת.

לפי הנראה בשטח, נראה שרוב האיטלקים מכבדים את המגבלות החמורות ביותר שהוטלו על מדינה מערבית מאז מלחמת העולם השנייה, עם תנועה שקטה מהרגיל בערים הגדולות. חנויות ומסעדות רבות כבר היו סגורות ומעט טיסות עוד הגיעו אל המדינה או המריאו ממנה.

איטליה הופכת למבודדת יותר ויותר מהעולם, אחרי שסלובניה ורוסיה הצטרפו למדינות אחרות שהגבילו את התנועה אליה וממנה

לפי סקר חדש, 89% מהאיטלקים מגבים את הצעדים הדרקוניים שהטילה הממשלה, כש-78% אמרו שהם יתמכו אפילו בצעדים תקיפים יותר. זאת על אף ש-76% מהנשאלים סבורים שיהיה נזק "חמור" לכלכלה.

בין הקורבנות האחרונים היה ראש האיגוד הרפואי בעיר וארזה שבצפון המדינה, רוברטו סטלה בן 67. אחד מהחולים החדשים הוא דניאלה רוגני, שחקנה של קבוצת הכדורגל יובנטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully