וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: התכנסויות במקומות סגורים יוגבלו ל-100 איש

11.3.2020 / 21:20

נתניהו קרא שלא לקיים כנסים אם אין בהם צורך, וחשף כי נשקלת האפשרות לדחות את שנת הלימודים באוניברסיטאות. הוא פנה לאזרחים ואמר: "מבקש מכם לשנות את שגרת החיים שלכם". חובת בידוד הוטלה על מי שסובלים מחום או משיעול. ליצמן על הקשישים: "צריך לשמור עליהם"

עריכה: עמית שמחה

המאבק בקורונה - כל ההנחיות החדשות:

  • התקהלויות במקומות סגורים יוגבלו עד למאה איש
  • כנסים או אירועים - רק אם יש בהם צורך
  • הסובלים מחום או מתסמיני נשימה יחויבו בבידוד
  • נשקלת האפשרות לדחות את שנת הלימודים באוניברסיטאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות הכריזו היום (רביעי) על הנחיות חדשות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, בראשן הגבלת התקהלויות במקומות סגורים עד למאה איש. "יהיו החרגות לצרכי ביטחון ובריאות, אבל גם עוד נושאים", ציין נתניהו. לדבריו, נשקלת האפשרות לדחות את שנת הלימודים באוניברסיטאות, אך בתי הספר, מקומות העבודה והתחבורה הציבורית ימשיכו לפעול. כחלק מהשיח מול המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), תיבחן פתיחת שנת הלימודים באמצעות למידה מרחוק ולא במידה פרונטלית. נתניהו קרא שלא לקיים כנסים או אירועים אם אין צורך והסביר כי "אנחנו במגפה עולמית. מדינות אחרות שלא נקטו בצעדים שנקטנו נמצאות במדרון מאוד קשה".

ההגבלות על התכנסויות חלות גם על אירועים פרטיים כגון חתונות, בר מצוות ושמחות. כחלק מההנחיות החדשות, במשרד הבריאות קראו לכל מי שסובל מחום של יותר מ-38 מעלות או משיעול וקוצר נשימה להיכנס לבידוד עד יומיים מחלוף התסמינים. עוד נקבע כי אירועי ספורט יתקיימו ללא קהל. החנויות, הקניוניום ומרכזי הקניות יפעלו למניעת צפיפות ולוויסות עומס המבקרים. המעסיקים התבקשו להיערך להגדלה ככל הניתן של העבודה מרחוק של העובדים. כמו כן, צוותי בריאות המטפלים בחולים הונחו להתכנס רק למטרות עבודה ובקבוצות שלא יעלו על 15 איש.

בהצהרה מיוחדת יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב וראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) מאיר בן שבת, קרא נתניהו לאזרחי המדינה לגלות "הקרבה" כדי לסייע בהתמודדות עם הנגיף ואמר כי "יהיה לנו יותר קשה לפני שיהיה יותר קל".

ראש הממשלה, שר הבריאות, ר' המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, 11 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
"יהיה לנו יותר קשה לפני שיהיה יותר קל". נתניהו, היום/פלאש 90, פלאש 90

על פי נתוני משרד הבריאות, מניין החולים בישראל עומד על 97. "המשבר הזה שונה במהותו ממשבר אחרים. כשמדובר בהתקפות טרור או במלחמה, אנחנו עושים הכול כדי לטפל באיום חיצוני כדי לשנות ככל המעט את שגרת החיים הפנימית", הסביר נתניהו. "במשבר הזה, אחרי שהידקנו את המעטפת החיצונית, אנחנו נאלצים לשנות את שגרת החיים. אני מבקש מכם לשנות את שגרת החיים שלכם כדי להתמודד עם איום חיצוני".

נתניהו קרא להימנע כמה שיותר מהתחבקות, מלחיצת ידיים ומנשיקות. "זה לא קל, זה מחייב הרבה שינויים", אמר. "הדבר העיקרי הוא לא להתקהל, לשמור על מרחק ולשמור על היגיינה".

אחריו, השר ליצמן אמר כי מדובר ב"צעדים לא קלים", מחשש שהמצב ייצא משליטה. הוא התייחס לאוכלוסייה המבוגרת ואמר כי "אנחנו, הציבור המבוגר, צריך לכבד אותו. צריך לשמור עליהם ולראות איך להאריך את שנותיהם. בכלל בתי החולים לא צריך להסתובב הרבה. יש פה זיהומים וזה נוסף עליהם".

כמו כן, שר הבריאות קרא לשמור על ניקיון הידיים. "אנחנו מתפללים שהשם יעזור. אף אחד לא מת מהקורונה כאן, ויש אפילו שיפור במצב של החולה הקשה בפורייה. אנחנו מתפללים שזה ייגמר והשם ישלח רפואה וחיסון וכולם יהיו בריאים", אמר ליצמן.

ראש הממשלה, שר הבריאות, ר' המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, 11 במרץ 2020. צילום מסך, צילום מסך
נתניהו, ליצמן ובר סימן טוב בהצהרה המיוחדת, היום/צילום מסך, צילום מסך

ההצהרה המיוחדת מגיעה זמן קצר אחרי שארגון הבריאות העולמי הכריז על הקורונה כמגפה עולמית. מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי "עשינו אז את הצעד החשוב ביותר - למנוע את הכניסה של המחלה לארץ. לא היססנו גם אחר כך עם מדינות נוספות וצעדים אחרים. הגענו למצב שבו לא מטפלים רק במניעת כניסה לישראל, אלא גם נוקטים באמצעים כדי להאט את קצב ההתפשטות בישראל".

בר סימן טוב הדגיש כי בתי הספר, התחבורה הציבורית ומקומות העבודה ימשיכו לפעול, וקרא למעסיקים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית. "אנחנו גאים בציבור שעושה את ההתאמות מהר מאוד. הישראלים פועלים לפי ההנחיות שלנו ובזכות זה אנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים", אמר.

הוא קרא לכל מי שסובלים מחום או מתסמינים נשימתיים, כמו שיעול או קוצר נשימה, להיכנס לבידוד עד שאלה חולפים. "זה לא אומר שיש קורונה או שאתם צריכים להיבדק", הבהיר. "אנחנו עושים את הצעדים האלה כדי למנוע את ההתפשטות של המחלה וכדי לשמור על האוכלוסייה המבוגרת".

ארגון הבריאות העולמי מגדיר את התפרצות הקורונה כמגפה עולמית:

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראש המל"ל הגדיר את המאבק בנגיף כ"אתגר לאומי" שכולם שותפים אליו. "מטרת המאמצים שלנו היא להביא לכך שנצליח להכיל את המגפה והשלכותיה. בהיערכות הלאומית יש שלושה מאמצים: בריאות הציבור, הבטחת הרציפות התפקודית של המשק והבטחת החוסן הכלכלי. בעת הזו היעד המידי הוא למנוע עלייה תלולה במספר החולים, ובהמשך לשנות את המגמה עד לבלימה", אמר בן שבת.

(עדכון ראשון: 18:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully