וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של הילד שחלה בקורונה: "לא יודעים איך לטפל בו"

11.3.2020 / 13:39

עד שפורסמו הנחיות הבידוד לשבים מספרד, הילד שלומד בכיתה ג' בביה"ס יוספטל באזור, הגיע למוסד החינוכי כרגיל במשך יומיים, לאחר ששב ממשחק כדורגל במדריד. כעת נכנסו לבידוד מאות מחבריו ללימודים. "הוא הילד הראשון שאובחן בישראל, לא יודעים עוד איך לגשת אליו"

צילום: אבי כהן, עריכה: אסף דרורי

465 תלמידי בית הספר "יוספטל" באזור, יחד עם 26 עובדי הוראה ו-20 עובדי המנהלה, נכנסו היום (רביעי) לבידוד לאחר שתלמיד כיתה ג' במוסד, ילד בן תשע, נדבק בנגיף הקורונה. משפחתו של הילד אמרה כי התבקשה להישאר עמו, עד שמשרד הבריאות ינחה אותם לגבי דרך הטיפול בו. "הוא המקרה הראשון של ילד שאובחן בישראל, לא יודעים עוד איך לגשת ומה לעשות איתו. אנחנו התבקשנו להיות איתו בבית עד שנדע איך הם הולכים לטפל בו. הוא בינתיים מרגיש טוב, אנחנו מחכים להנחיות משרד הבריאות איך לפעול ולהמשיך להתנהל במצב".

הילד נסע לספרד, שם צפה במשחק ה"קלאסיקו" במדריד בין ריאל מדריד לברצלונה - ושב יומיים לפני שניתנו ההנחיות המחייבות בידוד לכל מי ששב המדינה. על כן, הוא הלך במשך יומיים לבית הספר כרגיל. רק לאחר שנכנס לבידוד הוא פיתח סימפטומים של נגיף הקורונה, ולאחר בדיקות נמצא כי הוא אכן חולה במחלה. גם שני הוריו של הילד נמצאים בבידוד.

בית הספר יוספטל באזור. גוגל מפות, צילום מסך
בית הספר יוספטל באזור/צילום מסך, גוגל מפות

אילנית ג'ורג'י נימני, מנהלת בית הספר של הילד, הדגישה כי משפחתו פעלה לפי ההנחיות מרגע שחזרו מחו"ל. "הילד חזר לארץ וברגע שניתנה האות להכניס אותו לבידוד, ההורים שלו עשו זאת באחריות רבה. אני נמצאת בקשר שוטף עם משרד הבריאות והחינוך, הצוות החינוכי שלי וההורים. אני אמנם מנהלת בית הספר ולא רופאה או נמנית על רשויות החוק, אך אני לא סוטה מהוראות משרד הבריאות". לדבריה, כל צעד נשקל בכובד ראש, והיא עצמה גם נכנסה לבידוד.

עוד בוואלה!

נכנסתי למיון, יצאתי אל החלל: כך נראה יום של "רופאת קורונה" במתחם בידוד

לכתבה המלאה
בית הספר יוספטל באזור 11 במרץ 2020. אבי כהן
"עובדים על אתר שיעביר שיעורים באופן מקוון". בית הספר יוספטל/אבי כהן

המנהלת הדגישה כי הילד כן הסתובב במרחב בית הספר אך עם היוודע כי נדבק בנגיף, הוחלט באופן גורף להכניס את כל תלמידי בית הספר לבידוד. לדבריה, בית הספר נערך ללמידה מקוונת. "רכזת התקשוב שלי ברגע זה עובדת על האתר כדי להעביר שיעורים באופן מקוון, הצוות פועל מול ההורים והתלמידים להרגעה. דיברתי עם ההורים שלו, התחושות הן לא פשוטות גם של הוריו של הילד, גם של הורי התלמידים האחרים. צריך לדעת לקבל את הדברים בפרופורציות. אנחנו נאחל לילד בריאות".

"בעקבות ההנחיה, נכנסנו כולנו למצב שמעורר חשש ודאגה", כתב נימני. "לאור המצב עשויות להופיע אצל ילדיכם תגובות של לחץ וחרדה. אם מדובר בהתנהגות חריגה, אנא עדכנו אותנו, ונחשוב יחד אם יש צורך בהתערבות מקצועית".

אינפו טבלת סימפטומים של נגיף הקורונה. 9 במרץ 2020. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
אינפו טבלת סימפטומים של נגיף הקורונה. 9 במרץ 2020/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה היום ל-76. בין החולים החדשים ילד בן תשע מתל אביב, משרת קבע בצה"ל ותושב גוש עציון שנדבק בארצות הברית - כולם שבו מחו"ל בימים האחרונים. משרד הבריאות החל לפרסם את המקומות והטיסות בהם שהו, והורה לכל מי שבא עמם במגע להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום.

קודם לכן הודיע המשרד על שורת הנחיות חדשות למניעת התפשטות הקורונה, בהן הוראה שלא לקיים אירועים לקהל של יותר מ-2,000 איש. בנוסף לכך, הנחו לשקול נחיצות כל אירוע הכולל התקהלות. עוד הוסיפו במשרד כי יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. ברשות הפלסטינית עלה מניין הנדבקים ל-30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully